Denne tråden er som emnefeltet sier for inspirasjon og kartlegging over hvem som flyr FPV her på forumet. Si gjerne hvor du holder til, hvilket utstyr du bruker, og post gjerne noen bilder. Diskuter gjerne også relaterte emner.
Selv har jeg ikke fått opp noe fly enda - er i testfasen.
Har en Java 150 elektroseiler, men planlegger å bytte ut denne med en TwinStar II så snart jeg kommer hjem til østlandet.
Utstyret jeg har (og skal benytte i flyet) er foreløpig:
- Black Widow 600mW 2.4GHz TX
- Custom OSD med BOB-4 som foreløpig sitter på et breadbord (designer kretskortet nå)
- EM-411 GPS til OSD-enheten
- Sharp 1/4" CCD kamera - 420 linjer
- Egen UBEC som regulerer 5V til alt untatt kameraet (dette drives av en step-up regulator (12V ut))
- FMA Co-Pilot
- TinyTrak 3 som sender koordinater fra GPS på videosenderens lydkanal
På mottakersiden skal det komme en laptop som dekoder AX.25 fra TinyTrak3 og kalkulerer azimuth/elevasjon til en mottakerantenne som styres av en hjemmelaget rotor.
Selv har jeg ikke fått opp noe fly enda - er i testfasen.
Har en Java 150 elektroseiler, men planlegger å bytte ut denne med en TwinStar II så snart jeg kommer hjem til østlandet.
Utstyret jeg har (og skal benytte i flyet) er foreløpig:
- Black Widow 600mW 2.4GHz TX
- Custom OSD med BOB-4 som foreløpig sitter på et breadbord (designer kretskortet nå)
- EM-411 GPS til OSD-enheten
- Sharp 1/4" CCD kamera - 420 linjer
- Egen UBEC som regulerer 5V til alt untatt kameraet (dette drives av en step-up regulator (12V ut))
- FMA Co-Pilot
- TinyTrak 3 som sender koordinater fra GPS på videosenderens lydkanal
På mottakersiden skal det komme en laptop som dekoder AX.25 fra TinyTrak3 og kalkulerer azimuth/elevasjon til en mottakerantenne som styres av en hjemmelaget rotor.
Comment