Unconfigured Ad

Collapse

RC klubber som ekskluderer medlemmer…

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune P
    • Jan 2006
    • 223

Kort fortalt hva som er skjedd hos oss AHMFK, det er ved flere annledninger kommet løse klager på støy fra helikopter hos oss, dette er blitt tatt opp med enkelte av dem som flyr heli hos oss, dem har da sakt at heli ikke støyer så mye at det er noe å snakke om.
    Vi har lagt dette på is for å avvente om det skulle komme flere reaksjoner på helistøy.
    Grunneier har tatt kontakt med styret for å meddele oss at det er kommet klage igjen, etter en lang samtale med grunneier ble konklusjonen at vi skulle forby helikopter, dette også på bakgrunn av at helikopterfolket i klubben vår har startet egen klubb, som har eget flyfelt i området Løken, se dems hjemmeside www.ahmhk.com (legg merke til logoen den ble laget lenge før forbudet, liten tvil om hva dem mener om modellfly)

Gi og med at de aktuelle helikopterflygerne har startet denne klubben med flyfelt i samme område, skjønner ikke jeg helt problemet.
    Det må vel etter mitt skjønn da være bedre at helikopter er hos AHMHK og modellfly hos AHMFK, vi burde ikke være fiender for det, egentlig burde dette vært så enkelt at vi drev i samme navn, men på hvert vårt felt.

Rune Pavestad
    Leder AHMFK
    Rune Pavestad

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Fint at du oppklarer litt, så har vi i hvert fall den ene siden av saken.

Originally posted by Rune P
      egentlig burde dette vært så enkelt at vi drev i samme navn, men på hvert vårt felt.
      Dersom jeg skulle måtte sette igjen helikopteret hjemme når jeg skulle på klubbens stripe x mens jeg måtte sette igjen flyet når jeg skulle på den andre flystripa ville jeg blitt litt fortvilet. Jeg tror ikke dette kan gjennomføres uten at en får "klikker". Som nevnt tidligere flyr jeg begge deler og trives veldig godt med det.

Det må da gå an å utøve både fly og helidelen på samme stripe!
      Hvorfor skal dette være så vanskelig? Det er jo ikke værre enn å legge til en liten notis i reglene for stripa, f.eks at fly og heli ikke skal fly samtidig men at det skal eksistere en vanlig køordning så alle får fly uansett hva de har å fly med... Dette forutsetter jo da selvfølgelig at ikke grunneier setter ned beinet slik det er nevnt ved et par forskjellige anledninger i denne tråden. Det får vi jo gjort lite med. Samtidig kan det jo være veldig enkelt å la være å kjempe for f.eks helikopterenes eksistens på flystripa dersom de er i mindretall / ikke populære blandt de som har noe å si i klubben. Sier ikke at det er det som har skjedd i sistnevnte situasjon men det kan jo være fort gjort om det i utgangspunktet ligger noen gnissninger der, eller?

Jeg undrer meg av og til litt over hvilke holdninger som er ute å går... Hva om en nybegynner ber om å få fly alene, uten andre fly/helikoptre å forholde seg til? Blir dette i møtekommet? Hvis ja, hvorfor er det da så vanskelig å få det til å fungere mellom fly og helikopter piloter?

Litt flåsete men så lenge vi holder i en fjernkontroll dreier det seg om oss og ikke vi og dem. Det eneste det bør skilles mellom er fly/heli som ligger under eller over støykravene... Kanskje støykravene skal legges lavere på heli siden de har mer intens støy? Hørte jeg noen rope at ELEKTRO!! er fremtiden hehe ?

Jeg syntes nesten det er et større problem at enkelte som flyr f.eks bensin skal fly opp hele tanken før de lander... for det kan jo fort ta en stund om det er mange på stripa.
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Rune P
        • Jan 2006
        • 223

Det blir veldig vinklet mot at det er vi som ikke liker helikopter som har bare bestemt at det ikke skal være heli på stripa lenger, dette vil jeg med en gang avvise.
        Når det er sagt så vil jeg også ta med at vi har styremedlem som flyr heli, han og vi andre i styret synes dette er leit, men det er tatt en konklusjon samen med grunneier at det må bli sann.
        Vi trodde faktisk at det ike behøvde å lages så mye oppstyr om dette, da dem som flyr heli har startet egen klubb i samme område, det må jo være en grunn til at dem har gått til dette skrittet for en tid tilbake.

