Unconfigured Ad

Collapse

"deans-plugger" inne på BackorderKing! (Off topic del)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThrottleStore.Com
    Forhandler
    • Apr 2009
    • 248

"deans-plugger" inne på BackorderKing! (Off topic del)

HK selger ikke Deans.
    De selger T-plug.
    En T-plug kan belastes med halve effekten av en Deans.
    Deans har 50% større kontaktflate enn en T-plug.

Helge Jan Tandstad
    Ft Asia

TS.Com teamet
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5877

Originally posted by ThrottleStore.Com
    HK selger ikke Deans.
    De selger T-plug.
    En T-plug kan belastes med halve effekten av en Deans.
    Deans har 50% større kontaktflate enn en T-plug.

Helge Jan Tandstad
    Ft Asia

TS.Com teamet
    Har en pose liggende her og med det blotte øye ser de 99,99% like ut med originale Deans....

Comment

• ThrottleStore.Com
      Forhandler
      • Apr 2009
      • 248

Siden testing er populært.
      Test de med max belastning og se hva som skjer.
      Men vær sikker på at det du har er original Deans.
      Teste Kina mot Kina gir ikke noe svar.

Du får ikke kjøpt Deans i Kina.
      Samme som APC propeller.
      De også må taes gjennom USA.

Legg ut bilde, der man tydelig kan se inn i hopluggen, så skal jeg gi deg svar på om du har original Deans eller ikke.

Helge Jan Tandstad
      Ft Asia

TS.Com teamet

Comment

• affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5877

Trenger ikke ta bilde for å se om jeg bruker ekte Deans eller ikke. Jeg bruker ekte Deans (fra USA) på alle høystrømsoppsett til en viss grense (70-80A) og bruker noe T-konnektorer til mindre strømtrekk. Fungerer knall. Jeg har også kjørt ekte Deans på 100-120A og aldri hatt noe problem. Er på vei til å skifte til tykke bullets nå på større pakker.

Comment

• ThrottleStore.Com
          Forhandler
          • Apr 2009
          • 248

Nettopp

Da er vi jo enige da.
          Originale Deans tåler dobbelt så mye som kinesisk look-a-like T-plug.

Poenget er at alle ikke er klar over dette.

Bullet er heller ikke alltid bullet.
          Vær obs på at det er stor forskjell på motstanden i legeringen som brukes.
          Er man i tvil, så bruk oversize.
          Oversize er uansett en billig forsikring mot oppheting.

Helge Jan Tandstad
          Ft Asia

TS.Com teamet

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Deans vs ikke Kina Deans eller bruk en annen plugg

Må bare le når jeg leser de siste innleggene...

...... får ikke kjøpt Deans i Kina.....
            De også må taes gjennom USA.
            Da er det på tide at dere slutter å feilinformere kundene - det finnes ikke en Deans på weben til TS- bare Kina kopi T-plugger!

Click image for larger version

Name:	TS deans2 .JPG
Views:	1
Size:	45.0 KB
ID:	573933 Click image for larger version

Name:	TS deans.JPG
Views:	1
Size:	12.7 KB
ID:	573934

Videre kommer dere/du med så mye svada info som ikke har fotfeste noen plass
            .......Deans har 50% større kontaktflate enn en T-plug....
            Hvis HobbyKing T-pluggen hadde hatt 50% mindre kontaktflate så hadde selve kontakten vært halvparten så stor som Deans - lol
            Kontaktflaten på en Deans er 7x4mm d.v.s. 28 mm² - 50% av dette er 14 mm² eller 3,5x2mm - lol, lol
            Bare for å ha nevnt det - arealet er identisk på Deans og HK T-plugger

......Originale Deans tåler dobbelt så mye som kinesisk look-a-like T-plug......
            Hadde T-pluggen hatt 50% mindere kontaktflate så hadde kanskje dette utsagnet stemt men jeg vil heller ut i fra et konservativt synspunkt redusere verdien av hvor mye effekt som kan gå igjennom disse med en 20%

Jeg har ikke noen tester av HK sine T-plugger siden jeg ikke har et millOhm-meter som går så langt ned. Gjorde noen tester tidligere hvor jeg trakk en 40-50A gjennom T-pluggen og den hadde et spenningsfall som var på samme nivå som Deans d.v.s. at den indre motstanden som er utslagsgivende var omtrent lik.
            Denne testen blir ikke vitenskaplig riktig da jeg kun testet en plugg - jeg vil tro at spriket i produksjons toleranser (mål og metalllegeringer) på (Kina-HK) T-plugger kan være større enn på Deans og dermed kan man få eksemplarer som kan ligge godt utenfor spesifikasjonene.

