Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipo ladere i klassen 2-3'000kr anbefalinger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lipo ladere i klassen 2-3'000kr anbefalinger.

    Etter noen år med Lipo er jeg nå på utkikk etter en sikkelig lader som skal være min 40års presenag til meg selv.

    Har pr i dag en egensnektra ladekoffert med VisaPower ev-622a (200W) og en imaxB6ac (50w) men dette holder ikke lengre til mitt forbruk av 6S pakker osv.
    Erfaringer så langt er at Visaen balangserer dårlig, mens Imaxen virker helt ok men har ikke effekten til, blir jo litt kjedelig å lade på 0,5C og lavere.


    Nå vil jeg kjøpe meg noe i klassen 2 til 3 laken og finner følgende valg i Norge.

    Hyperion EOS 0720i Super DUO3 1000W 20A max 2500 kr
    Hyperion EOS 0720i Super DUO3 1000W 20A max


    Graupner Polaron PRO fra 3500kr men disse ser jo ut til å være DYRE og ha liten effekt!
    Rc-seilfly.no - Modellflysport

    RC-PRO har noen men de er stort sett billigere segment, eks:



    Krav:
    Mulighet for å lade 2 batterier i parallel
    God ballansering, kvalitet og pålitlighet.
    Multi DC input 12-24v innput, da jeg også skal sette opp server powersuply i koffereten, men må kunne lade fra bilen på stripa fra 12v.

    For meg ser det ut som Hyperion kommer best ut som en lovende modell, men mange skriver også om PL-8 på forumet her men denne finner jeg ikke i norge.

    => Noen hint ? eller skal man sette opp koffereten med flere Ichanger enheter som et eksempel ?
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

  • #2
    Svarer som alltid, PL 8 uten tvil.

    kjøp av progressiverc, ingen i norge som fører desverre.

    Comment


    • #3
      Originally posted by AudunJ View Post
      => Noen hint ? eller skal man sette opp koffereten med flere Ichanger enheter som et eksempel ?
      Skulle holde med en iCharger 4010Duo
      Vet ikke om det fortsatt finnes ICharger-forhandlere i Norge.
      Fred Larssen

      Comment


      • #4
        Hyperion Super Duo3 er vel den feteste laderen du får kjøpt i Norge. Hvis ikke det er noe krav; gå for PL8 fra progressiverc!

        Du trenger også en strømforsyning som leverer nok juice. En kompis modder og selger gode server-strømforsyninger hvis du er interessert.

        Edit: adressa er psu@hoyland.eu

        Si at han skylder meg en øl hvis du kjøper
        Last edited by jotto; 21-12-14, 11:45.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Her finner du iCharger Duo ladere i Norge. Panorama Norge / Mikrotronic er et profft dronevideo firma som også selger utstyr.
          Har handlet ganske mye hos dem, skikkelig proffe, serviceinnstilte hyggelige folk!
          mikrotronic.no



          Comment


          • #6
            Originally posted by AudunJ View Post
            Etter noen år med Lipo er jeg nå på utkikk etter en sikkelig lader som skal være min 40års presenag til meg selv.

            Har pr i dag en egensnektra ladekoffert med VisaPower ev-622a (200W) og en imaxB6ac (50w) men dette holder ikke lengre til mitt forbruk av 6S pakker osv.
            Erfaringer så langt er at Visaen balangserer dårlig, mens Imaxen virker helt ok men har ikke effekten til, blir jo litt kjedelig å lade på 0,5C og lavere.


            Nå vil jeg kjøpe meg noe i klassen 2 til 3 laken og finner følgende valg i Norge.

            Hyperion EOS 0720i Super DUO3 1000W 20A max 2500 kr
            Hyperion EOS 0720i Super DUO3 1000W 20A max


            Graupner Polaron PRO fra 3500kr men disse ser jo ut til å være DYRE og ha liten effekt!
            Rc-seilfly.no - Modellflysport

            RC-PRO har noen men de er stort sett billigere segment, eks:



            Krav:
            Mulighet for å lade 2 batterier i parallel
            God ballansering, kvalitet og pålitlighet.
            Multi DC input 12-24v innput, da jeg også skal sette opp server powersuply i koffereten, men må kunne lade fra bilen på stripa fra 12v.

            For meg ser det ut som Hyperion kommer best ut som en lovende modell, men mange skriver også om PL-8 på forumet her men denne finner jeg ikke i norge.

