Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flybilde-tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Jeg har flere fly på lur

    Noen som kjenner denne?
    Attached Files

    Comment


    • #92
      Vingemutteren: Er det en stinson trimotor?

      Tom Erik: Jeg har også hørt at helikoptere flyr nettopp fordi de er så stygge at bakken støter dem fra seg, det er kanskje noe av det samme med den franske farkosten der?

      Comment


      • #93
        Vingemutteren det der ligner på ”Stinson tri motor” minus motordeksler og øvre del av fronten. Nær slektning ???
        'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

        Ørjan Rapp

        Comment


        • #94
          Geir J = Rutan, offisielt kalt ATTT (Advanced Tanker, Transport, Trainer), arbeidsnavn var "SMUT" (Special-Mission Utility Transport). POP: 1 62% proof-of-concept [N335C].
          'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

          Ørjan Rapp

          Comment


          • #95
            Nå får vel selv Laserboy noe å bryne seg på???
            Last edited by Stall; 14-01-06, 16:56.
            'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

            Ørjan Rapp

            Comment


            • #96
              Okey......siden du utfordrer meg så:

              Spartan 7X Executive også kalt Standard Seven - var visst en prototype til 7W som var og er en mye finere utgave...............hadde faktisk aldri sett denne før nå, men tror jeg fant den på kilden din (var iallfall samme bilde der)
              Lars Petter Eriksen

              "the essensials are invicible to the eyes"
              Saint-Exupéry

              Comment


              • #97
                Jeg mener styggen var en Farman Jabiru 120, men nå har jeg glemt hvor jeg fant den... En Farman var det iallefall.

                Er imponert over kunnskapen her

                Burt Rutan er ett navn som blir mye nevnt her. Han har lykkes med sine innovative løsninger og har i mine øyne noen helt fantastiske design:
                Attached Files
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment


                • #98
                  Ikke rett ennå

                  Originally posted by pleym
                  Vingemutteren: Er det en stinson trimotor?
                  @stall
                  Niks, men godt jetta, det var det flyet jeg hadde tenkt å legge ut, dette var bare så vakkert at jeg valgte det først, jeg skal legge ut link til ett bedre bilde når dere finner ut hva det er.
                  Last edited by Vingemutteren; 06-12-05, 01:44.
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #99
                    Wow Vingemutter.....

                    Denne var vanskelig - men er det en Corman model 3000, som Stinson aircraft senere overtok og redesigna til Air Liner model SM 6000 - senere utvikla og kallte tri-motor ?
                    Last edited by Laserboy; 06-12-05, 10:54.
                    Lars Petter Eriksen

                    "the essensials are invicible to the eyes"
                    Saint-Exupéry

                    Comment


                    • Niks. Dette flyet er sansynligvis det siste som finnes, og historien om hvordan det ble berget er fantastisk. Skal gi ett hint. Det er produsert i USA, men lite flydd i USA. Nå ble det vel lettere? Kom med svaret så jeg kan legge ut linken til historien.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • Det umulige tar bare litt lengre tid

                        Hei Vingemuttern Svare er: 1929 KREUTZER “AIR COACH” K-5
                        'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

                        Ørjan Rapp

                        Comment


                        • Det finnes tydeligvis ingen grenser for hva

                          dere kan finne ut av flytyper. Her kommer en til. den burde være lett match for dette panelet.

                          Dette er en av mine favoritter som jeg gjerne vil bygge til neste sesong.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Heisann.......

                            Så med en gang at det var en skapning fra Blohm & Voss - men har denne noen gang vært i lufta ? (eller på sjøen for den del) Har ikke sett denne før, men fant ut at den heter Blohm & Voss P 111. P'en indikerer kanskje prosjekt eller lignende . Du må poste her på forumet fra bygginga av modell, og ikke minst - video fra første take-off . Ser for meg stikker i alle retninger for å holde den rett...............eller kanskje en linestyrt utgave ville vært noe.
                            Lars Petter Eriksen

                            "the essensials are invicible to the eyes"
                            Saint-Exupéry

                            Comment


                            • Blohm & Voss P 111, Var nok aldri i lufta: Blohm & Voss BV P.111 Luft '46 entry

                              Her er en ordentlig stygging
                              Last edited by Stall; 14-01-06, 16:56.
                              'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

                              Ørjan Rapp

                              Comment


                              • Originally posted by Stall
                                Hei Vingemuttern Svare er: 1929 KREUTZER “AIR COACH” K-5
                                Bra! Den er virklig vakker, og ikke minst ett bra fly for sin størrelse med sine 3stk 100HP motorer. Ble brukt i mellom og sør amerika i tildels store høyder i mange år.
                                Som lovet, her er linken til siden jeg fant den på (fantastisk historie).
                                The page you're looking for could not be found (404)
                                Gert Hildrestrand.
                                Limets Venner.
                                Valdres Flyklubb Modell

                                Famous last words? Hey watch this!

                                Comment

                                Working...
                                X