Det er ganske spesielt at en så liten bygd som Løken har to klubber som driver med flyvende rc hobby, men dette er jo veldig positivt det da.

Jeg personlig synes det er veldig artig å se på 3D heli, lurer jo på åssen dem klarer å "røre" så fort.
        Rune Pavestad

Comment

• esmel
          • Dec 2004
          • 2830

Originally posted by Rune P
          Det blir veldig vinklet mot at det er vi som ikke liker helikopter som har bare bestemt at det ikke skal være heli på stripa lenger, dette vil jeg med en gang avvise.
          Om det er meg du sikter til beklager jeg det. Det var ikke meningen
          Det kan jo være en grunn til at de som flyr helikopter oftere bryter med moderklubben enn det er flyfolk som bryter med klubbene, dersom det er tilfellet da... Det trengs tross alt vesentlig mindre dugnadsarbeid for å opparbeide et sted å fly heli enn det gjør for å kunne fly fly så terskelen er kanskje noe lavere?
          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• ehaga
            • Feb 2005
            • 1173

Originally posted by nybegunda
            Hva med tilleggsdemping av orginalpottene da? Er det mulig å dempe lyden på et helikopter, eller forandre lydkarakteristikken sånn at det ikke oppfattes som mer støyende enn flyene? Effekten vil nok gå ned noe, men hvis alternativet er å ikke ha en plass å fly?
            Kansje en lavere støygrense for helikopter enn fly? Det er jo stor forskjell på lyden fra forskjellige helikoptere i utgangspunktet også..
            Det er jo så kjekt å leke sammen med "de andre" også!
            Tror ikke du har fått noen svar på dine spørsmål her. Jeg er med i en klubb som har hatt støybegrensning så lenge jeg har vært medlem. Klubben oppfattes nok som meget streng når det gjelder støy for nye medlemmer - men ut fra diskusjonen i denne tråden så er jeg vel kanskje mer tilhenger av klubbens sin tilnærming av problemet.

Klubben har generelle regler men hvor man skiller mellom 2- og 4-takts motorer. Målemetoden er selvfølgelig forskjellig fordi det er praktisk vanskelig å måle et heli på samme måte som et fly.

Vi som er i helikopter-gruppen er veldig nøye med å følge vedtektene, ja er vi litt strengere, fordi vi ikke ønsker å havne i slike diskusjoner som denne tråden handler om. Vi har eksempelvis "hovre-forbud". I praksis betyr det at man ikke trener på hovring når det er mange folk på stripa. Selvfølgelig gjør dette det litt vanskelig for nybegynnere - men jeg tror/håper at dette ordner seg i når nybegynneren står der. I tillegg har vi krav om governor for å unngå at en dårlig oppsatt throttle-kurve skal gi mer støy.

Når det gjelder støy har vi funnet frem til enkelte modeller som er mer støysvak sammenlignet med andre. Det betyr selvfølgelig også at vi ikke kan sette opp modellen til "fullblods 3D" når det gjelder turtall på hode. Vi har også funnet ut at enkelte potter er bedre i forhold til støy enn andre. I seg selv har dette vært et vanskelig tema ettersom jeg oppfatter at det er liten/begrenset kunnskap rundt dette i heli-miljøet (innlands og internationalt).

Slik vi ser det, med støymåleren i hånda, er at det ikke nødvendigvis er størrelsen på helikopteret som avgjør om det tilfredsstiller støykravet eller ikke. Vi vet eksempelvis at en Raptor 50 m/OS Hyper, Hatori #522 og governor satt til 1800 går igjennom støymessig. Vi vet også at en Hirobo Evo 90 med OS og Fun-Tech FAI potta også begrenset til 1780 RPM også tilfredsstiller kravene. Mens en Raptor 90 ikke går igjennom fordi den har for mye mekanisk støy.

