Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deans vs. XT60 plugg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Quadrocopter View Post
    Skal lage en liten bilde serie hvordan man lodder, isolerer og gjør at bullet ikke kan kobles feil.


    Ja, sitter å venter på bilder jeg Ser for meg et større el.fly snart, sansynligvis 80-90A peak. 2 x 5s 5000mAh. Da er bullet høyst aktuelt.
    EF 60" Edge. Torque.
    EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
    3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
    CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
    Multiplex FunCub XL on floats.
    Jeti DS-16

    Comment


    • #17
      Jeg kommer nå til å bytte ut alt av deans mot EC3 / EC5 plugger. Dette er bulletplugger med kappe, som da gjør at ledningene henger sammen, og større sikkerhet mot feilkobling!

      Attention Required! | Cloudflare

      Skal komme med en vurdering når jeg har fått og testet dem (hvis det ikke er gjort allerede her)
      Stolt eier av;
      CNC Fres

      Comment


      • #18
        Originally posted by vaffel View Post
        Jeg kommer nå til å bytte ut alt av deans mot EC3 / EC5 plugger. Dette er bulletplugger med kappe, som da gjør at ledningene henger sammen, og større sikkerhet mot feilkobling!

        Attention Required! | Cloudflare

        Skal komme med en vurdering når jeg har fått og testet dem (hvis det ikke er gjort allerede her)
        Jeg bruker disse og er storførnøyd.Utrolig lette og få en fin lodding
        Ronny Andreassen
        Sunndal/Vinnu
        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
        3DHs 33" EPP
        JR 9303 2,4

        Comment


        • #19
          Jeg bruker deans på alt jeg har av batterier både driv- og mottakerbatterier og har aldri hatt problemer med de.
          Burde jeg være bekymret? Er det gjengs oppfatning at deans er farlig? Hva er problemet med de?

          Lars.


          O.T:
          Originally posted by havard.j View Post
          Ja, sitter å venter på bilder jeg Ser for meg et større el.fly snart, sansynligvis 80-90A peak. 2 x 5s 5000mAh. Da er bullet høyst aktuelt.
          What!? Hva er det du spekulerer på nå da Håvard?

          Comment


          • #20
            Originally posted by Larsern View Post
            Burde jeg være bekymret? Er det gjengs oppfatning at deans er farlig? Hva er problemet med de?
            ?
            Ikke alltid man får god kontakt, og jeg tror det kan skyldes at Deans og kopier av dem ikke passer for godt sammen... Kanskje det skyldes lodding?
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #21
              Originally posted by joo View Post
              Ikke alltid man får god kontakt, og jeg tror det kan skyldes at Deans og kopier av dem ikke passer for godt sammen... Kanskje det skyldes lodding?
              Men også synes mange (meg inkludert) at deans er ofte veldig vanskelig å få fra hverandre!
              Stolt eier av;
              CNC Fres

              Comment


              • #22
                Originally posted by Larsern View Post
                .. Er det gjengs oppfatning at deans er farlig? Hva er problemet med de?
                Er du fornøyd og har standardisert på DEAN's så er det bare å fortsette med dem.

                Ulempen med DEAN's er at de har en relativ "lav" amper rating, dagens moderne elektro fly trekker fort over hva pluggen kan levere og er spesifisert for.

                En annen ting brukerne ikke liker er at de kan være vanskelig å koble sammen / ta fra hverandre - noe de må være for å kunne greie strømtrekket. At de er så trange og pluggen er helt glatt gjør det ikke bedre, (dessverre stoppet DEAN's advokater Hobby King kopien som var en markant forbedring og hadde noen fantastiske riller i siden på pluggen), dette medfører at brukerne trekker i kablene for å få dem i fra hverandre med det resultat at loddingen settes på en stor prøve!

                Det siste ankepunktet er at det kun er en proprietær produsent av pluggen og med dertil begrenset tilgang. Virker som det snart bare er amerikanere som forguder den...

