Da kan det være C-175 Skylark. Den hadde en Continental GO-300 gearet fra 3200 rpm på motor til 2400 på prop.
Unconfigured Ad
Collapse
Flybilde-tråden
Collapse
X
-
Bravo Per !
Cessna 175 er helt korrekt. "Skylark" ble brukt som benevnelse på de luxe utgaven.......les forøvrig mer på www.cessna175.orgLars Petter Eriksen
"the essensials are invicible to the eyes"
Saint-ExupéryComment
-
Stall - begge alternativene dine er feil, selv om likheten med begge er slående -) Følgende skrives om maskinen - "patterned after the smaller Blèriot XI". Så du var nær.............flyet er hjemmebrent fra 1909!Lars Petter Eriksen
"the essensials are invicible to the eyes"
Saint-ExupéryComment
-
Da tipper jeg at det er en "Silverwing". Clyde Cessna's første fly.Comment
-
hei har ikke peiling på noen av de flyene dere har bilder avmen fant ett på nettet her som jeg synes var litt morsomt å se om dere ekpertene vet hva er.
litt dårlig bilde men det var eneste bilde jag fant av den.
litt tillegs info. den er fra 1937 og var ment som Observation and army Co-Op. men ble bare laget i 2 eksemplarer da det kom ett annet som var mere egnet fi156Last edited by tyor; 24-01-06, 12:19.Comment
-
Tom Erik - Clyde Cessna lærte seg kunsten å fly i løpet av 1911 i en amerikanskbygd kopi av Bleriot XI han kallte "Silverwing". Flyet over er visstnok litt større - dette flyet burde vært bedre kjent i Norge enn det det er.
Tyor - Autogyroen er en Focke-Wulf Fw 186......Lars Petter Eriksen
"the essensials are invicible to the eyes"
Saint-ExupéryComment
-
Jeg tenkte først at det var "Start", men den er jo ikke slik. Er det noe relasjon til Horten Flybabrikk?Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment