Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hadeland mfk på isen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flott på isen hos dere, takk for bilder og film )
    Synd jeg fryser så mye så lett så fort, frister litt å fly der oppe.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • Ja man må jo trimme................
      Fløy den som oppsatt i manualen, og der har dem satt den litt framtung(som dem skriver der syns de det er greit å ta maiden sånn). Men den fløy veldig bra likevel.

      He he, folk som sier dem tar et knepp trim på maiden juger

      Comment


      • Originally posted by joo View Post
        Flott på isen hos dere, takk for bilder og film )
        Synd jeg fryser så mye så lett så fort, frister litt å fly der oppe.
        Du er selvsagt velkommen

        Comment


        • hei,er det noen video av s-bach,en til alf.
          Terje syvertsen
          www.ModumModellSportklubb.com
          3dhs edge mintor 38
          C-arf edge dle 111 v3.
          C-ARF extra 330l da 100.

          Comment


          • Ble mer fart i Slick`n etter litt justering....


            Trond Winger, søndagsflyger

            EG MX2 106"
            Ultimate 71"/DLE55
            GB Yak55 2.2M/DLE55

            Comment


            • Originally posted by syver View Post
              hei,er det noen video av s-bach,en til alf.
              Mulig Anders har, minnekortet mitt var fullt..
              Trond Winger, søndagsflyger

              EG MX2 106"
              Ultimate 71"/DLE55
              GB Yak55 2.2M/DLE55

              Comment


              • Ja hva er det vi ikke har

                Comment


                • takk. da kom det litt inspirasjon for å bli ferdig med min
                  Terje syvertsen
                  www.ModumModellSportklubb.com
                  3dhs edge mintor 38
                  C-arf edge dle 111 v3.
                  C-ARF extra 330l da 100.

                  Comment


                  • Takk for idag ja!

                    Tertitten - Takk for det! Tok opp igjen hobbyen ifjor, dvs. da var jeg fortsatt på trainer stadiet, så jeg er fortsatt å regne som en slags nybegynner - dog begynner å finne "formen" etterhvert som jeg får mer stikketrening. Ellers er det herved anbefalt å fly depronmaskiner for å få stillt inn hjernen til ymse 3D øvelser. Lært mye på få turer med depron Sbachen min.

                    Sammen med ekstremt lette PA maskiner.

                    Ellers ble det første tur med GB Yak idag, men litt usikker på hva jeg synes om den enda. CG bommet jeg helt på, den første turen var mildt sagt intresang selv om den kanskje ser stabil og fin ut i filmsnutten.

                    Kommer med en liten oppsumering senere ang. denne.

                    Ang. den store Sbachen jeg fikk luftet såvidt før det ble for mørkt, så hadde jeg ikke luftet denne siden i sommer. På tide! Var litt smånervøs, får litt hetta når jeg føler jeg ikke ser maskinen godt når det er mørkt, så det ble ikke så veldig mange skrumspring. Men steike, fantastisk maskin som jeg har slått fra meg alle tanker om å selge / bytte i skrivende stund. Det begynte å dogge ganske bra på brillene mine mot slutten av turen, så jeg tok den relativt kjapt ned som endte med en litt hoppende, skeiv landing.

                    Syver - gled deg! Fantastisk maskin!

                    Men denne skal jeg få luftet mer i fremtiden.

                    Kos dere imorgen, jeg dukker opp neste helg om jeg får fri av "sjefen"!
                    Og da skal jeg for pokker huske kamera for en gangs skyld.

                    Oh, lange poster kan jeg.


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Nybegynner ja, den var god. Du fløy skjorta av alle andre til stede der i dag
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • Originally posted by alflovvold View Post
                        Takk for idag ja!

                        Tertitten - Takk for det! Tok opp igjen hobbyen ifjor, dvs. da var jeg fortsatt på trainer stadiet, så jeg er fortsatt å regne som en slags nybegynner - dog begynner å finne "formen" etterhvert som jeg får mer stikketrening. Ellers er det herved anbefalt å fly depronmaskiner for å få stillt inn hjernen til ymse 3D øvelser. Lært mye på få turer med depron Sbachen min.
                        Vil bli "nybegynner" jeg å

                        Enig med deg andg. depronflyging. Vi fløy litt innendørs i fjord vinter, og det er det som gjør att jeg tør å prøve å hoovre litt, + å føle en har litt kontroll.
                        Mega stikketrening.... Blir liksom ikke helt det samme med simulator.

                        Får håpe vi kan møtes litt i jula. Blir det for mye kuldegrader og snø, kan vi jo prøve å samles en dag i Vikersundbakken. Vi flyr litt i hallen der. Ikke ideelt, litt lavt under taket, men det går. Spennende å hoovre mellom fagverket i takkonstruksjon
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • Originally posted by alflovvold View Post
                          Takk for idag ja!

                          Tertitten - Takk for det! Tok opp igjen hobbyen ifjor, dvs. da var jeg fortsatt på trainer stadiet, så jeg er fortsatt å regne som en slags nybegynner
                          Ja hvis du var på trainerstadiet i fjor, så blir det morsomt å se hvilket stadie du er på om et år "Blir en rolig tur m Sbach`n" syns jeg det var en som sa før han tok av
                          Trond Winger, søndagsflyger

                          EG MX2 106"
                          Ultimate 71"/DLE55
                          GB Yak55 2.2M/DLE55

                          Comment


                          • Dette var jo veldig hyggelige skriverier, tusen takk! Veldig hyggelig ja, og motiverende.
                            Da får jeg jo bare lyst til å lære meg mer. Så takk.

                            Slicken til Anders så forøvrig knallbra ut, og stabil som bare det. Noe annet enn det jeg kan si om GB Yaken foreløpig for å si det sånn. Men, får ta noen turer til for å bli bedre kjent med den, men den likte seg virkelig ikke i sakte hastigheter - dog tror ikke jeg fikk nailet CG helt bra, siste turen ble nok for tung i nesa.

                            Ellers så får dere ha en knall flydag, sitter hjemme å tripper litt nå kan du si - strålende vær her i Oslo i alle fall. Ser frem til bilder og film!

                            Og jo, så ikke U can do 3D "litt for lavt" snutten før nå, hysterisk bra! haha Fort gjort!
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Du flyr veldig bra Alf.

                              Det er flere enn deg som tripper. Jeg rekker ingen flyging i dag selv
                              Så da håper jeg også på bilder/film

                              Comment


                              • Fin dag på isen idag, men litt kaldt da. Fikk storfint besøk av Tertitten, som hadde m seg en stor fin Extra Ble en del flyging på oss, fingrene ble litt kalde etterhvert. Men det bryr ikke vi oss noe om, som er så tøffe Kommer video etterhvert...
                                Attached Files
                                Trond Winger, søndagsflyger

                                EG MX2 106"
                                Ultimate 71"/DLE55
                                GB Yak55 2.2M/DLE55

                                Comment

                                Working...
                                X