Hvor mye strøm kan man trekke av en Deans:

Gå inn på denne siden å les og lær!

Man kan sikkert trekke 200A ut av den Original Deans men ulempen med Deans (og vi snakker om originalen) er selve designet på pluggen

For å tåle det påstemplede strømtrekket MÅ klemme trykket mot kontaktflatene være optimalt - d.v.s. at hullet i hunnpluggen må ha en eksakt høyde og fjæra på hannpluggen må gi et minimums trykk selv etter at den har eventuelt blitt varmet opp av noe "varmgang" i pluggen

Deans plugger som taes mye inn og ut vil slite på plastikk /nylon veggen i huset slik at kontakt trykke vil etterhvert reduseres.
            En enda større fare er selve loddingen av hunnkontakten.
            For å få loddet en Power kabel/plugg trengs mye - veldig mye varme, utsetter man pluggen for denne varmen for lenge så skjer det en uheldig reaksjon - pluggen smelter. I hunnkontakten betyr det at hullet blir større og dermed ender man opp med problemet nevnt over.
            Dette er særlig fremtredende på høy effekt batterier hvor kabeltverrsnittet er mye større og krever vesentlig mer varme.
            Deans kontakter smelter vesentlig fortere enn de nye nylon baserte T-kontaktene fra HK (de med rillene)

Det tredje problemet med Deans (dette gjelder også i en viss grad T-pluggenen fra HK) er - for at de skal tåle mye strøm så må de klemme hardt mot hverandre.
            Dette betyr at de sitter stramt og kan være vanskelig å skille fra hverandre - man blir fort fristet til å dra i kabelen p.g.a. at pluggen er glatt. Problemet med dette er at loddepunktet på pluggen stresses som igjen kan føre til at kabelen løsner fra pluggen.

Etter å ha brukt Deans og T-plugger i flere år har jeg kommet frem til følgende konklusjon:

Skal du ha en plugg som tåler opp til en 50A løp å kjøp HK sine rillete plugger - ingen hensikt å handle Deans - men styr unna de Kina pluggene som er glatte.
            Strømtrekk >50A - bruk 5mm BULLET - joda RCG group er overfylt av Deans fanboys - men her er det ofte mer følelser enn fornuft (proudly made in USA osv...)
            Last edited by Quadrocopter; 25-11-10, 16:01. Reason: typo

Comment

• ThrottleStore.Com
              Forhandler
              • Apr 2009
              • 248

Svada og svada Fru Blom

Enig i en ting.

Vi, TS.Com, har et internt logstikkproblem på enkelte ting.
              Men, kan ikke forlange at alle har samme kunnskap og kompetanse om alt.
              Vi retter på ting etterhvert.
              Takker uansett for økt rating på Google, igjen.

Riller og ikke riller på T-plug har intet med lodding evt dårlig kontakt å gjøre.
              Det avgjørende er varmebestandig plastmateriale eller ikke.
              Dessuten er varmeavleding basiskunskap ved lodding i forbindelse med plastmateriale.
              Ikke nylon, men silikon benyttes i varmebestandige kvalitetskontakter, og også i ledningsisolasjon.

Mikroohm meter trengs ikke for å bedømme motstanden.
              Det er bare å belaste pluggen og måle spenningsfallet over den.
              Men dette blir mer som å diskutere gangetabellen hver gang man skal løse en ligning.

Tosidig kontakt benyttes i Deans hoplugger som er beregnet på høy belastning.
              Disse har selvsagt også automatisk lavere egenmotstand enn de vanlige ensidige.
              Men uansett vil en firkantet plugg aldri kunne konkurrere med en rund plugg i max strømtrekk.
              Grunnet strømmen uansett følger overflaten, og en rund plugg med samme maxmål vil alltid ha større overflate enn en firkantet.

Ikke å dra i ledningen er igjen basiskunnskap, for signalledninger.
              Kabler av denne dimensjon med korrekt utført lodding har dette mindre betydning.

Elles er infoen i innlegget ditt absolutt nyttig lesning for mange, QC.
              Det er ikke alle som kan skilte med fullført svakstrømutdannelse innen denne hobbyen.

