Announcement

Collapse
No announcement yet.

Swallow Advance

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ikke ment for å skremme deg vekk fra lipo, men sørg for
    at du lader med riktig instillinger hver gang!

    Dette er hva som skjedde da en fyr i USA stilte laderen feil:
    Be Carefull!! - RC Groups
    Attached Files
    Morten Smøraas

    Comment


    • #17
      Ja ein eg kjenner brant opp helien sin på ståvegulvet.

      Eg har våre å stjelt ei blomsterkrukke av kjeringa som eg har bateria i når eg lader å oppbevarer dei.

      Bere føre var er det nåke som hetter.

      Vet ikkje om dette er nøvendigt men kosta lite.

      Her er bilder av helien eg sankka om.
      Attached Files
      Last edited by box; 23-03-06, 19:39.
      T-rex 450 V2
      X-Cell Gass
      Twister cp2
      JR 9X2
      E-Flite Ultimate FX 3D
      Yak 2,16
      CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

      Comment


      • #18
        For å ta ting litt tilbake til topic (Swallow Advance), så er dette definitivt et av de bedre kjøpene du kan gjøre.

        Dette betyr selvfølgelig ikke at det ikke finnes "bedre" ladere derute, men i forhold til prisen, er dette definitvit noe av det bedre.

        Har selv "forgjengeren", og må bare si at den har vært meg MEGET trofast. Lettvinn, og har basically det du trenger av finesser. Desverre er c.a. halvparten av finessene dokumentert, men slik er det ofte med ting som produseres i "Greater China" og selges under flere navn enn "margarin" gjøres. Min står det "Jamara X-Peak 3" på.

        Av "ukjente" ting, kan det nevnes at dersom du holder "batt" og "enter" inne mens du slår på strømmen, og fortsetter å holde de noen sekunder, kommer du inn i kalibreringsmenyen for laderen. Ikke at du normalt har behov for å etterkalirere laderen (men i mitt tilfelle var den litt "off" på hva displayet viste, og hva som faktisk var spenning og belastning. Av en eller annen merkelig grunn stoler jeg "litt" mer på fluke-instrumentet enn på kina-elektronikk). Etter lading kan det være kjekt å vite at du med å holde "batt" inne, kan lese ut info som charge-peak/discharge average, charge og discharge capacity, etc. Litt lurt å logge slikt, så slipper du å få overraskelser fra batteriene (tro meg, slik statistikk avslører faktisk litt av hvert om batterier som er iferd med å feile).

        Advance-utgaven spiser mer-eller-mindre "alt" av batterier, men være oppmerksom på at den har sine begrensninger. Dette merker du spesielt godt hvis du skal håndtere nikkel-baserte batterier, siden discharge-funksjonen på den går igjennom en spole, og den "forbrenner" strøm til varme, vil du se at sålenge batteriet du holder på å discharge holder OVER 12 volt, vil den begrense utladestrømmen såfort den går varm. Ikke noe stort problem, men til tider ganske irriterende når man feilberegner tiden den kommer til å bruke på en full cycle.

        Lykke til med laderen!

        //Svein
        Med forbehold om dårlige dager:

        Svein Skogen

        Comment


        • #19
          Originally posted by sskogen
          For å ta ting litt tilbake til topic (Swallow Advance), så er dette definitivt et av de bedre kjøpene du kan gjøre.

          Dette betyr selvfølgelig ikke at det ikke finnes "bedre" ladere derute, men i forhold til prisen, er dette definitvit noe av det bedre.

          Har selv "forgjengeren", og må bare si at den har vært meg MEGET trofast. Lettvinn, og har basically det du trenger av finesser. Desverre er c.a. halvparten av finessene dokumentert, men slik er det ofte med ting som produseres i "Greater China" og selges under flere navn enn "margarin" gjøres. Min står det "Jamara X-Peak 3" på.

          Av "ukjente" ting, kan det nevnes at dersom du holder "batt" og "enter" inne mens du slår på strømmen, og fortsetter å holde de noen sekunder, kommer du inn i kalibreringsmenyen for laderen. Ikke at du normalt har behov for å etterkalirere laderen (men i mitt tilfelle var den litt "off" på hva displayet viste, og hva som faktisk var spenning og belastning. Av en eller annen merkelig grunn stoler jeg "litt" mer på fluke-instrumentet enn på kina-elektronikk). Etter lading kan det være kjekt å vite at du med å holde "batt" inne, kan lese ut info som charge-peak/discharge average, charge og discharge capacity, etc. Litt lurt å logge slikt, så slipper du å få overraskelser fra batteriene (tro meg, slik statistikk avslører faktisk litt av hvert om batterier som er iferd med å feile).

          Advance-utgaven spiser mer-eller-mindre "alt" av batterier, men være oppmerksom på at den har sine begrensninger. Dette merker du spesielt godt hvis du skal håndtere nikkel-baserte batterier, siden discharge-funksjonen på den går igjennom en spole, og den "forbrenner" strøm til varme, vil du se at sålenge batteriet du holder på å discharge holder OVER 12 volt, vil den begrense utladestrømmen såfort den går varm. Ikke noe stort problem, men til tider ganske irriterende når man feilberegner tiden den kommer til å bruke på en full cycle.

          Lykke til med laderen!

