Unconfigured Ad

Collapse

Norwegian modellers en skuffelse

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • caravelle
    • Jan 2004
    • 78

Bestillte meg en Funtana 90s fra impx og betalte med visa , og den kom fort i posten også . Ble litt overasket når jeg fikk med en sjokolade fast teipet på fakturaen . Sånt liker jeg NM hadde sjansen når dem oppgraderte webshopen dems. Men gidder dem ikke å yte service eller å ha en bedre betalings system så tror jeg skipet har seilet for dem .

Elefun.no er en webshop som kommer seg bedre og bedre .. Den er verd å sjekke ut den også ..

Tom Jonny Pettersen
    Tom Jonny Pettersen
    http://www.bodomfk.no

Comment

• Thinnthinn
      • Sep 2002
      • 1172

Jeg har stort sett fått bra service på NM, men prisene er for høye... Og de MÅ få gjort noe med rest-ordre systemet sitt!! Vet ikke hvor mange varer jeg har liggende på rest, men det vet sikkert ikke de heller -Og en annen ting... Det hadde hjulpet om man fikk beskjed om at varen ikke var på lager FØR pakken kom i posten med under halvparten av det man bestilte... (Som ble sagt tidligere; kvelden var satt av til bygging & hygge, men uten det mest essensielle ble det knapt rom for hygge!)
      Men for all del, noen av de som jobber på NM kan virkelig sakene sine, og deler gledelig sine egne erfaringer. Det finnes flere butikker der ute hvor de bak disken/tastaturet aldri har satt sin fot i et modellfly! Kunnskap koster også penger!

Ellers er det sikket lettvint å starte nettbutikk, men det kommer fort frem hvis butikken ikke duger!

Mvh
      Audun Thinn
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Minibønna
        *****istrator
        • Oct 2005
        • 390

Bare god service hos NM for min del. Supersjappe!!!!
        Tor Henrik Hernes

Comment

• erlend
          • Apr 2004
          • 528

Sist jeg bestilte fra Norwegian Modellers bestilte jeg noen propeller. To dager etter sjekket jeg status på ordren og det stod at den ikke var behandlet.
          Jeg tenkte at jeg skulle gi dem litt tid, de har sikkert mye å gjøre. Samme dag fikk jeg propellene i posten!
          Har egentlig bare gode erfaringer med norske web-shopper.
          Run, live to fly, fly to live, aces high!
          Erlend Larssen

Comment

• Eagle
            • Jan 2006
            • 1299

Originally posted by Minibønna
            Bare god service hos NM for min del. Supersjappe!!!!
            Du kan vel ikke si annet, siden du har jobbet på NM i Oslo.
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Jeg har stort sett bra erfaringer med NM, bortsett fra at prisene er høye på mye utstyr. Det har kanskje noe med at de har enormt utvalg?! Noen som har prøvd å "prute"?

Jeg skal prøve IMPX neste gang. De har interressant utvalg.

En annen butikk som har stort utvalg av generelt utstyr er nortrading.no. Utrolig bra butikk etter som jeg har erfart. Delene kommer som regel dagen etter med regning i pakken.

Jeg har ikke hatt noen reklamasjonssaker med disse butikkene og det er vel kanskje der man oppdager hvordan kundebehandlingen virkelig er. Jeg har hatt et par reklamasjoner mot Elefun og det har vært 100% smertefritt for meg. Syns det er verdt å nevne.
              Last edited by tahustvedt; 25-02-06, 13:28.

Comment

• Vingemutteren
                • Jul 2002
                • 2421

Originally posted by Thinnthinn
                Jeg har stort sett fått bra service på NM, men prisene er for høye... Og de MÅ få gjort noe med rest-ordre systemet sitt!! Vet ikke hvor mange varer jeg har liggende på rest, men det vet sikkert ikke de heller -Og en annen ting... Det hadde hjulpet om man fikk beskjed om at varen ikke var på lager FØR pakken kom i posten med under halvparten av det man bestilte... (Som ble sagt tidligere; kvelden var satt av til bygging & hygge, men uten det mest essensielle ble det knapt rom for hygge!)
                Men for all del, noen av de som jobber på NM kan virkelig sakene sine, og deler gledelig sine egne erfaringer. Det finnes flere butikker der ute hvor de bak disken/tastaturet aldri har satt sin fot i et modellfly! Kunnskap koster også penger!

