Originally posted by Alf Surdal
Unconfigured Ad
Collapse
RC-Hoovercraft
Collapse
X
-
Sigve Haugsnes
Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor
sigve.haugsnes.net
www.youtube.com/bergenflyer -
Originally posted by sigvebruker selv en 400 på 2S og det går så det durer, mer en nokk kraftoverskudd. Det er prinsippet bak hoovercraft teknologien, man trenger ikke så mye luft for å løfte mye vekt, for lufta blir holdt på plass av skjørtet.
Du kan prøve med en stor plate over posen og la en sitte på platen og du blåser opp posen, du klarer å løfte opp platen med en sittende på..Comment
-
Ok da blir det vifte. noen forslag på dimensjon til en 350 motor? noen som vet kv tallet til en 350 børstemotor? vil det funke med en slik vifte som står i datamaskiner f.eks. eller må jeg kjøpe en skikkelig vifte? har bare en hårtørker i huset...Alf Surdal
HovsheradComment
-
Sigve Haugsnes
sigve.haugsnes.net
www.youtube.com/bergenflyerComment
-
hehe, flaks, bestilte nettopp den viften for ti minutter siden, før jeg så innlegget ditt. det var den kraftigste viften de har på elefun..Alf Surdal
HovsheradComment
-
begynnte akkoratt å bli flink til å kontrolere hoovercraften min, da jeg lot en kompis prøve den, kort sakt så smalt det hardt inn i veggen...baklengs. litt skader på isoporen men ikke noe som ikke kan fikses med lim i kveld. det dumme med hoovercrafts er at de ikke stopper når du slipper gassen, de har jo tilnermet null friksjon
skjørtet begynner også å bli så hullete at det må byttes ut, det blir nok noen dager før den er klar igjen.
her er en ny video fra igår kveld, men krasjen er ikke med.
Har montert et par lysdioder, og det så ganske stilig ut
hvordan går det med din kreasjon Alf?Sigve Haugsnes
sigve.haugsnes.net
-
Mulig jeg er stokk dum her nå.
men går det an å få ett bilde/tegning av hvordan skjørtet er festet på undersiden. klarer ikke helt å se for meg hvordan luften fra viften går og akkuratt hvordan den fungerer. og har veldig lyst på en selv.Comment
-
jeg er også interessert i å se hvordan skjørtet bør festes og formes i detalj, er litt usikkert på hvordan dette må gjøres for at det skal funke. skal legge ut et par foreløpige bilder senere i kveld.. har holdt på litt med formosaen og i det siste så det går ikke så veldig fort med byggingen.Alf Surdal
HovsheradComment
-
kan ta noen bilder når jeg lager nytt skjørt, men foreløbig får dere nøye dere med en tegning.
den røde linjen er isoporplatformen
det blå hullet er hullet i skjørtet
den svarte streken er skjørtet
skjørtet ligger utbrettet på bakken, deretter brettes sidene og limes på toppen av isoporplaten, 2cm fra kanten på isoporen, best hvis denne limingen er lufttett.
no vil det stå masse "skjørt" ut på hvert hjørne, dette brettes ganske enkelt ned og limes fast i isoporen, då blir kantene litt "avrundet".
var dette noe bedre eller skal jeg prøve å lage en litt bedre tegning?Sigve Haugsnes
sigve.haugsnes.net
-
så du spurte om hvordan det er festet på undersiden, den trenger ikke festes så mye på undersiden. her prøvd litt med å feste det som vist på tegningen, men da ligger den litt lavere, men den går litt bedre. hvis du ikke limer den og kjøer på løst unnderlag vil den bakerste delen skoope opp småstein eller snø, noe som demper farten. man kan velge og bare lime bakerste delen.
denne designen her er ikke lik "orntlige" hoovercraft, men denne er ganske mye enklere å lage.Sigve Haugsnes
sigve.haugsnes.net
-
Hvis jeg har skjønt det riktig da så blir skjørtet blåst opp som en ballong og har bare ett hull midt under. For de tegninger og bygginger jeg har sett av større (fullsize) hoverkraft så ligger skjørtet bre som en pølse rundt kanten.Comment
-
ja det stemmer vel sån noen lunde, men balongen bli ikke rund som du ser på videoene. men sammenpresses. hvis man skal lage som på ekte hoovercraft må man ha et mye stivere matriale og bruke mye mer tid på det.
hullet under er så stort at det blir mer som en pølse, det opptar omtrent halve arealet av undersiden.
på fullsize hoovercraft blåses luften ut langs kanten, på min design blåses den gjennoim et hull midt på craften.Sigve Haugsnes
sigve.haugsnes.net
-
etter litt søking på nettet fant jeg denne http://www.amasci.com/amateur/hovercft.html er ment som en liten sak for testing. men prinsippet er jo fint. vil kanskje funke litt bedre en sånn du har gjordt det Sigve. uten at jeg vet noe om det. foreløbigTenker da på prinsippet med å faeste den i midte og ha flere små hull rundt.
Comment
-
Originally posted by tyoretter litt søking på nettet fant jeg denne http://www.amasci.com/amateur/hovercft.html er ment som en liten sak for testing. men prinsippet er jo fint. vil kanskje funke litt bedre en sånn du har gjordt det Sigve. uten at jeg vet noe om det. foreløbigTenker da på prinsippet med å faeste den i midte og ha flere små hull rundt.
har vært innom den siden der og sett på det, men fant ut at det ville bli mer arbeid med skjørtet. gidder ikke legge så mye tid ned i det siden det slites veldig fort ut. men kunne vært kjekt å testet prinsippet kanskje, trenger sikkert mindre kraft for å løfte mer.Sigve Haugsnes
sigve.haugsnes.net
-
tenkte hvis man fant en type veldig tynn men sterk presenning å bruke som skjørt så vil den kanskje holde litt lenger. Fant ut at skulle man søke etter noe så heter det hovercraft med en o og ikke hoovercraft. da får man bare opp masse støvsugereComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment