Unconfigured Ad

Collapse

GP-176cc Evo

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

    #1 Unapproved

    GP-176cc Evo

    GP-176ccEvo er nå sluppet. Disse har høyere ytelse enn standard 176cc.
    Rpm på 30x13 oppgis til ca 6400 på proflow og det er ca 300 mere enn standardvesjonen. Man får fortsatt kjøpt standard GP-176cc.
    Blir det samme som 3w's vanlige motorer og 3w's CS motorer, altså to typer.
    176evo blir vel ca $200-250 dyrere.

    Nå ser det ut som det blir en Evo-motor på meg om noen uker bare jeg får spart meg opp litt igjen etter at alle penga og et fly forsvant i et bilkjøp og reprasjon på et ventilasjonsanlegg. Får meget gode tilbakemeldinger fra de få som har den og fra Dave Sullivan som har vært med på å designe lage de riktige delene for best mulig effekt.
    Motoren skal ikke inn i AW-yak'n, for den har bra motor
    Nå står vel muligens ikke evo'n på siden hans enda, men det kommer. Dave Sullivan (proflow) selger også disse, så jeg mener dem ligger på nettsiden hans

    Bra priser er det på disse motorene også syns jeg http://www.gp-engine.com/gp/index.php

    I følge Dave så ville han aldri satt navnet sitt på noe som ikke funker, så det skal bli morro å prøve
    Last edited by Guest; 25-11-12, 14:32.
  • Guest

    #2 Unapproved
    Hadde tenkt å dele litt info/test/video på denne motoren når den kommer......etterhvert, så håper noen er interessert.
    Om ikke så poster jeg nok litt info likevel
    ''Fikk'' en ny ubygd grom modell fra Eagle på forumet her som jeg har det meste til, men mangler proflows, propell og et par servoer til den. Men det får komme når jeg får spart opp litt kr etter et bilkjøp og en reprasjon på ventilasjonsanlegget i hjemmet.Så motoren har et hjem å gå til Men det blir ingen monteringsblogg på flyet da det er en utgått modell, men deler selvfølgelig noen bilder i denne tråden sammen med motoren.

    Noen bilder av treverket motoren etterhvert skal inn i kommer snart.

    Btw: 61cc og 123cc er noe forsinket, men slippes mest sannsynelig feb-mars.
    Last edited by Guest; 25-11-12, 22:56.

    Comment

    • alflovvold
      • Sep 2009
      • 5527

      #3
      GP-176cc Evo

      Alltid artig å følge noe nytt Anders, bare å poste ivei! Virker som fler enn meg har gått litt i dvale mtp. hobby i vinter..

      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment

      • Guest

        #4 Unapproved
        Er i skikkelig dvale jeg også, men er nok i gang igjen når isen har lagt seg

        Comment

        • ronnynorge
          • Jan 2008
          • 1231

          #5
          Dvale her og,pusler med jetn jeg har handlet meg,mangle kun turbin nå. Vurdere sterkt og handle meg en composite av en i klubben,da trenger jeg 176cc eller zdz 180,den er bolt on da det satt en zdz 160 i den før. En kompis skal over dammen i januar så da kan jeg få motor hit til en Meget bra pris,får se hva jeg gjør.
          Ronny Andreassen
          Sunndal/Vinnu
          Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
          3DHs 33" EPP
          JR 9303 2,4

          Comment

          • Guest

            #6 Unapproved
            Bra det er flere av oss
            Lurer litt på å prøve de nye proflowpipene om han slipper dem snart. Skal visst ha samme fine register som canisterene

            Comment

            • alflovvold
              • Sep 2009
              • 5527

              #7
              GP-176cc Evo

              Pipe er jo mye "tøffere" imo, sånn utseendemessig!
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment

              • Larsern
                • Sep 2007
                • 756

                #8
                Ja, en canister i munnviken hadde nok sett litt rart ut..

                Comment

                • alflovvold
                  • Sep 2009
                  • 5527

                  #9
                  *trommesolo*

                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment

                  • Guest

                    #10 Unapproved
                    Ja piper kan være gromt. Hadde en DA-85 med grevepipe en gang, og det fungerte skikkelig
                    Er egentlig ikke så glad i piper, men må si jeg er nysgjerrig på PF sine. Så da spørs det når han slipper dem da....

                    Har fått gjort litt på modellen. Understellet var på, så jeg har limt sideror og høyderor samt satt på halehjul.
                    Litt mere jobb på denne enn på de nyere flyene. Må fjerne betrekning over alle hull, må borre, slipe og tilpasse hjulkåper, montere festene til cowlong samt borre hull og sette i islagsmuttere......gjelder også canopy.......men nå var denne tråden beregnet på motoren, men det går kanskje bra med litt prat om det rundt motoren også.......samt annet OT

                    Comment

                    • Guest

                      #11 Unapproved
                      Noen bilder av flyet
                      QQ var tidlig ute med sfg's han. Visst dere ser godt etter ser dere et par helt klare/gjennomsiktige på det ene bildet.
                      Titanium hjulaksler og pushrods Klart for canister og piper.
                      Men jeg kommer til å bygge om til servoer i halen da denne er konstruert for airwild dobbelt servobrett som må kjøpes. Det gidder jeg ikke, så jeg dremler et hull på hver side bak til TG servoer som jeg har. Bestilte titanium pushrods type lange i dag
                      Jeg mangler noen servoer i vingene, så der kommer jeg til å bruke savox TG da jeg er fornøyd med dem.

                      Ok, her er en god gammel.........ehhh......yak

                      Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	106.0 KB
ID:	594818Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	109.1 KB
ID:	594819Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	124.3 KB
ID:	594820Click image for larger version

Name:	006.jpg
Views:	1
Size:	116.3 KB
ID:	594821Click image for larger version

Name:	008.jpg
Views:	1
Size:	82.6 KB
ID:	594822Click image for larger version

Name:	009.jpg
Views:	1
Size:	98.0 KB
ID:	594823Click image for larger version

Name:	010.jpg
Views:	1
Size:	65.8 KB
ID:	594824Click image for larger version

Name:	012.jpg
Views:	1
Size:	94.1 KB
ID:	594825Click image for larger version

Name:	013.jpg
Views:	1
Size:	46.8 KB
ID:	594826
                      Last edited by Guest; 28-11-12, 19:18.

                      Comment

                      • Kenolang
                        • Jul 2010
                        • 2530

                        #12
                        Grom den! Siklet fælt på den tidligere!
                        Last edited by Kenolang; 29-11-12, 12:48.
                        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                        EF Yak-54. 110"
                        EF MXS 83"
                        GB Yak-55 2,2m

                        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                        Takk til:
                        Autopartner.se
                        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                        Comment

                        • Tertitten
                          • Dec 2007
                          • 3014

                          #13
                          Denne har vel vert på Hadeland tidliger denne?
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment

                          • Guest

                            #14 Unapproved
                            Ja den har visst det
                            Men nå tror jeg forrige eier var så lei av å ha den stående, så den ble veldig billig, og det var det som gjorde at jeg hadde mulighet nå Men tviler på at den er i lufta før i januar en gang, men selve flyet er snart ferdig montert

                            Comment

                            • Guest

                              #15 Unapproved
                              Bare et par monteringsbilder til.......

                              Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	47.0 KB
ID:	594860Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	45.4 KB
ID:	594861

                              Comment

                              Working...