Announcement

Collapse
No announcement yet.

Surve tråden...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Får bare melde meg på med litt surving jeg også, Gleden var stor da Mjøsa frøs til i Nessundet og Hamar fjorden her .. endelig utsikter til flyging fra is flata. Det er blitt langt imellom hver gang isen i det heletatt legger seg her de siste årene, men nå så det endelig lovende ut. etter noen dager med tynn stålis , kom de første pilkerene utpå, så kom kråkene å satte seg en dag senere , da er det snart trygt å gå på isen for vanlig dødlige. (kråka setter seg aldri før de første pilkerene har vært utpå , hehe). Da måtte det jo bli snøfall så det holdt , med tilhørende oppvatning, deretter ett par dager med mildvær , isen vatnet totalt opp og ble en blank fin flate igjen, da var det bare å vente på kulda igjen. Den kom den , men da var det vinden da .. nordavind så det holdt . I dag gikk isen opp igjen under Nesbrua og langt mot Hamar , den var nok ikke så tykk nei... ISJ.. og i kveld snør det igjen ... du snakker... dobbelt ISJ.... Vi får håpe isen er tykkere oppover mot Mjøsbrua og været slår til den 18 mars , så får vi satse på en tur til den andre sida den dagen. Får bare smøre meg med tålmodighet og lime isoporbiter til noen inndoor prosjekt så lenge.
    ____________________
    : -Exlex-
    : Thor Arne Jensen
    :::::::::::::::::::::::::::

    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

    Comment


    • #47
      en til her også. Dere klager på for mye vind. så er det faktisk helt motsatt her. hadde for 2 uker siden hadde vi litt ordentelig vind som gjorde at jeg ble helt bitt av basillen med easyglideren på hang. og hva skjer jo selvfølgelig ikke ett vindpust. og tilleg slo det om og ble 20 speik her i går så nå går jo servoene som i sirup hvis det i hele tatt er futt nok i batteriene til å bevege de. nei fornøyde blir vi nok aldrig hadde faktisk den kaldeste mars natta på 40år her i trøndelag. da er det bare en ting å gjøre fyre med ved å drekke karsk så man holder varmen til våren kommer.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #48
        da er det bare en ting å gjøre fyre med ved å drekke karsk så man holder varmen til våren kommer.
        Jeg har to meter(!) med tak ras (les. hardpakket snø og is) utover deler av plenen... Hadde blitt mye karsk her i huset om jeg skulle drukket det svineriet til den snøen er borte... I tillegg ligger vi litt dårlig til i forhold til sola...

        Om en ser litt positivt på det så kan jeg sikker samle hele nabolaget til grilling og snøballkasting st.hans aften...
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #49
          Blir litt kryssposting her nå men skitt au...
          Syntes dette kvalifiserer til å nevnes i denne tråden
          Dårlige motorer... - (MFN) ModellflyNytt.no
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #50
            Det er høst og enkelte steder ligger snøen til knehøyde.
            Det er med andre ord på tide å vekke denne tråden til livet igjen!

            Vil starte årets survehistorie med å fortelle at jeg endelig fikk i stand raptoren igjen etter flere måneders støvsamlig grunnet diverse påkrevde utbyttinger og en rimelig stor arbeidsbelastning ifht. skole, guttunge på 7mnd, hus, kjærring og bikjer. Fløy to turer for et par uker siden. De siste dagene har gått med til lesing til en muntilig eksamen. Tilbudene til å være med å fly har vært der flere ganger men pga. nevnte eksamen har de blitt nedprioritert.

            I går var endelig eksamen unnagjort og i dag skulle jeg endelig fly!!!
            Gledet meg som vanlig som en liten unge. Trasket et godt stykke nedover et jorde med rapotren i ene hånda og en ikke alt for lett fieldbox i andre hånda. Vel fremme på tiltenkt sted satte jeg fra meg utstyret, fingrene dirret (etter å ha bært utstyret nedover jordet) og det så ut til å bli noen fine turer. Nå skulle jo alt være i orden tenkte jeg. Fuel bytter oppholdssted, raptoren er klar! En liten preflight sjekk å så er det frem med starteren, på med gløding. Men hva skjer... jo da... intet liv... Kunne raskt konstatere at pluggen var ødelagt, etter de to tankene jeg tok for et par uker siden. SLÅ DEN!

            Vurderte i grunn om jeg bare skulle sette igjen raptoren i skogkanten og dra hjem. Men etter å ha bannet ganske høylytt ei stund besluttet jeg å innfinne meg med realitetene.

            I det jeg kom frem til bilen dirret fingrene igjen... denne gangen var det nok mer irritasjon om frustrasjon som gjorde det enn det faktum at fieldboxen ikke var et eneste gram lettere enn da jeg tok den ut av bilen.

            Helst burde jeg vel lære noe av dette, f.eks å ta med ekstra plugg når jeg skal fly. Men realiteten er at jeg tenker på alle TIMENE med flytid jeg har hatt på min stakkars depron-ultimate det siste halvåret i forhold til alle minuttene jeg har hatt med flytid på raptoren grunnet ett eller annet som ikke har vært som det skal.
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment

            Working...
            X