Mvh
                Audun Thinn
                Denne støtter jeg, NM i ett nøtteskall.
                Det skal også sies at mitt inntrykk, er at de stadigt får flere ok produkter til svært gode priser. Så ståa er vel ikke så kriminelt ille.
                P.s. Har siden 1996 altid fått god (om enn litt treg) service med NM.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Jan_Petter
                  • Jan 2006
                  • 900

Leveransepresisjon, del 2

Hva er viktig ved web shopping? For meg er følgende viktig:
                  - Lagerstatus; webshop må vise lagerstatus, og lagerstatus må være riktig.
                  - Leveringstid; varer må sendes senest dagen etter bestilling.
                  - Leveransepresisjon; man må forvente å få det man har bestilt.
                  - God og enkle retur/garanti ordninger.

Nice to have er pakkesporing, og gode alternativer for elektronisk betaling.

NM svikter dessverre ofte på mange av disse kriteriene, og det er faktisk litt vanskelig å forstå hvorfor...

Når det gjelder pris så er det fri konkurranse, og det er opp til hver enkelt å godta den prisen som er oppgitt. Problemene oppstår når "what you get, is not what you ordered, if you get it at all" !!!

Mvh
                  Petter Sollihøgda
                  http://www.phoenix-rc.org/
                  http://www.glamdalrck.net
                  http://www.scalewarbird.org/
                  ---------------------------------------------------
                  Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

Comment

• Vingemutteren
                    • Jul 2002
                    • 2421

Den kan man ikke argumentere mot. Spot on på hva vi håper på å få av service (og der er heldigvis stadigt flere som leverer tilnermet dette). Spesielt er jeg glad i pakke sporingen (kan spare meg en dag her ute på bygda).
                    Men hvorfor har ikke de fleste slik service? Koster det så mye å innføre slike rutiner?
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Minibønna
                      *****istrator
                      • Oct 2005
                      • 390

Originally posted by Eagle
                      Du kan vel ikke si annet, siden du har jobbet på NM i Oslo.
                      Du mener jeg er innhabil? Har tidligere jobbet for NM ja. Drøye to år siden jeg sluttet. Har i forkant og etterkant handlet mye hos NM, stort sett god service.
                      Har vel vært noen ganger der det mangler ting eller at ting ikke kan leveres grunnet tomt lager, men hvis du ser hvor stort varesortimang de har så skal det godt gjøres og ha alt på lager til en hver tid.
                      Dette handler ikke bare om hvor flink man er å bestille varer inn til lager etterhvert men også det faktum at det hele tiden skal være likviditet for det man kjøper og tar inn på lager, dette er ikke enkelt i en bransje som denne siden mange sitter på hver sin kant og bestiller via nett og ordrene forsvinner ut av landet. så her er det mange biter som skal falle på plass.
                      Last edited by Minibønna; 27-02-06, 13:18.
                      Tor Henrik Hernes

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

.... dette er ikke enkelt i en bransje som denne siden mange sitter på hver sin kant og bestiller via nett og ordrene forsvinner ut av landet. så her er det mange biter som skal falle på plass.
                        Hvorfor skal alt være så enkelt? Konkurranse er vel noe man må tilpasse seg om man vil overleve. Finnes flere gode eksempler på de som gjør det og ser ut til å klare seg bra etter hva som skrives om dem og hvordan de ser ut til å vokse.
                        Personlig syns jeg det er svært moro å se at norske nettbutikker ved flere tilfeller faktisk er svært konkurransedyktige i forhold til billige nettbutikker i Østen og som samtidig har svært høy servicegrad.
                        Konkurranse har så langt vært svært bra for oss brukere så vidt jeg har kunnet få med meg.

Var selv blant de som var svært undrende da Elefun dukket opp for ikke så lenge siden men det ser da ut som de klarer seg bra, utvalget vokser og servicegraden er ypperlig til priser de fleste av oss kan leve med, faktisk så bra at de henter hjem igjen en del business. Selv Cheng i Asia klarer ikke en T-Rex SE noe særlig bedre enn det Elefun og Xmode tilbyr dem til og det er moro.

Handlet på NM da de var i Oslo med bare god erfaring, mye pga beliggenhet, må jeg på nettet er de dessverre ikke førstevalg, mye pga pris.