            => Noen hint ? eller skal man sette opp koffereten med flere Ichanger enheter som et eksempel ?
            Polaron EX er nok det alternativet som passer best, 2x400w og et fremtidsrettet brukergrensesnitt som er meget viktigt i mine øyne iallefall. PL8 er sikkert bra det, men en lader med 2linjers display og brukergrensesnitt som en nintendo fra 80-tallet får ikke mine penger....
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • #7
              Pl8 hadde jeg kjøpt om det bare var et ledlys så blinka kanonfornøyd med den laderen og trenger du fancy skjerm så er det bare og plugga den til en data.
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment


              • #8
                Det er en maritim rc side i Norge som selger icharger også. Husker ikke navnet i farta, men det er sikkert ikke så mange dedikerte maritime rc butikker. De har nettside.

                Må også si gå for Fma.
                Jeg bygget bare en lade koffert med en laptop som foldes ned fra lokket. Full kontroll, Hva mer trenger du ?

                Comment


                • #9
                  PL8 er og blir helt sjef, LCD display og betjening likeså, du har USB interface om du vil ha magi, du får også usb2bluetooth2android interface osv.

                  men jeg har jo bare små heli med 14s 4.4AH og 16s 6ah og sånn... så forstår jo dere med skikkelige rc leker foretrekker noe annet...

                  Comment


                  • #10
                    Helt enig med andersand, har sjøl en PL8 privat (takk til jotto som tipsa om den) og på jobben har vi tre stk som går i daglig drift med parallell-lading av 5S og 6S pakker på 8000 til 11000 mAh pakker til oktokoptre. Det er det beste som har hendt våre batteripakker.
                    Men når det er sagt, iCharger Duo er fete ladere det også, du går deg ikke bort om du velger en av dem heller.
                    Graupner sine kjenner jeg ikke, har bare sett bilder og pris, ikkenoe som tiltaler meg.
                    Hver sin smak tenker jeg.

                    Jeg bruker en dobbel strømforsyning 2x12V fra psu@hoyland.eu som jotto også anbefaler, funker som en kule !!
                    Last edited by telecaster; 21-12-14, 21:33.



                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by andersand View Post
                      PL8 er og blir helt sjef, LCD display og betjening likeså, du har USB interface om du vil ha magi, du får også usb2bluetooth2android interface osv.

                      men jeg har jo bare små heli med 14s 4.4AH og 16s 6ah og sånn... så forstår jo dere med skikkelige rc leker foretrekker noe annet...
                      Har du gr.L? Max man har lov til å ha er 50v...
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                      Comment


                      • #12
                        Vil dette si at hyperion modellen i starten av tråden er et bomskudd? Har mest lyst å handle norsk, så det står mellom denne og en iCharge.

                        Planen er og sette 24v fra server pw i front, men nå også klare 12 fra bilen når jeg er så stripa...
                        Audun Johnsrud
                        Nittedal - HMFK

                        * Flyr divserse planker og noen visper.
                        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                        Comment


                        • #13
                          Kan anbefale progressiverc.com og PL8. Gode ladere som også balanserer kjapt - noe slettes ikke alle ladere gjør. Vær dog obs om du skal lade f.eks 6S pakker fra bilen på 12V (gjelder alle ladere). Et 6S 5000 mAh på 1C lading trekker gjerne vel 10A, noe som kan være vel tøft for et sigarett-uttak. Skal du parallell-lade 2 stk 6S 5000 trekker du 20-25A på 1C ladestrøm. Da kan det bli tøft å være bilbatterier.

                          Comment


                          • #14
                            Sjekk LiPo Lader für RC Modellbau Akkus vom Himmlischen Höllein
                            Her er det mange alternativer...og garantert norske butikker som kan levere... Feks Graupner duo 80 eller Robbe Power peak 1000
                            -Jim Johansen-
                            Flyklart:
                            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                            Under construction:
                            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                            Comment


                            • #15
                              PL8 er sjefen, ferdig snakka

                              Jeg har nettopp bygd ladekoffert.

                              Jeg ble tipset om noen veldig fine strømforsyninger som er kraftige, og samtidig fysisk små.
                              I serie yter de over 2000W og 100A. Driver 2xPL8 få full guffe
                              Kan se om jeg finner Ebayselgeren ved interesse.
                              Attached Files
                              EF 60" Edge. Torque.
                              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                              Multiplex FunCub XL on floats.
                              Jeti DS-16

                              Comment

                              Working...
                              X