                Originally posted by havard.j View Post
                Ja, sitter å venter på bilder jeg Ser for meg et større el.fly snart, sansynligvis 80-90A peak. 2 x 5s 5000mAh. Da er bullet høyst aktuelt.
                Huff - hadde håpet at dette var glemt - må bare få ryddet vegg CNC Routeren fra arbeids benken så finner jeg sikker loddebolten bak der en plass
                Last edited by Quadrocopter; 13-03-10, 15:03.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Larsern View Post
                  What!? Hva er det du spekulerer på nå da Håvard?
                  Du må ikke være så nysgjerrig nå Nei er i spekuleringsfasen, og da går det vel bare en vei kjenner jeg meg selv rett
                  EF 60" Edge. Torque.
                  EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                  3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                  CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                  Multiplex FunCub XL on floats.
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • #24
                    har bestilt xt60 kontakter, har hatt litt kontakt-feil på laderen når jeg skulle ha ladet med deans, har heldigvis ikke hatt noe tull oppi lufta enda
                    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                    homemade quad med diverse elektronikk.
                    noen depronkjerrer.
                    futaba10c 2.4ghz.
                    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Quadrocopter View Post
                      Huff - hadde håpet at dette var glemt - må bare få ryddet vegg CNC Routeren fra arbeids benken så finner jeg sikker loddebolten bak der en plass
                      Hehe.. ja, jeg skal ikke tvinge deg Du trenger ihvertfall ikke stresse.
                      EF 60" Edge. Torque.
                      EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                      3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                      CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                      Multiplex FunCub XL on floats.
                      Jeti DS-16

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Quadrocopter View Post
                        Er du fornøyd og har standardisert på DEAN's så er det bare å fortsette med dem.

                        Ulempen med DEAN's er at de har en relativ "lav" amper rating, dagens moderne elektro fly trekker fort over hva pluggen kan levere og er spesifisert for.

                        En annen ting brukerne ikke liker er at de kan være vanskelig å koble sammen / ta fra hverandre - noe de må være for å kunne greie strømtrekket. At de er så trange og pluggen er helt glatt gjør det ikke bedre, (dessverre stoppet DEAN's advokater Hobby King kopien som var en markant forbedring og hadde noen fantastiske riller i siden på pluggen), dette medfører at brukerne trekker i kablene for å få dem i fra hverandre med det resultat at loddingen settes på en stor prøve!

                        Det siste ankepunktet er at det kun er en proprietær produsent av pluggen og med dertil begrenset tilgang. Virker som det snart bare er amerikanere som forguder den...
                        *snipp!*
                        Det er hobbyking deans jeg bruker og da er det ingen prob med frakobling. Når det gjelder sammenkobling er det ett lite triks med deans, man må koble de sammen i en bestemt vinkel for at det skal gå knirkefritt. Dytte de sammen helt rett mot hverandre er jo nesten helt håpløst.
                        Har heller ikke hatt problemer med hobbyking deans mot glatte deans. Nå har jeg ingenting som går over 30A så da er det vel bare å bruke opp påsan jeg har før jeg går over til EC3 eller noe. Synes det er en stor fordel at det er en kortslutningsikker holder utenpå ledningene. Ikke så greit ved seriekobling såklart, men har ikke noe seriekoblete greier.

                        Lars.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by per.oines View Post
                          Er det de pluggene som er levert på de fleste LiPo fra ca 2,2A og oppover? Så på noen 1,8A 3 cellers var det slike XT60.
                          sitter på 1000 mah 3s batterier og
                          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                          Comment


                          • #28
                            Regner jeg går over til bullet connectors snart. Hvordan er standarden i forhold til hvilken plugg som skal på pluss på batteriet? Han eller hun kontakten?
                            Last edited by orjanp; 14-03-10, 18:06. Reason: Skrivefeil
                            Ørjan Pettersen
                            Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by orjanp View Post
                              Regner jeg går over til bullet connectors snart. Hvordan er standarden på hvilken pluss som skal på pluss? Han eller hun kontakten?
                              Er vel best med hunn på batteridelen
                              Ronny Andreassen
                              Sunndal/Vinnu
                              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                              3DHs 33" EPP
                              JR 9303 2,4

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by orjanp View Post
                                Regner jeg går over til bullet connectors snart. Hvordan er standarden på hvilken pluss som skal på pluss? Han eller hun kontakten?
                                Godt spørsmål - Jeg kjører det som er "standard" i elektronikk verdenen:
                                batteriet er alltid utgangspunktet mitt og da blir (+) hun og så har jeg snudd kjønn på den negative kabelen "(-) han" slik at man ikke kan koble feil

                                Jeg mener å huske at batteriene fra HobbyKing som hadde den doble røde pluggen med 3.5mm bullet bruke hun på (-) og han på (+)

                                Har ikke sett noe standard på dette så du får vel forskjellige svar alt etter hvem du spør.
                                Last edited by Quadrocopter; 13-03-10, 23:38.

                                Comment

                                Working...
                                X