          //Svein
          Interessant, jeg har nemlig hatt litt problemer med at displayet viser en annen spenning enn multimeteret mitt påstår, men ettersom det var et billig multimeter så stolte jeg på laderen. Men da skal jeg låne et mulitmeter av høy kvalitet å få kalibrert den skikkelig på inn og ut spenning. De andre innstillingene der er det bare å bla seg forbi eller?
          Last edited by galmania; 11-01-06, 18:32.
          Geir Amund Lindberget

          Comment


          • #20
            Såvidt jeg husker, er "de andre" sidene henholdsvis definisjonen ladesoftwaren har av "pluss" og "minus", samt kalibrering av charge/discharge (koble opp multimeteret ditt imellom laderen og batteriet, og sjekk at antall milliampere på skjermen av laderen stemmer med virkeligheten).

            //Sven (som ikke sitter med laderen i hånda nå)
            Med forbehold om dårlige dager:

            Svein Skogen

            Comment


            • #21
              Skal man tenke sikkerhet er definitivt Align sin lader den beste.

              Ingen mulighet til feilprogrammering av noen ting, ingen mulighet for (feil)justering, ingen mulighet til feilkobling, ingen mulighet for problemer pga ubalanse/ødelagte celler i pakken etc etc kun plug n play, som en mobillader.

              Det har nå endelig kommet alternativer som jobber etter samme prinsipp....med noe høyere ladestrøm for de som vil ha det.

              Comment


              • #22
                Swallow Advance

                Originally posted by sskogen
                Såvidt jeg husker, er "de andre" sidene henholdsvis definisjonen ladesoftwaren har av "pluss" og "minus", samt kalibrering av charge/discharge (koble opp multimeteret ditt imellom laderen og batteriet, og sjekk at antall milliampere på skjermen av laderen stemmer med virkeligheten).

                //Sven (som ikke sitter med laderen i hånda nå)
                Hei.

                Laderen min viser 0,2volt for lite i displayet, når jeg måler med "Fluke" på utgangen. Lader LiPo opp til 12,8volt.

                Noen som vet hvordan jeg får kalibrert dette?
                John

                Comment


                • #23
                  Nå har ikke jeg "advance"-utgaven selv, men orginalen kan du kun kalibrere spenning på inngangssiden (i.e. powersupply-siden), og kun kalibrere strøm på utgangssiden.

                  Jeg brukte ... "noen kvelder" før jeg fikk min til å oppføre seg noe-som-minnet-om-sakelig, mye "prøv og feil".

                  Skal vurdere å skaffe meg en advance-versjon, og hvis jeg gjør det, kanskje investere noen minutter i å lage en advanced-howto på Norsk og legge her på forumet. Ingen løfter, og spesiellt ikke etter mottagelsen raptor50-howtoen min fikk. ;/

                  //Svein
                  Med forbehold om dårlige dager:

                  Svein Skogen

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by TheUrgeMan
                    Hei.

                    Laderen min viser 0,2volt for lite i displayet, når jeg måler med "Fluke" på utgangen. Lader LiPo opp til 12,8volt.

                    Noen som vet hvordan jeg får kalibrert dette?
                    les inleg 18 av sskogen
                    Av "ukjente" ting, kan det nevnes at dersom du holder "batt" og "enter" inne mens du slår på strømmen, og fortsetter å holde de noen sekunder, kommer du inn i kalibreringsmenyen for laderen. Ikke at du normalt har behov for å etterkalirere laderen (men i mitt tilfelle var den litt "off" på hva displayet viste, og hva som faktisk var spenning og belastning. Av en eller annen merkelig grunn stoler jeg "litt" mer på fluke-instrumentet enn på kina-elektronikk). Etter lading kan det være kjekt å vite at du med å holde "batt" inne, kan lese ut info som charge-peak/discharge average,
                    T-rex 450 V2
                    X-Cell Gass
                    Twister cp2
                    JR 9X2
                    E-Flite Ultimate FX 3D
                    Yak 2,16
                    CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

                    Comment


                    • #25
                      Lipo

                      Har no funne ut ka som jore at eg ikkje klarte å lade bateria som følde med frå china .
                      Dete er innebygd balanserer i bateria dette likte ikkje swallowen.
                      No har eg lada forbi denne å bateriet oppfører seg som eit heilt normalt lipo bateri.
                      Attached Files
                      T-rex 450 V2
                      X-Cell Gass
                      Twister cp2
                      JR 9X2
                      E-Flite Ultimate FX 3D
                      Yak 2,16
                      CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

                      Comment


                      • #26
                        Det har nok bare en balanseringskabel, dvs det er lagt opp så du kan bruker en balanseringsmodul til å lade celle for celle, disse kan man velge å bruke eller ikke.

                        Comment


                        • #27
                          Nei det er innebygd balanser , har opnabateriet å sjekka kan ta bilde vis nåken ønsker det.
                          T-rex 450 V2
                          X-Cell Gass
                          Twister cp2
                          JR 9X2
                          E-Flite Ultimate FX 3D
                          Yak 2,16
                          CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

                          Comment


                          • #28
                            vil gjærne se bilde
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by tyor
                              vil gjærne se bilde
                              Her er nåken bilder ikkje heilt topp.
                              Attached Files
                              T-rex 450 V2
                              X-Cell Gass
                              Twister cp2
                              JR 9X2
                              E-Flite Ultimate FX 3D
                              Yak 2,16
                              CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

                              Comment


                              • #30
                                Interessant, hva er det slags batteri?

                                Comment

                                Working...
                                X