Jeg har selvfølgelig, som alle andre, opplevd både de som klager og de som synes det er hyggelig at det er aktivteter i området. Jeg er tilhenger av god dialog og at vi som modellflygere begrenser den totale belastningen. Med dette mener jeg at vi skal vise hensyn når vi kommer med bilene vår, være hyggelig og gjøre vårt ytterste for å begrense støyen. Det vil nok også bety at en del klubber beklageligvis ikke kan arrangere konkurranser, nettopp av hensyn til nærmiljøet.
            - Erik -

------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• RGJ
              • Jul 2004
              • 922

støy???

heisan
              Vår plass i Modum (Bingen) har også hatt noe som noen vil kalle en støy klage , dvs en i nærheten ville vite hva bonden ville med flyplassen våres ..men nok om det ..
              Tror vi kan støy dempe så mye vi vil ...er det noen som ikke syns det er ok at vi er der ...klager de uansett om vi gjør slik eller sånn...
              Nå har jeg vært i miljøet i snart 30 år og har gått min skole hos T. Paulsen så jeg sier ikke at vi skal gi fa.. i og støydempe det skal vi ..men poenget mitt støy kan ikke måles i noen slags skala støy er jo uønsket og plagende lyd .....enig? det kan være mygg som surrer på soverommet en sen sommerkveld det kan være den jævl..naboen som skal klippe gresset når en skal slappe av med avisa og kaffekoppen en dag eller den helvetes tullingen som er ute og koser seg på jordet med sin motordrevende flvende greie ...fly, heli, u controll eller kanskje seilflyet sitt(har opplevd det også) ...
              Tror vi nesten har mer og hente på og prøve og trekke inn folk i lokalmiljøet rundt plassen ,hos oss har vi faktisk hatt besøk av menigheten flere ganger ,de kommer etter gudstjenesen og slapper av spiser og drikker kaffe og nyter våre fine modeller! Disse har faktisk sett at vi ikke er den tullingen som er nevnt litt lengre oppe men en seriøs utøver av en fin fin hobby\sport.
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

Comment

• Sniper
                • Nov 2005
                • 1386

Originally posted by Tom Erik
                Før trengte man hjelp for å komme igang og det å hjelpe hverandre skaper samhold. Samhold skaper miljø og det er der kjernen til problemet ligger: vi er i ferd med å miste det gode modellflymiljøet grunnet alle idiotene som bare skal fly og aldri gi noe av seg selv!
                Helt enig. Det vises også på dugnadsånden og villighet til å ta et verv. Det er drit tungt å være i styre og stell i en klubb der alle skal fly og kun det. Når f.eks ting skal vedlikeholdes er folk borte som dugg for sola. Men dette var kanskje en annen tråd??

Når det gjelder støy så synes jeg heli/fly må kunne leve sammen. Måten å gjøre det på tror jeg er å forsøke å komme inn i støyregulerte områder, sammen med annen støyende aktivitet. Det forutsetter løpende dialog med kommunen. Vi er jo den største avdelingen i NLF!

Tror heller ikke man bare skal se skjevt på ARF-generasjonen heller, da jeg tror det er ARF som reddet modellflysporten fra å bli helt marginal.
                Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• Litespeed
                  • Jun 2005
                  • 1064

[QUOTE=Rune P;167900]Kort fortalt hva som er skjedd hos oss AHMFK, det er ved flere annledninger kommet løse klager på støy fra helikopter hos oss, dette er blitt tatt opp med enkelte av dem som flyr heli hos oss, dem har da sakt at heli ikke støyer så mye at det er noe å snakke om.
                  Vi har lagt dette på is for å avvente om det skulle komme flere reaksjoner på helistøy.
                  Grunneier har tatt kontakt med styret for å meddele oss at det er kommet klage igjen, etter en lang samtale med grunneier ble konklusjonen at vi skulle forby helikopter.

Når du sier forby helikopter, gjelder dette Elektrohelier som f eks T-rex 450 -600 også ?
                  Eller kun Fuel ,eller er det et totalforbud mot alle hjulvispere uansett type?

