Announcement

Collapse
No announcement yet.

Presstang for servokontakter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Trulsen View Post
    De er så billig at man kan bare kaste overskytende. Min erfaring er dog at det er elendig kvalitet på disse og at de knekker bare man ser på de. I tillegg sitter de dårlig så jeg pleier å gi de en bitteliten runde med loddebolten i tillegg
    Kan ikke se den store forskjellen på disse og vesentlig dyrere utgaver, men mitt problem er tanga fra HK er alt for "trang" i klemmingen og kniper i sammen leppene på pluggen slik at de kutter flere av kordelene!
    Har prøvd et par andre tenger (ikke fra HK) som fungerer helt utmerket med disse pluggene.

    Comment


    • #17
      Jeg bruker Hansentanga, dyrere $39, men helt proff, har aldri feila, har aldri knekt en kordell, og Hansen sine
      kontakter er av topp kvalitet. Dreiv å f*tla med ei billig tang og ble lei av dårlige jalla kinakontakter, etter
      at Hansen kom i hus er det bare velstand.
      Deluxe Crimping Tool

      Click image for larger version

Name:	img1_big.jpg
Views:	1
Size:	33.8 KB
ID:	598311



      Comment


      • #18
        Fikk et tips på PM også: 403 Forbidden
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #19
          Må bare hive meg på og anbefale tang og kontakter fra hansenhobbies.
          Suveren kvalitet på både verktøy og kontakter.
          Jan Eric Klausen
          Forus RC Klubb

          Comment


          • #20
            Må ærlig innrømme at jeg også ikke helt skjønte hvordan man brukte den tanga, trodde man klemte alt sammen inni selve kontakten - men da skjønte jeg litt mer! haha

            Tom - du er ( var ) ikke alene!

            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #21
              Ashlock var et kontaktsystem fra Ashtek i England.
              Han driver ikke lenger med salg av servokontakter.
              Kjøp Hansentanga. Den funker.
              Kjøp også avisoleringstang fra Biltema.
              Avisoleringstang - Biltema

              Comment


              • #22
                Re: Presstang for servokontakter

                Jeg har tanga fra RCpro. Den beste investeringen jeg har gjort i denne hobbyen så langt. Og kontaktene fra HK har ennå ikke feilet...
                Geir Dyrdal
                Scale Warbirds of Norway

                Comment


                • #23
                  Presstang for servokontakter

                  Jeg kjøpte et lite lass av div servokontakter fra HK og de var av meget slett kvalitet,
                  det værste var at de var 1/1000 mm for små så de slarka i mottakeren, jeg hadde en
                  liten kræsj fordi gasservokontakten vibrerte seg ut av mottakeren.
                  (på full gass med over halv tank igjen på en Raptor 30)
                  Jeg ser at andre har hatt større hell, de er muligens blitt bedre?
                  Uansett, Hansenkontaktene er litt dyrere men med perfekt passform, og servoledningene
                  hans er av meget god kvalitet og du får dem i flere tykkelser.
                  For meg er det relativt enkel matematikk, de er billig å unngå trøbbel og kræsj med en
                  litt dyrere, men perfekt, servokabel i rett lengde.



                  Comment


                  • #24
                    Har heller ikke hatt problemer med HK-plugg utgaven - så lenge man får klemt dem skikkelig i sammen og metallpluggen glir glatt inn i plasthylsteret!

                    Ulempen er som nevnt at HK pluggen kun finnes i en størrelse - skal man bruke f.eks tykkere eller tynnere kabel ender man som regel opp med et kompromiss.
                    Last edited by Quadrocopter; 22-02-13, 11:03. Reason: qwerty

                    Comment

                    Working...
                    X