Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipobrann i dag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by palsor View Post
    Hei. Når du ser på denne posten din, kan det være at det var laderen og ikke batteriene som var defekt.
    Det jeg mente med denne posten var at Turnigy pakkene leverte dårligere effekt enn f.eks Graupner og Thunder Power pakkene med likt celle antall og ca lik mah.
    Et par av de pakkene jeg har hatt problemer med å destruert oppførte seg like rart på kompisen min sin Turnigy quad lader, de oppførte seg også like rart på begge laderne mine
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • Originally posted by jijohans View Post
      Hvorfor ikke Robbe Twin EQ til under 200€ istedet, den er og 2 x 500w ved 24v input...
      Tja. Si det. Kan være verdt en kikk den også, kanskje.


      Sent from my iPad using Tapatalk HD
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • Originally posted by jijohans View Post
        Hvorfor ikke Robbe Twin EQ til under 200€ istedet, den er og 2 x 500w ved 24v input...
        Det jeg ikke liker med Robbe er at de rebrander Koera merker og dobler prisen, ser ingen grunn til å betale mer enn hva man må!
        Spesifikasjonene på laderen er heller ikke noe mer enn det som finnes på det meste av ladere i mellomklassen.
        En av de første laderne jeg hadde var en Megapower Infinity som Robbe solgte under sin label men med et annet navn...

        Men dette ender mer opp i en "hvilken lader" diskusjon som egentlig bør startes i en egen tråd (eller en av de som allerede ligger der og omtaler samme tema)


        Orginalen:
        Click image for larger version

Name:	MP.JPG
Views:	1
Size:	53.5 KB
ID:	587480

        Robbe:
        Click image for larger version

Name:	ro.JPG
Views:	1
Size:	38.0 KB
ID:	587481
        Last edited by Quadrocopter; 08-04-12, 21:36.

        Comment


        • Off topic igjen: det er ikke påbudt med pulverapparat i alle boenheter, dvs villaer, leiligheter, hytter og campinghytter. Det er påbudt med godkjent slokkemiddel. Dette kan være ABE/ABC pulver, husbrannslange eller skumapparat. Co2 er ikke anbefalt brukt som nkeltstående slokkemiddel i boenheter.

          Comment


          • Originally posted by sighen View Post
            Off topic igjen: det er ikke påbudt med pulverapparat i alle boenheter, dvs villaer, leiligheter, hytter og campinghytter. Det er påbudt med godkjent slokkemiddel. Dette kan være ABE/ABC pulver, husbrannslange eller skumapparat. Co2 er ikke anbefalt brukt som nkeltstående slokkemiddel i boenheter.
            Krav til slokkeutstyr - dsb.no

            Man bør merke seg kravene til skumapparat.

            Comment


            • Da var Lipo sikkerhetskoffert kommet i hus. Har ikke helt klart å finne data om den men har lest at den skal tåle 1200 grader i 40 minutter et sted. Et lipo batteri brenner jo veldig raskt opp så dette har jo troa på! Kommer ferdig med ladekabler og balanseringskabler på 2 sider, enveis ventil for å slippe ut gasser/røyk ved brann! Kofferten er meget godt isolert og veier faktisk nesten 8 kgClick image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1335965454.326423.jpg
Views:	1
Size:	93.2 KB
ID:	588185Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1335965464.013801.jpg
Views:	1
Size:	85.1 KB
ID:	588186
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment


              • Tør jeg spørre om hva den kommer på levert Norge?
                Ronny Andreassen
                Sunndal/Vinnu
                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                3DHs 33" EPP
                JR 9303 2,4

                Comment


                • Originally posted by OTA View Post
                  Bøyer meg i støvet for dere, 10-20 drivpakker om dagen på stripa er imponerende aktivitiet. Mitt eget liv er ganske avslappet i forhold tydeligvis, men jeg har ofte et lass med drivpakker liggende ferdigladet hvis jeg finner det for godt å ta en tur ut
                  Da jeg var på det mest ekstreme, fløy jeg 30 om dagen. Ofte. Jeg passerte 40 to ganger i forfjor. Etter at jeg begynte å trene på presisjonsakrobatikk, har det blitt mindre flyging, men bedre. Nå maser biatchen om at jeg må fly mer, fordi jeg blir atal av å fly så lite.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment


                  • Originally posted by ronnynorge View Post
                    Tør jeg spørre om hva den kommer på levert Norge?
                    Jada, den koster normalt 2350 kr. Nå handlet jeg såpass mye nytt etter brannen så jeg fikk den med god rabatt, betalte rett over 2000 kr!
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • I dag har jeg som kunde i DNB skadeforsikring hatt en svært positiv hendelse.
                      Jeg brukte ganske lang tid på å få tak i alle fakturaer/prisunderlag på hva som gikk med i brannen og fikk derfor ikke sendt over dette til DNB pr.post før fredag 27-04. I dag fikk jeg mail om at penger allerede var satt inn på min konto, kun med fratrekk av egenandel. Hadde fryktet litt reduksjon på sendere og ladere pga alder men nei da
                      Med helligdag i går og kun arbeidsdag på mandag og i dag så vil jeg si saken har blitt behandlet svært raskt fra DNB sin side, dette imponerte meg virkelig!
                      Olav Jørgensen
                      Low & fast

                      Comment

                      Working...
                      X