Merkverdig at det ikke er mer definert .....
                  Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• Thinnthinn
                    • Sep 2002
                    • 1172

Heli-forbud på Vingtor

Ang heli-forbudet på Vingtor RC-Club;
                    Det var med tungt hjerte jeg måtte se at det ble totalforbud for helikopter på Vingtor sin flyplass på Kråkstad. Personlig flyr jeg ikke heli, men kjenner mange hyggelige heli-piloter jeg gjerne skulle truffet på stripa!
                    I vårt tilfelle har det ikke vært noen klager på støy - enda. Forbudet kom som en konsekvens av et forslag til lovendring på årsmøtet for å ta "heli-problematikken" FØR vi fikk klager fra grunneier og naboer.
                    Sakspapirer til årsmøtet ble sendt ut i god tid til alle klubbens 115 medlemmer, der forslaget om heli-forbud sto klart beskrevet.
                    Vingtor er en svært demokratisk klubb, og vi hadde 3 innkomne forslag inne for og imot heli-flyging. Det ble et overveldende flertall for å forby all heli-flyging bland de ~30 deltakende på årsmøte.

Jeg har ingen problem med å godta denne regelen, men synes som sagt det er svært synd. Det skal sies at det på årsmøtet kom 3stk heli-piloter....

Audun Thinn
                    Leder, Vingtor RC-Club
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• MoF65
                      • Dec 2005
                      • 60

Jeg henger ikke med her lenger jeg. Hva er det man vil til livs? At noen kan finne glede med å fly helikopter? Jeg klarer ikke å forstå disse generelle forbudene mot helikopter bruk. De siste årene har brakt mange nye entusiaster til sporten vår og en god del av disse flyr mindre elektriske helikoptere som bråker mindre enn ett hvert fly med en fuel motor.

Er det støy man vil til livs får man angripe den og ikke andre "likesinnede" som helst vil fly med propell på toppen.

Hilsen en som har propell både foran og oppå.

(NB! Dette er ingen kritikk til de som har fulgt demokratiske spilleregler.)
                      - Morten Fagermoen - Twitter
                      - Team Fagermoen - OHK - Phoenix RC Club

Comment

• Arild Johansen
                        • Jan 2004
                        • 426

Originally posted by MoF65
                        Jeg henger ikke med her lenger jeg. Hva er det man vil til livs? At noen kan finne glede med å fly helikopter? Jeg klarer ikke å forstå disse generelle forbudene mot helikopter bruk. De siste årene har brakt mange nye entusiaster til sporten vår og en god del av disse flyr mindre elektriske helikoptere som bråker mindre enn ett hvert fly med en fuel motor.

Er det støy man vil til livs får man angripe den og ikke andre "likesinnede" som helst vil fly med propell på toppen.

Hilsen en som har propell både foran og oppå.

(NB! Dette er ingen kritikk til de som har fulgt demokratiske spilleregler.)
                        Du er inne på noe helt vesentlig her! Av 3 store klubber som har nedsatt generelt forbud mot helikopter har jeg kun funnet en saklig begrunnelse fra en av de. Det er Glåmdal RC som på diktatorisk vis fra et krav hos grunneier har måttet forby helikopter. Til tross for at støy ikke var avgjørende. Som jeg tidligere skrev så unner jeg selvfølgelig modellflygerne å fortsatt kunne drive sin aktivitet selv om vi helikopterpiloter kun kan komme og se på.

I de andre begrunnelsene klarer jeg ikke å se saklig grunnlag! Ingen av klubbene så langt jeg har klart å lese hatt et forbehold om helikopter når de har tatt medlemmer opp i klubbene. De har på mistanke om at helikopter støyer mer, nedsatt et forbud uten noen videre undersøkelser annet enn at de synes selv det bråker mer i depotområdet. Det bråker da vel så mye om jeg hadde stilt meg til og hovret tank på tank med modellfly...

Starter man en klubb med ønske om rendyrket utøvelse innenfor en spesiell gren og velger å ikke oppta medlemmer som bedriver annen form for flyging får det være sin sak. Om det er så veldig heldig for samholdet innenfor RC-sporten er en annen diskusjon. Poenget er at medlemmene har søkt medlemskap, de har fått det og betalt kontingenten, for så i ettertid bli utestengt for sin aktivitet.

Dette finner jeg direkte som undergraving og kartellvirksomhet innenfor er aktivitet som burde sette helt andre fokus en frustrasjon. Konflikten mellom helikopter og modellfly blir vanskelig å ta humoristisk når utfallet blir at pilotens modell er ”satt på bakken”!
                        Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
                        Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                        AHMHK

Comment

• Litespeed
                          • Jun 2005
                          • 1064

Dette er jo ikke bra for modellflysporten når man rett og slett graver sin egen grav på den måten . Håper bare ikke smitte effekten brer om seg over det ganske land blant klubbstyrene.
                          Mye av det sosiale på stripa blir jo borte når 50% av medlemmene forsvinner og hva med rekruttering av allrede eksisterende medlemmer med helier, sorry men den elektriske helien din kan du ikke fly med, skaff deg et fly !