Helge Jan Tandstad
              Ft Asia

TS.Com teamet

Comment

• Trulsen
                • Aug 2006
                • 3411

Helge Jan Tandstad. Kan ikke du opprette en egen bruker istedet for å belaste oss med TS svada her? Versåsnill? All ære til gutta i butikken din for god service og greie produkter bla bla bla, men slikt piss du skriver fra TS sin forhandlerbruker hører ikke hjemme her spør du meg! Det du skriver privat driter jeg i, men når du for enhver pris skal klage på HK produkter som du selv har i butikken syns jeg det blir kvalmt. Men nå er jo det min mening da.....

Comment

• sap_2000
                  • Sep 2003
                  • 524

Snakk om og møte seg selv i døra - Igjen!

Tror det er vel optimistisk at TS eller JT kommer til og ta noe som helst poeng om svadaen de spyr ut hele tiden. Det har tross alt vært slik i en årrekke allerede.
                  Kanskje en diagnose hadde vært på sin plass??

Har sagt det før, men synes det er på tide at forumet blir foruten både TS og JT. Men forumet trenger vel pengene for sårt desverre...
                  Mvh. Ståle
                  http://www.jetsofnorway.no/

Comment

• arhennie
                    • Mar 2008
                    • 4316

Originally posted by sap_2000
                    Har sagt det før, men synes det er på tide at forumet blir foruten både TS og JT. Men forumet trenger vel pengene for sårt desverre...
                    Jeg synes snarere tvert i mot han bør bli.
                    Det blir god underholdning (komedie) hver gang han stikker snuta frem i en tråd.
                    arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

Comment

• JayBee
                      • Sep 2009
                      • 762

Har fulgt med på et par tråder i det siste hvor EN JÆVLA FETTOTER under navnet throttlestore har vært MEGET aktiv. Det TS eller JT eller hvem det nå er som står bak alle inleggene har skrevet hær på forumet, av arrogante og ukorrekte påstander og kommentarer har gjort meg rimelig pissed. Jeg, som mange andre her har nå sett meg rimelig lei av dette. Så æ oppfordre dæ Helge Jan Tandstad til å SE TEL HÆLV#### Å FÅ DÆ EN PRIVAT BRUKER HÆR PÅ FORUMET! IKKE GJEM DEG BAK NAVNET THROTTLESTORE!!!!!!!!!!!!!!

EN FØRBANNJA
                      NORDLÆNDING!
                      Jon-Brage Hoel Andorsen
                      -------------------------------------------------------------------------
                      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• alflovvold
                        • Sep 2009
                        • 5527

Kanskje nok en OT post, men nå må jeg snart melde meg på klagekoret til andre brukere her. Makan til arrogante poster!

Jeg har som mange andre god erfaring med TS, og har nå nylig fått en kompis
                        til å kjøpe sin første trainer derfra "Cessna saken" som fungerte som forventet - bra!

Men nå begynner jeg faktisk å vurdere å skaffe slike ting fra andre steder, da TS / JT virkelig sverter TS butikken. Sitat " Takker uansett for økt rating på Google, igjen. "

NOE provoserende.. Jeg kan nok begynne å skjønne hvorfor noen har startet et lite "korstog" mot TS, uten at undertegnede er helt der enda..

Og utsagn/inntrykk som at brukerne her på forumet er mindre "om noe" viktige for salget/omsettningen får meg til å lure hvorfor man i det hele tatt både annonserer og poster her? Noe stemmer ikke helt..

Vel, snart helg.
                        Last edited by alflovvold; 25-11-10, 23:59.
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• affa
                          Administrator
                          • Jul 2002
                          • 5877

Fullt navn alle mann takk!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Comment

• JayBee
                            • Sep 2009
                            • 762

§1 Retningslinjer for modellflynytt.no

Ja nok en OT post...:P

Viiser til §1 i retningslinjer for forumet hvor det blant annet står følgende:

§1 Profil, signatur og personlig informasjon.
                            Profilen din *skal* og må inneholde fullt navn, fødselsår og bosted.

Jeg oppfordrer Moderatorer til å sjekke hvilket navn brukeren ThrottleStore.com er registrert i. Hvis den ikke er registrert i navnet "Helge Jan Tandstad" som er brukeren av brukerkontoen ThrottleStore.com så er jo det i strid med retningslinjene her på mfn.
                            Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• JayBee
                              • Sep 2009
                              • 762

OG ja jeg kan bekrefte at et korstog mot brukeren ThrottleStore.com er startet. Men jeg vil ikke påstå jeg har noe imot butikken som også kaller seg Throttlestore.com
                              Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

Working...