Unconfigured Ad

Collapse

Nye jagerfly

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • william123
    • May 2005
    • 2330

    #91
    Originally posted by Burns
    Hva piloten ville ha gjort er dessverre hemmeligstemplet
    Luft-Luft missiler synes ikke på radaren, men har fortsatt lang rekkevidde. Størrelsen på de er sånn ca 2 meter og en omkrets på ca 20 cm der omkring. Vi har andre systemer som har mulighet til å oppdage luft-luft missiler, men ikke radaren. Når det gjelder store cruise-missiler er jeg litt mer usikker om radarsynligheten, men disse brukes da heller ikke i Luft-luft combat.

    Man må også skille mellom RADAR og ANTI-RADAR missiler. Det du snakker om, ARM eller HARM missiler er noe annet enn radarmissiler. HARM missiler brukes mot bakkebaserte radarsystemer som f.eks blir brukt i luftvernsystemer. Radarmissiler slik jeg snakket om, er sammen med varmesøkende missiler de mest brukte luft-luft missilene. Man kan (i flyverden) dele radarmissiler inn i to hovedtyper, semi-aktive og aktive. De aktive har en egen radar som enkelt fortalt gjør missilet til et "fire and forget" missil i og med at det selv ser målet. Ett semi-aktiv missil er avhengig av at egen radar belyser målet hele veien til impact, den søker seg inn etter radar-energi fra egen radar. Den vestlige verden bruker for det meste aktive missiler, type AIM-120 Amraam og lignende. Russland f.eks bruker for det meste semi-aktive missiler, type AA-10A/C Alamo
    Nja...vet nu ikke om æ e heilt eing...
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment

    • tomr
      • Jun 2005
      • 130

      #92
      Originally posted by william123
      Nja...vet nu ikke om æ e heilt eing...
      Ha ha ha.. knallbra William..
      Ska vi be Ståle på besøk og lære han litt om dette?
      betennelse i flynerven..

      Comment

      • william123
        • May 2005
        • 2330

        #93
        Originally posted by tomr
        Ha ha ha.. knallbra William..
        Ska vi be Ståle på besøk og lære han litt om dette?
        Ja, trur vi må det. Han har jo ikke peiling i det heile tatt...
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment

        • Sniper
          • Nov 2005
          • 1386

          #94
          Hehe.. Artig tråd, dette. Gudmund; Du må fortelle litt rundt bildet av deg i cockpit. Blei litt nysjerrig her..
          Geir


          3D plane - 1D brain

          Comment

          • Smått&Rått
            • Oct 2008
            • 6

            #95
            Hmm

            Jeg er skeptisk.

            Thomas
            40% TT Yak 54
            33% Greateplanes Cap 580
            30% SD Yak 54
            Green models 3D edge 540
            Esm A-1 Skyraider
            Cmp 1/4 cub
            Psyko f3j
            Stork f3j
            ok models Mig-15
            ok models l-39
            JP Panic
            Wm Kantana

            1980 modell 1/4 Cap 21

            Comment

            • Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

              #96
              Originally posted by Sniper
              Hehe.. Artig tråd, dette. Gudmund; Du må fortelle litt rundt bildet av deg i cockpit. Blei litt nysjerrig her..
              Skjønner ikke helt hvor du vil med det?..
              Er ikke noe annet enn et bilde i en F-16 på Årø - Molde.

              Fotografen er en ground crew, som førøvrig var veldig oppdatert på Avonds F-16.. Forøvrig det mest nøyaktige settet som er tilgjengelig i skala på den, om du spør meg da..

              Et solid stykke kontor forøvrig må vite......
              Men hvor er min 683 idag..?.
              Attached Files
              Last edited by Soarer; 07-12-08, 04:01.
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment

              • Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

                #97
                Originally posted by Smått&Rått
                Jeg er skeptisk.

                Thomas
                På hva? Her er det mye å ta tak i etter hvert...
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment

                • caravelle
                  • Jan 2004
                  • 78

                  #98
                  Originally posted by Soarer
                  På hva? Her er det mye å ta tak i etter hvert...
                  hei soar , tror ikke Thomas mente deg da Var burns sitt innlegg.. Hilsen fra Bodø .-.Tom j

                  p.s Litt offtopic , men spør hvorfor TomR ikke klarer å holde inndørskjerra si hel.. tror jeg fant ett nytt fly til han og http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...w/_motor_&_ESC
                  Last edited by caravelle; 07-12-08, 04:31.
                  Tom Jonny Pettersen
                  http://www.bodomfk.no

                  Comment

                  • Soarer
                    • Mar 2005
                    • 1856

                    #99
                    Ok Greit å vite. Uansett, et fint kontor det setet
                    Mvh
                    Gudmund

                    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                    Comment

                    • caravelle
                      • Jan 2004
                      • 78

                      #100
                      Jepp , fint kontor ja . Men jeg tror jeg har tålt 1,01G da , så har jeg ligget i fosterstilling resten av turen ..hehe ..
                      Last edited by caravelle; 07-12-08, 09:58.
                      Tom Jonny Pettersen
                      http://www.bodomfk.no

                      Comment

                      • Soarer
                        • Mar 2005
                        • 1856

                        #101
                        1 G er det du har nå Håper det går bedre enn null G, en sak som faktisk blir værre jo mindre eller mer det blir....Lol Snakk om grei kontorstol ja, helt greit liksom..
                        Last edited by Soarer; 07-12-08, 09:47.
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment

                        • caravelle
                          • Jan 2004
                          • 78

                          #102
                          Tom Jonny Pettersen
                          http://www.bodomfk.no

                          Comment

                          • Soarer
                            • Mar 2005
                            • 1856

                            #103
                            Stakkars..
                            Det er forskjell på folk ja. Jeg hadde gitt min høyre hånd for en sånn tur når som helst.
                            Men regner med å ha begge i behold i veldig lang tid. F-18, Blue Angels og vil ned å lande, det bare viser at det var en tur andre kunne ha fått heller....Trøste og bære...
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment

                            • ErlendM
                              • Jun 2006
                              • 631

                              #104
                              Originally posted by Soarer
                              Stakkars..
                              Det er forskjell på folk ja. Jeg hadde gitt min høyre hånd for en sånn tur når som helst.
                              Men regner med å ha begge i behold i veldig lang tid. F-18, Blue Angels og vil ned å lande, det bare viser at det var en tur andre kunne ha fått heller....Trøste og bære...


                              Denne videoen er helt fantastisk bra.
                              Anbefaler også å sjekke de andre to som linkes til på denne sida. Fenomenalt bra kvalitet!
                              Erlend Moen
                              Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

                              Comment

                              • Soarer
                                • Mar 2005
                                • 1856

                                #105
                                Tråden dreier seg jo om nye jagerfly. Den her er jo ikke ny, men ny i Norge iallefall.
                                Norges aller fineste privateide Jet spør du meg.
                                En L-39 Albatros.
                                På visitt på årø i høst. Vakkert...
                                Attached Files
                                Mvh
                                Gudmund

                                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                                Comment

                                Working...