Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hadeland mfk på isen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Her er de siste bildene. Trowin som flyr Pilot Sbach 30cc, Anders e som flyr 3DHS Slick 30cc og meg selv som hadde maiden på Logo 600SE. Fikk dessverre ingen bilder av Kjetil og Jan Egil. Gikk strømtom på kamera.
    Attached Files
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • og alt er like helt. ingen som tok den ut da med andre ord.. er jo en grunn til man følger med på akkurat denne tråden hehe
      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
      carl goldberg ultimate
      DJI S900
      piper pawnie el kjærre


      Futaba 14SG
      diverse epp tjafs
      Per-Egil Furuseth

      Comment


      • Det hender at vi syns det er morro å ha med sakene hele hjem også. Da blir kvelden så mye bedre

        Comment


        • Originally posted by anders e View Post
          Det hender at vi syns det er morro å ha med sakene hele hjem også. Da blir kvelden så mye bedre
          Eller forresten, vi tok den langt ut i dag også. Arne justerte litt på motorfeste på katana'n sin

          Comment


          • God innsats gutter og mange fine bilder.

            Hadde fin dag i Binge vi også, men jeg hadde lagt igjen kamera hjemme
            Ble en liten milepel for meg idag, da jeg turte å slippe 300 helt ned i hoover. Skikkelig kikk hadde vel ca20 cm på det laveste.
            Nå blir det torkroll som blir treningsoppgave fremover. Skal jo gå det å????? eller er det kun for talenter og ikke for gamle gubber?
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment


            • Originally posted by Tertitten View Post
              Nå blir det torkroll som blir treningsoppgave fremover. Skal jo gå det å????? eller er det kun for talenter og ikke for gamle gubber?
              Du får til det du Terje. Bare å trene så har du den du. Man kan vel ha talent for det om man ikke er 20 lenger
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • Ikke gammal gubbe du da Terje, bare stor gutt Jeg er bare 35, men klarer ikke hoovre engang jeg..
                Trond Winger, søndagsflyger

                EG MX2 106"
                Ultimate 71"/DLE55
                GB Yak55 2.2M/DLE55

                Comment


                • Takker for det
                  Får gjøre som eagle, full bensinkanne, råtrene bare på dette til kanna er tom, så får vi se hvor man er (må kanskje ha ett fat? he, he)
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • Originally posted by arhennie View Post
                    Du får til det du Terje. Bare å trene så har du den du. Man kan vel ha talent for det om man ikke er 20 lenger
                    ikke fyr,n opp............jeg blir hengende etter.
                    Terje syvertsen
                    www.ModumModellSportklubb.com
                    3dhs edge mintor 38
                    C-arf edge dle 111 v3.
                    C-ARF extra 330l da 100.

                    Comment


                    • Originally posted by syver View Post
                      ikke fyr,n opp............jeg blir hengende etter.
                      Må jo bruke ordentlig fly da, ikke bare disse kjerringflya
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • Hmmmm, jeg skal på stripa med full kanne etter litt TV titting i morra

                        Comment


                        • Originally posted by anders e View Post
                          Hmmmm, jeg skal på stripa med full kanne etter litt TV titting i morra
                          .................................................. .................................................. ...........................................






















                          Trond Winger, søndagsflyger

                          EG MX2 106"
                          Ultimate 71"/DLE55
                          GB Yak55 2.2M/DLE55

                          Comment


                          • Tertitten - du får inn torqueroll med Edgen, ikke hør på dem andre.

                            Artig at du får til hovringen da, kick det ja! I alle fall med en så stor modell som du har..

                            "Trikset" jeg har lært, er å først etablere en stødig hover - så tørre å slippe den, uten å korrigere for mye. Hvis man stadig tar små "følinger" på stikkene hjelper du hjernen din skjønne litt ut av retningen, spesiellt når du har undersiden mot deg. Til å begynne med torquer sansynligvis modellen i passe hastighet, og du korrigerer bare med elevator/rudder mens når man begynner å bli litt varmere i trøya kan du hjelpe rotasjonen med input på ailerons for å speede det opp.

                            Med andre ord, jeg jobber endel med stikkene - endog forsiktig - slik at man plutselig ikke får den "hjelp, nå skrår hele skiten ut" og drar enten feil vei på èn av stikkene eller full gass og rett i bakken. Eller begge.

                            Andre kan selvsagt dette mye bedre enn meg, men dette har funket for meg så langt - har fortsatt fryktelig mye å lære.

                            Ser frem til neste flytur med dere, hyggelig og sosial gjeng.

                            Jeg fikk bare til 2min med dårlig flyging på Ekebergsletta idag, med unger som ikke var helt med på flyging med gamlefar. Så nå har jeg abstinenser.. hehe..
                            Last edited by alflovvold; 27-02-11, 22:32.
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Ja jeg skulle liksom fly en kanne med bessin i dag, men fikk bare en tur før understellet løsnet
                              Prøver mere i morgen.

                              Knallvær
                              Attached Files

                              Comment


                              • Så flott ut på isen i dag, kjenner jeg er litt flysugen nå ja.
                                Knut Erik
                                But it flies, so who cares??
                                www.torqueroller.com
                                Steikje galen
                                www.skalamodellflyklubb.no
                                www.teamflyingcircus.com

                                Comment

                                Working...
                                X