Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Takker. Den er vesentlig og. Men eg var mer på jakt etter lengden fra der meterstokken begynner til toppen... (bærehåndtak om du vil) suverent med bilde
Rolan Skartun
Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:
Hvis du har en av de aller første radioene så finnes det en update som fikser batterialarm ved for høy spenning (dvs. alarmen er riktig, den var bare satt på for lav spenning). Det er ganske lenge siden den kom, men har du hørt noe om en ny update?
For å oppdatere gjør du sånn:
- Sett inn nytt minnekort i radioen for å formattere det
- laste ned og installere Futaba File System utility (FFS) på PC'n. Dvs. det er ikke noen installering, det er bare en .exe fil som starter når du dobbeltklikker.
- Last ned og pakk ut update
- Kopier update-fila til minnekortet med FFS
- Sett inn minnekortet i senderen -voila
FFS og en manual for hvordan oppdatere 8 FG ligger her: Futaba® Software Downloads/Updates
8 og 12FG oppdateres på samme måten, altså ikke samme updates, men samme fremgangsmåte.
Se der ja, bugfixer på throttle kurve og greier. Takk for tipset, da må jeg laste ned i kveld.
PS: den PDF'en med instruksjoner på Ripmax-siden viser alt step-by-step. Hvis du kan flytte på filer i windows utforsker så får du det til. Og som alt annet er det lett når du kan det. Jeg hadde mye glede av updates da jeg hadde 8FG, så det er greit å lære seg det først som sist.
Fundere på om det er et eller annet rusk med min 14SG, eller mottakeren...får ikke signal på telemetri saken uansett hva jeg prøver. Den skal vel sende rx spenning uansett om det ikke er koblet til noen andre telemetri sensorer...
I telemetri menyen side 7?? har du et valg som linker motakeren mot senderen. Dette gjør du etter den vanlige linkingen for å få kontakt med servoene.
Velg valget på senderen, lurer på om det var registrere. For så å slå på motakeren. Ingen knapper trykkes på motakeren.
Står å bruksanvisningen.. Jeg måtte lese den til slutt jeg også.... FOR POKKER
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Har linket mot det modellminnet jeg bruker ja...har pr. nå bare en mottaker til den nye radioen.
Den sensor menyen skal vel kun gjelde eksterne telemetri sensorer? Om man fjerner alle sensorer på lista der...står fortsatt rx-batt og ext-volt igjen på telemetri lista...
Og om jeg prøver og registrere noe får jeg communication error
Måtte bare sjekke manualen en tur til her...jeg har linket med strøm på mottaker...og alt har fungert med unntak av telemetri.
Men hvis jeg derimot gjorde som det stod i det man aldri vil lese...og trykket link på radio, og så plugget i strøm. Da ble det jammen meg halleluja stemning her
Så da får vi konkludere med brukefeil...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment