Unconfigured Ad

Collapse

Norwegian modellers en skuffelse

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Christen

#31 Unapproved
    Norwegian modellers

Jeg fatter ikke at denne butikken overlever jeg......
    Har flere dårlig servise historier om dem, fra egen erfaring.
    En er feks. bestillte cowling til en 1/4 skala cub jeg hadde for en stund siden, det tok over et halvt år... ja... tenk det. Og når jeg ringte Tønsberg for å purre, var det ingen som visste noen ting.
    Jeg tror ikke jeg er alene om sånne opplevelser.
    Ang. flyet ditt er det veldig mulig dem har pakka feil, det er som sakt før her at det er mennesklig å feile.

Hvis det er noen på NM som leser dette så må jeg si at det er litt synd, for dere har gode produkter og dere er hyggelige folk å prate med i telefonen.
    Tror dere må legge om strategien litt når det gjelder priser, leveringstider og generell servise. Et eksempel her: sist jeg ringte skulle jeg ha to ting, en propell 16/6 master og en Futaba nakkestropp, nordens største hobbyvarehus burde ha disse tingene på lager til enhver tid, mulig jeg hadde skikkelig uflaks denne dagen men dere hadde ikke dette på lager.
    Siden jeg også flyr Hirobo hadde det vært fint for meg ihvertfall om det blei en forandring.

Mvh Christen Gjelseth

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

må bare komme med en ting jeg også. hadde ett cox linestyrt fly for en liten tid tilbake. også skulle jeg ha nye propeller. Ringte og bestilte. mmen ingen ting skjedde. fikk så tak i noen fra ett annet sted. etter nesten ETT ÅR kom det plutselig propeller i postkassa. da var jo flyet historie for lange siden
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

da må jeg også henge med på med en liten historie.
        bestilte ny rute til min cub. det gjorde jeg for ca et halvt år siden. de sa at de måtte bestille fra GP i amrica, og derfor kom il å ta tid. etter to måneder sende jeg en mail og spurte om hvor den ble av. joda, den kom snart. nye to måneder gikk, ingenting skjedde. da jeg nesten hadde gitt opp håpet kom det en hentelapp i posten fra NM. det var ruta. men det som er tingen er at det ruta som kom var til en 20 size cub, og ikke til electric cub. men tre uker senere, da kom den rute jeg egentlig skulle ha.

men NM har godt utvalg, men for høye priser...
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• klausre
          • Oct 2025

Folkens, stort sett alle forhandlere har noen dårlige dager, men for de aller fleste er det stort sett positive ting de utretter. OG alle har lov til å gjøre noen feil. Når man tenker på hvilke kundemasser og pakkeutsendelser de store aktørene i Norge har, bør man skjønne at det kan glippe av og til Det må ikke nødvendigvis være en dårlig forhandler for det.

Comment

• Supra25
            • Sep 2003
            • 1825

Uten å ta spesielt stilling til alle innleggene her så langt, vil jeg henge meg litt på det Klaus sier.
            Det er klart alle kan ha en dårlig dag og man finner ikke en butikk der ute som ikke har måttet svelge en kamel eller tre. Samtidig finnes det dessverre også de som er gjengangere når det gjelder kamelsvelging, uten at jeg peker ut noe, og det er vel når man opplever de at tråder som dette starter.

MEN...som jeg også har vært inne på i tidligere tråder som ligner på dette så er det viktig å kommunisere sin frustrasjon tilbake til den aktuelle butikken (på en folkelig måte såklart) og ikke bare lufte den i fora som dette. Det er jo dette Tintin er inne på. Jeg håper derfor at de av dere som føler dere dårlig behandlet av en forhandler (ikke bare de som har skrevet om det her, men alle) har gitt tilbakemelding til forhandler om dette og ikke bare delt sin frustrasjon med alle andre.
            Det blir så mye misforståelser med sånt. Jeg skal innrømme at jeg har falt i den fellen sjøl. En forhandler her til lands (det spiller ingen rolle hvem akkurat nå så ikke spør!) gjorde noen uheldige trekk ovenfor meg og en kamerat, og det førte til at jeg styrte unna den forhandleren i et par år uten å ta opp problemet med han. Det var synd for alle parter fordi forhandleren er egentlig meget oppegående, serviceminded og prisbevisst, og alle kan bæsje på leggen. Jeg er glad for at jeg svelget min egen kamel og lot han få en sjanse til.

Så for å summere...luft gjerne irritasjonen her, men ta det også opp med forhandler!
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Bra sagt.

Jeg har kun brukt NM's butikk når de hadde den i Oslo og det eneste som plaget meg ved besøkene var om jeg fikk P-bot fordi jeg ble for lenge, for mye moro...

Fin gjeng som var der, mye kunnskaper og service, synd den ble borte.

Comment

• Christen

#37 Unapproved
                Er helt enig med Klaustre og Supra 25
                Men for å fortsette det forige innlegget mitt så må jeg nevne at jeg har handlet en god del fra cyberheli i hong-kong å de gir bedre servise, de gir tilbakemelding om noe ikke er som det skal å det er veldig rart hvis jeg ikke har tingene mine i løpet av en uke. Kanskje NM skulle kutte ned på varespekteret hvis de ikke klarer å oppretholde servisen på de fleste av varene sine.

Mvh.
                Christen Gjelseth

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

De fleste asiater har skjønt at de ikke er de eneste i verden og at skal de få solgt noe så må de yte service, om de en dag glemmer seg så funker det som regel svært godt å gi dem en liten påminnelse om forglemmelsen så de holder seg på tå og hev. Jeg legger igjen $1000++/år hos han jeg kjøper mest av, da forventer jeg meg en viss grad av service/info etc. Finner jeg bedre pris enn han gir hos en annen så informerer jeg ham og han justerer. Noen ganger gir han meg bedre pris uoppfordret så det er lettere for meg å komme tilbake.

Comment

• Minibønna
                    Administrator
                    • Oct 2005
                    • 390

Originally posted by Tintin
                    Bra sagt.

Jeg har kun brukt NM's butikk når de hadde den i Oslo og det eneste som plaget meg ved besøkene var om jeg fikk P-bot fordi jeg ble for lenge, for mye moro...

Fin gjeng som var der, mye kunnskaper og service, synd den ble borte.
                    Trivlige folk bak disken også!!! Hehe
                    Tor Henrik Hernes

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Ja det var det jeg mente

Comment

• Celtic-Griffin
                        • Oct 2004
                        • 873

I put my whole weight (my doctor tells me that I have plenty of it) behind SUPRA25 - it is very easy to forget that there are always two partners to every deal - here and in other threads we read criticism of assorted suppliers quite often but rarely hear the other party's version of the story - sometimes the old saying "the customer is always right" is difficult to swallow - perhaps an other old saying should apply - "don't whip the willing horse" - if you have a grievance, discuss it bi-laterally, in most cases it can be solved amicably to the satisfaction of both parties.
                        Ken Bates
                        Never Mind the Label

Comment

• Antares
                          • May 2005
                          • 122

Har handlet fra Norwegian i ca 15 år, om ikke sammenhengende, og har ikke opplevd dårlig service fra dem. MEN priser kan man i høyeste grad diskutere; eks. noe så enkelt som en OS LA 65 koster kr.1495.- hos Norvegian, mens den koster kr. 1149.- hos Rotorsport!!! Det er faktisk hele 30% forskjell i pris, og hvordan skal dette gå an? (ja,ja vet at kostnadene kan være forskjellige de ulike steder det drives butikk??, osv...) Jeg driver ihvertfall ikke "sponsing", og velger derfor butikker som har konkurransedyktige priser. Når det er sagt så var jeg inne på Impx, og ble ikke annet enn imponert over deres oversiktlige og ryddige nettbutikk. Dessuten vil jeg gi honnør til Griffin som også har en bra nettbutikk, god service og ikke minst gode priser. Har akkurat bestillt en Fliton Extra 330 freestyle til kr. 1600, til orientering så koster denne kr. 2495.- i sverige!! joppjopp.
                          Hilsen Hans Petter Yttergård...

Happy20-Mk Kato
                          Rainbow-Pilot
                          Mighty Knight-Marutaka
                          Antares-Simprop
                          Supra Fly 25-Pilot
                          Electra-CG
                          Calmato sports-Kyosho
                          Venus 40-GP
                          Laser 200-Sebino models
                          Proxima-Reichard

Comment

• obelix
                            • Mar 2004
                            • 471

Har selv handlet hos norwegians flere ganger og det har kommet rimelig kjapt i posten..
                            Når det gjelder prisene så er de kanskje litt dyrere enn andre nettbutikker på samme varen men så står nå prisen på siden deres og det er jo frivillig å handle der.
                            Jeg handler der for jeg har fått og får alltid god service når jeg bestiller eller ringer dem.
                            Pluss at lageres deres er unikt istede for å handle litt der og litt der som blir dyrt uansett i porto så handler jeg alt på en plass,men jeg handler selvsagt flere andre steder oxo kommer helt an på hva jeg er ute etter..
                            Noe som er mer surt som jeg har sett ved flere tilfeller nå for tiden at varene er sendt men kommer aldri frem (tjuveri en plass under frakt) noe som har blitt bekreftet til meg av flere forhandlere og noe som hendte så senest for en uke siden med ett klubbmedlem..

Synd å høre du har vert uheldig med din bestilling men en telefon er jeg sikker på at retter det hele opp igjen uten at det burde koste deg en krone mer i porto..

Mvh Tor Andersen
                            Oi en perfekt landing

Comment

• Vingemutteren
                              • Jul 2002
                              • 2421

Appropo tjuveri i postenens systemer. Dette har jeg inntrykk av er ett stort problem for flere her i norge, og det gjør det vanskligt for enkelte levrandører å sender småpakker fort og rimligt (det hele kommer ann på om der er en utro tjener i systemet der de leverer inn sine brev). Snakket for ikke så lenge siden med en rimligt iritert butikk eier, som hadde lovet leveranse av smådeler til kunde. Og han hadde forsikret seg om at brevet med delene var sendt fra levrandør, men brevet dukket ikke opp. Det hele endte med at delene måtte sendes i norges pakke (var vel på tredje forsøket). Slikt er fortvilende for levrandører og butikk eiere. Rart at posten ikke klarer å luke bedre i egne rekker?
                              Lurer på hvor mange butikker som har måttet tåle spott og spe for slikt?
                              Gert Hildrestrand.
                              Limets Venner.
                              Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• -Exlex-
                                Forhandler
                                • Nov 2003
                                • 793

Tyveri er nok et problem, ikke bare for posten, det skjer også med sporbare pakker hos andre speditører også. Ett firma jeg jobbet for mistet en server til 40.000 hos en speditør, sporløst forsvunnet på vegen ..
                                Altid noen råtne epler rundt. Noen som har snakket med f.eks Posten om det blir gjort noe med problemet?
                                Kanskje noen skulle sette søkelyset på saken for å sjekke om det blir gjort noe med problemet.

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

Working...