Comment

• Eagle
                          • Jan 2006
                          • 1299

Du mener jeg er innhabil? Har tidligere jobbet for NM ja. Drøye to år siden jeg sluttet. Har i forkant og etterkant handlet mye hos NM, stort sett god service.
                          Har vel vært noen ganger der det mangler ting eller at ting ikke kan leveres grunnet tomt lager, men hvis du ser hvor stort varesortimang de har så skal det godt gjøres og ha alt på lager til en hver tid.
                          Dette handler ikke bare om hvor flink man er å bestille varer inn til lager etterhvert men også det faktum at det hele tiden skal være likviditet for det man kjøper og tar inn på lager, dette er ikke enkelt i en bransje som denne siden mange sitter på hver sin kant og bestiller via nett og ordrene forsvinner ut av landet. så her er det mange biter som skal falle på plass.
                          Mener ikke at du er innhabil. Det skulle være en sånn etter det jeg skrev
                          Jeg sitter fremdeles med en sur smak i munnen, da jeg for mange år siden bestillte dekaler av NM til en Mustang jeg hadde bygget. Det gikk 1 mnd, så purret jeg på de, og de skulle sende varene så snart de hadde dem. Etter 4 mnd kjøpte jeg dem en annet sted, og ca en mnd etter det, kom de fra Norwegian. Jeg hentet dem ikke, og de ble returnert. Fikk da en koslig regning i posten på fraktutlegget NM hadde hatt ved å sende dem til meg. Dette godtok jeg ikke, og fikk da til svar at jeg var uønsket som kunde hos dem, til jeg hadde betalt dette. Syns du det er god service??
                          Last edited by Eagle; 27-02-06, 14:44.
                          Knut Erik
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.teamflyingcircus.com

Comment

• Tintin
                            • Jan 2005
                            • 4631

Eh, du burde kanskje informert dem om at du hadde kjøpt dem et annet sted fordi du ikke ville vente?
                            Skjønner frustrasjonen din men ikke reaksjonsmåten, er vel ikke bedre du som gir blaffen i å hente bestilte varer og ikke sier noe? Det er slike kunder som gjør det dyrt for oss andre...mye jobb ikkno fortjeneste for butikken = dyrere varer for oss andre som betaler det vi bestiller...

Comment

• Eagle
                              • Jan 2006
                              • 1299

Når man har bestilt noe, og ikke hører et pip fra leverandør om at det du har bestilt er forsinket, eller kan opplyse om leveringstid, så synes jeg at jeg burde kunne bestille det et annet sted, da jeg etter 5mnd ikke har fått noe fra NM, eller fått beskjed om forlenget leveringsfrist. Dette var noen dekalark, som enkelt kunne sendes som brev, men alt skal sendes i oppkrav og derfor blir det et gebyr, som NM mente at jeg skulle betale da varen ikke var hentet.

Etter en samtale med daglig leder hos NM, kom det frem at han var helt enig med meg, og at saken var ute av verden for deres del.

Jeg tror ikke at noens varer ble 90 kr dyrer av den grunn.

Når det går 5 mnd og det du har bestilt ikke kommer, spesielt noe så enkelt som dekalark, så regna jeg med at de enten hadde glemt hele greia, eller at de ikke kunne levere. Hadde jeg vært NM, så hadde jeg ringt den dagen de skulle sende varene, og sagt at nå er varen endelig kommet, og er du fremdeles interessert, så sender vi det i dag. Det har nemlig andre leverandører gjort. Dette gjelder selfølgelig lager varer, og ikke spesialbestilte varer.
                              Knut Erik
                              www.torqueroller.com
                              Steikje galen
                              www.teamflyingcircus.com

Comment

• Tintin
                                • Jan 2005
                                • 4631

Absolutt, men du kunne fortsatt også etterlyst dem og avbestilt, det hadde spart både deg og dem for ergrelser, tid og penger.
                                De 90 kronene + returporto må de faktisk tjene inn på det øvrige de selger det er da åpenbart. Kostnaden av alle tjenester som ikke medfører inntekt må betales av øvrig salg, simpel matematikk det.

For all del jeg skjønner absolutt irritasjonen, frustrasjonen, oppgittheten etc etc jeg er bare ikke enig i måten å løse problemet på. Dessuten er det mye mer effektivt for å få folk til å forbedre seg, at man ringer dem og forteller at man er misfornøyd og derfor må kansellere ordren, enn å bare ignorere dem.

I min beskjedne mening er det der vi nordmenn er for dårlige som bla gjør at vi betaler alt for mye for ting, vi ringer ikke og gir beskjed når ting ikke holder mål og at vi derfor går til konkurrenten som er bedre og billigere, vi bare går til konkurrenten uten å si noe. Om ingen klager så er alt i orden tenker selger da....det er i alle fall slik både jeg og våre kunder tenker. Ingen klager i dag? Vel da gjorde vi en bra jobb i går.

Har akkurat bestilt meg noen batterier fra Taiwan, den selgeren jeg pleier å bruke hadde ikke beste pris, fortalte ham det og han ga meg et avslag. Hadde jeg ikke fått det så hadde jeg kjøpt det andre hos ham for der var han fortsatt best på pris og så hadde jeg kjøpt batteriene hos konkurrenten, hvilket jeg også hadde fortalt ham slik at jeg neste gang fikk en bedre pris hos han jeg pleier å bruke. Kunder som ikke klager er fornøyde kunder, klag til NM ikke bare her...

Comment

Working...