Jeg tror veien og gå er å dokumentere støymålinger, å ha klare flyplassregler og samarbeide imellom demokratisk...
                          Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• mainne

#43 Unapproved
                            Originally posted by Litespeed
                            Dette er jo ikke bra for modellflysporten når man rett og slett graver sin egen grav på den måten . Håper bare ikke smitte effekten brer om seg over det ganske land blant klubbstyrene.
                            Mye av det sosiale på stripa blir jo borte når 50% av medlemmene forsvinner og hva med rekruttering av allrede eksisterende medlemmer med helier, sorry men den elektriske helien din kan du ikke fly med, skaff deg et fly !

Jeg tror veien og gå er å dokumentere støymålinger, å ha klare flyplassregler og samarbeide imellom demokratisk...
                            Hei jeg tror nok vi glemmer at i 2 av tillfellene omtalt her så er det under ytre påvirkning at styrene i disse klubbene har tatt denne avgjørelsen, Vingtor tok en avgjørelse i frykt for deres fremtid og de styrene har garantert gjort dette med tungt hjerte, de har ikke gjort dette for å skape splid. Alternativet var modellflyplass eller ikke som har veiet tungt. De som klager bryr seg ikke en døyt om støymålinger, de vil bare ha bort denne støyen koste hva det koste vil og går på grunneierne for å få dette fjernet, grunneierene er vel også under press fra naboer og lokalmiljø og for å ha fred så pålegger han styrene i de enkelte klubbene om å få fjernet støyen fra helikopter.
                            El heli har jeg problemer med at dette er forbudt, er dette tillfelle så er det noen innad i klubbene som vil ha helikopter bort fra stripene og det er dette jeg er mest redd for at miljøene ikke klarer å diskutere seg frem til ei løsning.
                            Jeg hadde for noen år siden problemer med motor og heli miljøet når jeg kom på stripa og skulle vinsje med seilfly, det var mange rare påstander for at JEG ikke skulle få rigget opp vinsjen min, men etter å ha diskutert med disse miljøene så var det ingen som hadde problem med at jeg strekte ei line på 150 m ved siden av stripen og utførte launchene mine. Vi måtte selvfølgelig tillpasse oss slik at jeg når jeg kom ned for å lande fikk plass til å sette modellen uten at jeg måtte brøyte vei gjennom ett helikopter eller en modell som stod å hovret. Og jeg kunne ikke bare ta av når jeg ville jeg måtte rett og slett vente på tur. Det er slike diskusjoner jeg helst at vi har, ikke at vi skal være sur og krass for at styrene i klubben har tenkt på klubbens beste, de har gjort en jobb som sikkert ikke alle i styrene liker, men for å kunne få lov til å ha ei stripe så dessverre så er heli forbudt. Glåmdal går så langt at de leiter etter ett område for helikopter slik at helikopter flygere kan bli værende i klubben.

Comment

• Hans Idar
                              • May 2004
                              • 174

Hva med frekvenser?

Har lest gjennom en del av innleggene.
                              At det skal være noen forskjell mellom de som flyr planke og visp synes jeg er en nerdete diskusjon.
                              I en lokal klubb her har vi fått melding om at vi ikke kan fly heli så lenge det er fly i luften., Og de med heli er nedprioritert når det gjelder flytid på stripa.
                              Siden det nesten bare er meg med heli der, er det egentlig greit.
                              Får tømt kaffekanna ihverftall.

Men til saken:
                              Maaruds verste scenario:
                              De hiver ut alle som flyr heli.
                              De som flyr heli finner en egnet palss til å drive hobbyen sin 2,5 km unna. Hvem er det da som har kontroll på hvilke frekvenser som er i bruk hvor? En god radio kan jo ha tilnærmet 4 km rekkevidde (snakker da om FM sendere som sikkert kommer til å brukes en god stund til). Har Maarud modellflyklubb myndighet til å forby heli gutta å fly på sin nye plass? Har noen av klubbene mulighet til å forby enkelte frekvenser hos hverandre?

