Unconfigured Ad

Collapse

Flybilde-tråden

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Per
    • Nov 2005
    • 243

    #196
    Da kan det være C-175 Skylark. Den hadde en Continental GO-300 gearet fra 3200 rpm på motor til 2400 på prop.

    Comment

    • Laserboy
      • Mar 2005
      • 152

      #197
      Bravo Per !

      Cessna 175 er helt korrekt. "Skylark" ble brukt som benevnelse på de luxe utgaven.......les forøvrig mer på www.cessna175.org
      Lars Petter Eriksen

      "the essensials are invicible to the eyes"
      Saint-Exupéry

      Comment

      • Lars N
        Moderator
        • Apr 2002
        • 2891

        #198
        Hmmm Eureka

        Det er enten en F-22 Raptor eller en Joins Strike Fighter. Tipper det er F-22 siden JSF'en nesten ikke har flydd
        Lars Norberg

        Comment

        • Per
          • Nov 2005
          • 243

          #199
          Hva med denne da?
          Attached Files

          Comment

          • Laserboy
            • Mar 2005
            • 152

            #200
            Hei Per !

            Fauvel AV 10 er svaret
            Lars Petter Eriksen

            "the essensials are invicible to the eyes"
            Saint-Exupéry

            Comment

            • Per
              • Nov 2005
              • 243

              #201
              Jada Laserboy, det er riktig.
              Mente jeg skulle finne noe som var litt vanskelig men det blir visst ikke lett her...

              Comment

              • Laserboy
                • Mar 2005
                • 152

                #202
                vel Per - skiltet over propellen ga meg den nødvendige pekepinnen

                Her kommer en tøffing med bart - hva er dette for et fly ?
                (avslørende tekst er visket ut)
                Attached Files
                Lars Petter Eriksen

                "the essensials are invicible to the eyes"
                Saint-Exupéry

                Comment

                • Stall
                  • Apr 2004
                  • 276

                  #203
                  Bleriot XI , Tørkestativ ???
                  'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

                  Ørjan Rapp

                  Comment

                  • Laserboy
                    • Mar 2005
                    • 152

                    #204
                    Stall - begge alternativene dine er feil, selv om likheten med begge er slående -) Følgende skrives om maskinen - "patterned after the smaller Blèriot XI". Så du var nær.............flyet er hjemmebrent fra 1909!
                    Lars Petter Eriksen

                    "the essensials are invicible to the eyes"
                    Saint-Exupéry

                    Comment

                    • Tom Erik
                      • Feb 2004
                      • 1601

                      #205
                      Da tipper jeg at det er en "Silverwing". Clyde Cessna's første fly.
                      Tom Erik Smedal
                      www.artistic3D.net
                      www.photopia.no

                      Comment

                      • tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

                        #206
                        hei har ikke peiling på noen av de flyene dere har bilder av men fant ett på nettet her som jeg synes var litt morsomt å se om dere ekpertene vet hva er.
                        litt dårlig bilde men det var eneste bilde jag fant av den.

                        litt tillegs info. den er fra 1937 og var ment som Observation and army Co-Op. men ble bare laget i 2 eksemplarer da det kom ett annet som var mere egnet fi156
                        Attached Files
                        Last edited by tyor; 24-01-06, 12:19.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment

                        • Laserboy
                          • Mar 2005
                          • 152

                          #207
                          Tom Erik - Clyde Cessna lærte seg kunsten å fly i løpet av 1911 i en amerikanskbygd kopi av Bleriot XI han kallte "Silverwing". Flyet over er visstnok litt større - dette flyet burde vært bedre kjent i Norge enn det det er.

                          Tyor - Autogyroen er en Focke-Wulf Fw 186......
                          Lars Petter Eriksen

                          "the essensials are invicible to the eyes"
                          Saint-Exupéry

                          Comment

                          • tyor
                            • Mar 2005
                            • 9757

                            #208
                            rett det laserboy. også jeg som trodde jeg hadde funnet noe vanskelig.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment

                            • Tom Erik
                              • Feb 2004
                              • 1601

                              #209
                              Jeg tenkte først at det var "Start", men den er jo ikke slik. Er det noe relasjon til Horten Flybabrikk?
                              Tom Erik Smedal
                              www.artistic3D.net
                              www.photopia.no

                              Comment

                              • Stall
                                • Apr 2004
                                • 276

                                #210
                                Thulin Får egentlig ikke det til å stemme heller.
                                'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

                                Ørjan Rapp

                                Comment

                                Working...