Announcement

Collapse
No announcement yet.

Norwegian modellers en skuffelse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Norwegian modellers en skuffelse

    Spenningen var stor da jeg i kveld kom fra Posten med en lang pakke under armen. Har utstyret til flyet liggende så jeg tenkte hvorfor ikke anskaffe en kropp og vinger å få det opp i luften.

    Pilsen var jekket opp og jeg gledet meg til å pakke opp Hobbico sin Avistar 40 som jeg hadde lest så mye positivt om på forumet.
    Da gråpapiret var dratt av å det jeg fikk se var en Hobbico Superstar 40 med flatbunnet vingeprofil, ble skuffelsen stor. Kvelden var satt av til bygging og ikke reklamasjon.
    Det var den semisymetrisk vingeprofilen med likelvel trainer egenskapene jeg var ute etter på Avistaren. altså et nr 2 fly.

    Det verste er at jeg begynner å søke litt info om både superstar & avistaren på forumet og finner ut at det i fjor ble solgt for halve prisen hos NM.

    Andre ting er folk som er så misfornøyd med leveringstiden til NM og at de ikke har varer på lager.

    Nå sitter jeg selv å lurer på om jeg selv har blitt offer for at de ikke hadde Avistaren på lager og dermed sendte meg Superstaren som er temmelig lik, bortsett fra vingeprofilen.

    Ærgelig er det ihvertfall. Har så J... lyst til å bygge men klarer ikke å bestemme meg om jeg skal beholde den eller ikke. Noen som har synspunkter på forskjellen mellom disse modellene? Det ville kanskje gjøre valget mitt enklere

    Vel pilsen har jeg og det er jo motivasjon nokk!!!

  • #2
    Norwegian modellers er og forblir ei overpriset sjappe med dårlig service !!! Handler der kun vist jeg absolutt må... Er på tide at de folkene som driver den sjappa der innser at de ikke har monopol på salg av rc utstyr , setter ned prisene og yter bedre service .

    Mvh Andre søhagen
    Last edited by andre78; 17-02-06, 21:54.
    Mvh Andre`søhagen

    Comment


    • #3
      Ikke for å leke moderator, men retningslinjene sier tydelig at all kritikk skal underskrives med fullt navn
      Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
      Jesper Stærkær

      Comment


      • #4
        enig i at NM har dårlig service, og lang leveringstid.
        men vis det var det flyet med semisymetrisk vingeprofil du skulle ha, er det vel bare å sende det tilbake å få den du skulle ha
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          Hvis du har fått et produkt du ikke har bestilt syntes jeg du burte renturnere produktet. bestilte selv servoer av en annen leverandør denne uken som min leverandør kunne ikke levere på 1 uke og jeg ble bedt å bekrefte om jeg ville ha andre erstantnings servoer til redusert pris eller om jeg ville vente på forsendelse av de servoer jeg ønsket. Det er hva du kaller god servise og att du vil handle i hos leverandøren neste gang det koster kansje litt mere men det er det man er villig til å betale litt ekstra for.


          Rune

          Comment


          • #6
            Ta kontakt med selger.
            Det kan jo være att selger rett og slett har pakket feil.
            Det er meneskelig å feile.
            Cessnaknuseren
            Bjørn Sandbæk

            Dæ går litt mindre lim nå.

            Comment


            • #7
              www.Impx.no neste gang ?
              **********************
              Mvh
              Stig Olsen
              Lillehammer MFK


              Nan Xplorer FullCarbon X tail
              Pike Perfect X tail
              Pike Brio / Giant
              Alpina 4001
              DG 500/22 Elan under opppussing
              Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

              Futaba 12Fg Fasst

              Comment


              • #8
                Tror det er litt for lett å starte nett butikk


                Rune

                Comment


                • #9
                  Denne garanterer jeg for.
                  Sjekk den.
                  Denne karen har et større lager en de fleste her i Norge.
                  Pakker sendes samme dag og du er uheldig hvis han ikke har det på lager. Forøvrig lagerstatus på siden.
                  **********************
                  Mvh
                  Stig Olsen
                  Lillehammer MFK


                  Nan Xplorer FullCarbon X tail
                  Pike Perfect X tail
                  Pike Brio / Giant
                  Alpina 4001
                  DG 500/22 Elan under opppussing
                  Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                  Futaba 12Fg Fasst

                  Comment


                  • #10
                    Stig har rett her, dette er nok en av de bedre butikken i Norge.
                    Man skal lete lenge etter en butikk som har mere i hyllene sine, vi er heldige som bor på Lillehammer, og har fått en slik butikk å handle hos ikke er det dyrt der heller. Det er få om noen som har mere varer i sin butikk en Geir hos Impex.
                    Hilsen
                    Frank Bøhmer
                    Hilsen
                    Frank Bøhmer
                    ---------------------------
                    God created Earth. The rest was made in China...

                    Comment


                    • #11
                      Not often one retailer praises another but praise where praise is due - I place an order with both IMPX and another local supplier a couple of weeks ago - excellent service from IMPX, the other has not arrived yet and no order confirmation received. I certainly will buy what I need (that I don't stock myself) with them...
                      Ken Bates
                      Never Mind the Label

                      Comment


                      • #12
                        Bestilte selv en OS46la fra Norwegian Modellers, fikk en 40la i posten..
                        Dette var ikke kjekt, men servicen må jeg si er upåklagelig der.
                        Ringte bort, sa fra, sendte motoren i retur og fikk straks den riktige motoren tilbake. De betalte all porto også
                        I don't think there's a punchline scheduled, is there?

                        Comment


                        • #13
                          Det burde de vel strengt tatt gjøre også...noe annet hadde jo vært direkte katastrofe. Tatt servicen andre steder i betraktning. Utfordringen ligger jo i de små detaljene...

                          I så henseende kan jeg også gi et par rosende ord til noen som får det til f.eks IMPX. Det er liksom ikke snakk om å drive en liten internettshop, det er jo meter på meter med "stæsj" der. Kan vel nesten legge sammen innholdet i alle de andre rc butikkene i mjøsområdet uten at det tilsvarer det impx har stående fremme i hyllene. (ja, så er det litt "reklame" da... Men som de fleste andre syntes jeg det er positivt at seriøse aktører får litt skryt. Når prisene og servicen i tillegg er god så hvorfor ikke.)
                          Espen Melby

                          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                          Comment


                          • #14
                            Henger meg på IMPX reklamen her. Flott butikk. Upåklagelig service. Griffin er også meget bra.
                            Joachim

                            Comment


                            • #15
                              Har aldri fått annet enn god service hos NM, jeg. Men det er nå engang slik at når man bygger og trenger noe så vil man ha det raskest mulig. Det er uaktuelt å vente stort lenger enn tiden det tar å sende noe i posten. Derfor bestiller jeg personlig fra steder hvor tingene stort sett finnes på lager. Markedet er nådeløst, så det er vel bare å tilpasse seg eller forsvinne..
                              Geir


                              3D plane - 1D brain

                              Comment

                              Working...
                              X