Om ett fly går ned som følge av direkte frekvenskrasj vil nå jeg si at det er ganske så mye mere farlig en all støy tilsammen... både for heli og flyklubbene. Og uavhengig av om det er ett heli eller fly som krasjer i en hage, så vil publisiteten bli negativ. Slikt kan ende med flyforbud overalt utenom en liten flekk på Finnmarksvidda der reinene ikke beiter.

Min mening er at det beste må være å ha all rc luftsport samleti en klubb innenfor ett "radiostøy" sikkert område.
                              På denne måten vil det bli tryggere for omverdenen, og rc-miljøet vil vokse
                              Hans Idar Haldorsen
                              Alta

Sceadu Evo 50
                              T-Rex 450 SE
                              E-starter
                              U Can Do 3D Elektro
                              Great Planes Revolver 50

Comment

• Arild Johansen
                                • Jan 2004
                                • 426

Ved lesing gjennom de ulike og fargerike postene som har kommet på forumet etter min første post om ”klubber som ekskluderer medlemmer” er mine antagelser mer konkretisert nå enn tidligere.

Min egen og kun min konklusjon er at den kløften jeg opprinnelig trodde var gjeldene mellom modellflygere og helikopterfolk er større en først antatt.

Når det gjelder klubbene og deres styre vil jeg gjerne formidle følgende:

Glåmdal RC Klubb:

Jeg setter pris for deres engasjement for å forsøke å redde en håpløs situasjon for oss helikopterpiloter. Vi er som kjent i mangel på flyplass. Dette gjelder ikke nettopp for meg selv (som har flere muligheter til utøvelse av pilotutvikling), men heller for piloter som faktisk trenger flyplass nær deres egen bopel. Håper deres arbeid bringer frem en mulighet for helikopterfolket til å gjenoppta sin aktivitet i deres klubb.

Vingtor:

Personlig skjønner jeg verken tiltak eller grunnleggelse av den beslutning, som er gjort i deres klubb. Forbud på mistanke er for meg synonymt meg å frata en bilist lappen fordi han muligens kommer til å kjøre i bakrus fordi han tar en fest på fredag kveld og har bilnøkkelen lett tilgjengelig. Hadde relevante støymålinger og direkte klager fra omegn vært grunnlag hadde jeg vært i nærheten til å forstå deres vedtak. Slik situasjonen er nå virker styrevedtaket direkte paranoid! Når jeg leser ”tungt om hjertet” forstår jeg ”endelig kvitt disse enerverende helikoptrene”. Beklager, men i egeninteresse klarer jeg ikke å se det mer positivt!

AHMFK

Grunnlagene dere drar frem henger ikke verken på greip eller annen redskap! Dere dekker dere bak naboklager dere verken kan dokumentere eller har gjort noe som helst forsøk på å imøtekomme på med en løsningsorientert metodikk. Når ekstraordinært årsmøte finner sted 15.01.08 og vedtak om forbud mot helikopter blir besluttet 28.01.08 finner jeg dette bemerkelsesverdig. Hvorfor er ikke dette tatt opp på et ekstraordinært årsmøte der medlemmer er samlet og med mulighet til informasjon om fremtidig drift tilstede? Forbudet dukker plutselig opp nøyaktig 13 dager etter møtet?! Uvilkårlig vil jeg si det slik at noe har oppstått som fremmet styrevedtaket.

Til øvrige klubber som fungerer i harmoni vil jeg oppfordre på det sterkest å holde det på det planet. Vi er, enten vi flyr modellfly eller modellhelikopter en ubetydelig liten samfunnsgruppe. Vår aktivitet er uten status, berømmelse eller noe nevneverdig anerkjennelse. Det eneste vi faktisk har er hverandre. Dette er er i ferd med å ødelegges med interessekonflikter, som i høyeste grad burde vært unngått.

Avslutningsvis vil jeg vel antageligvis nå bli sett på som en oppvigler og bråkemaker som i hvert fall har trøbbel med å søke medlemskap i alle klubber. Fortinnsvis ikke i klubber som er dedikert helikopter. Det får så være! Jeg fordrer heller å hakke løs på tastaturet enn å sitte i sofaen å se at lille RC-Norge ulmer i døyvet konflikt!
                                Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
                                Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                                AHMHK

Comment

Working...