Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 18MZ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • når det gjelder kjøp av slike ting er det vel slik at det ikke alltid er fornuftige tanker som slår inn ... det finnes jo endel Ferrarrier i Norge også selv om det ikke er noen som helst rasjonelle grunner til å kjøpe noe slikt her i Norge, men de er jo flotte!
    Og det er jammen 18mz'n også
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • Skjønner ikke at det er noe å diskutere engang.
      Ja, radioen koster 20k. Tenk på alle gitarene i norske hjem til samme pris.
      eller hva med en Volvo XC90 til rundt millionen.

      Det er i grunn veldig enkelt. Man har veldig lyst på noe, og så fort man
      har råd så kjøper man det. Det MÅ ikke være fornuftig.
      Hadde jeg vært fornuftig hadde jeg solgt alle lekene og satt inn pengene
      på høyrentekonto til jeg ble gammal. Bare så grusomt kjipt om jeg dør om 5 år...

      Grattis til alle med 18MZ, jeg har lyst på en selv, og skal nok ha det.
      Må bare spare opp noen kroner
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • Jihaaaaaa - I'm ready

        Click image for larger version

Name:	images4.jpg
Views:	1
Size:	9.0 KB
ID:	594742
        Last edited by Quadrocopter; 24-11-12, 21:34.

        Comment


        • dårlig med lommer i likskjorta, den som har mest igjen når en står i perleporten har faktisk ikke vinni! skål og ha en forsatt god lørdags kveld....ehh søndags morra!kanskje en skulle sett etter en ferrari også...stasjonsvogn?
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • Da er det vist på tur mah måler til futaba 18mz og 14sg

            Futaba Telemetri strøm måler 1-150A / 5,5-72V - Norwegian Modellers
            ​​​Kim-Arne

            Comment


            • Dere som har hatt den en stund, hvordan er strømforbruket på selve radioen?
              Holder den en dag på stripa, eller bør jeg ha en ekstra pakke?
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • Hei
                Jeg oppfatter strømforbruket som ganske så moderat, men det er jo avhengig av hvor aktiv du er på stripa. Selv er jeg ikke av de mest aktive når jeg er på stripa, men det har jo blitt endel innstillinger og utprøvinger og da går det noe mere maH. Allikevel har jeg aldri hatt behov for å lade etter en flydag. 18Mz har automatikk for dvalemodus hvis den ikke brukes innen en gitt tid, og du kan sette den i dvalemodus med et lett brytertrykk etter bruk for å spare batteri. Oppstart etter dvale er momentant. Med det samme jeg har ordet så vil jeg si at dette er den beste radioen jeg har hatt i min fartstid og det sier endel. Utrolig brukervennlig og hvis man ikke har noia mot telemetri, men digger slikt så virker også den biten uten flekk eller lyte. Den koster - javel - men en slik radio angrer man ikke på. Altså: jeg tror ikke du trenger ekstra batteri.
                mvh
                Per Klepaker

                Comment


                • Kan ikke tenke meg du trenger ekstra batteri. Nå er ikke jeg den som flyr mest men jeg lader sånn ca etter hver 4-5 dag på stripa tenker jeg
                  Mvh
                  Morten Aase

                  Comment


                  • Dropp å kjøp ekstra pakke. Forskjellen fra 14MZ til 18MZ batterimessig er som natt og dag. 14MZ trengte ett fullt batteri på noen timer programmering, hvor 18MZ varer dagesvis på stripa. Programmering er fortsatt nokså batterikrevende, men du kan fint ta med en uprogrammert modell eller tre på stripa, og fortsatt fly en hel dag på det samme batteriet!

                    Løp og kjøp 18MZ! Med litt strømtrekksmåler, vario, og annet snacks, så er det en veldig bra kombo! Den er utrolig responsiv å bruke, LCD er lettlest selv i direkte sol, og du trenger minimalt med trykk for å betjene skjermen. Pass opp for løse tamper fra nakkestroppen som hviler på skjermen. En dag var jeg langt inni servoreverseringsmenyen etter en flytur, pga løse tamper som "betjener" skjermen! Tastelåsen er din venn!
                    Med vennlig hilsen
                    Johannes Gjessing GMFK
                    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                    Comment


                    • De hadde heldigvis én igjen på lager hos Elefun, og den går hit

                      Men det er godt å høre at strøm ikke er noe problem, så da er det i grunn bare å glede seg
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • Grattis da xilian

                        Jeg får klare meg med gammel 12z og 14sg jeg................

                        Comment


                        • jæjæ. du slipper å programmere i alle fall
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • Originally posted by xilian View Post
                            De hadde heldigvis én igjen på lager hos Elefun, og den går hit

                            Men det er godt å høre at strøm ikke er noe problem, så da er det i grunn bare å glede seg
                            Julegave til deg selv?
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • Originally posted by xilian View Post
                              De hadde heldigvis én igjen på lager hos Elefun, og den går hit

                              Men det er godt å høre at strøm ikke er noe problem, så da er det i grunn bare å glede seg
                              Gratulerer med flott radio.
                              Å neida du blir ikke få noe bekymring med strøm på den så ekstra batteri er bare tull, den lader ganske kjapt når det trengs.
                              Når jeg fikk min programerte jeg inn modellene manuelt å mener å huske jeg trykket rundt 5-6 timer uten å lade den
                              Hadde 14mz før å da var det fritt for strøm rett som det var.
                              ​​​Kim-Arne

                              Comment


                              • Originally posted by jotto View Post
                                Julegave til deg selv?
                                Hehe.. kall det gjerne det.
                                Nei, lenge siden jeg bestemte meg for å ha den radioen. Den har jo alt.
                                Merker at jeg savner mulighet for å sette egne navn på kanaler osv.
                                Ikke alltid like lett å huske om det var røyk eller killswitch som var på kanal9 ....
                                For på den ene modell var den det, men på den andre kanal 12...

                                Og da har du det gående. Men klart.. er jo andre ting også da
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X