Unconfigured Ad

Collapse

Futaba 14SG

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Re: Ny Futaba-radio

Så lenge den ikke er større er det vell greit. Om den er mindre hadde det vært et pluss. Får vell snart se det når det dukker opp en i postkassen fra rcpro

Comment

• limvingen
      • Jan 2006
      • 210

sammenligning mellom 12fg og 14sg
      Attached Files
      Knut Eirik Lyngmo

Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

Comment

• Guest

#48 Unapproved
        En fin radio, tror dette brettet passer perfekt, ett must hvis man ikke flyr med tommlene, jeg skal kjøpe en til min T8FG MONITOR

Last edited by Guest; 22-12-12, 12:52.

Comment

• Tertitten
          • Dec 2007
          • 3014

Telemetry sensor for rpm.
          På min DLE 170 så er det en ledning som du kan koble ett rpm display til, kan denne fungere som sensor for telemetry?

Temp. sensor. Hvor og hvordan festes denne på motoren for at det skal bli riktig.
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

Comment

• Guest

#50 Unapproved
            Dette kan ikke jeg svare på Terje, men det finnes vel andre som gjør det tenker jeg

Har fått pakket opp min jeg også, og jeg syns også kvalitetsfølelsen i hendene er veldig bra. For første gang kjennes det ut som om jeg kan fly med fingrene mellom knappene på toppen. Bra følelse. Lang nakkestropp følger med, og det er noe jeg liker. Men syns den kanskje er litt tynn. Se bilde.

Skal prøve å sette opp en modell eller to i løpet av dagen så jeg får se hvordan den er å trykke på, event hvor dum jeg er

Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	69.4 KB
ID:	595628Click image for larger version

Name:	002.jpg
Size:	68.4 KB
ID:	595627Click image for larger version

Name:	001.jpg
Size:	68.1 KB
ID:	595626

Comment

• Guest

#51 Unapproved

Engine Temp Sensor

Ser ut som ledningen er isolert med en slange oppe ved pluggen, bilde funnet på Rcuniverse.
              På Norcem cement fabrikk blir tempsensor brukt til å måle tempratur på ca 800C' så slikt tåler jo litt temp.

Bruk en slik til å måle om temperaturen er lik din egen sensor.
              Digital InfraRed Thermometer with Laser Sight
              http://www.youtube.com/watch?feature...v=EEl5ryKNuw0#!

Mvh Terje
              Last edited by Guest; 22-12-12, 15:44.

Comment

• Guest

#52 Unapproved
                Manualen syns jeg rett og slett er skrot. Jeg fant ikke ut av hvordan jeg skulle linke den til mine fasst-mottakere der, men skjønte det til slutt. Og fant ingen ting som omhandlet deaktivering av brytere, så når jeg satte opp laseren min så fikk jeg jo ett bal-ror som virket bare en vei. Må si jeg var frustrert en stund. Jeg begynte å lete på senderen og fant dette under funksjoner
                Det var noe som overhode ikke falt meg inn å sjekke når jeg leste manualen. Det finnes ikke en ting som er lik min gamle 10C, men jeg blir nok vant med denne også. Men foreløpig mye mer tungvind enn 10C'n spør du meg. Mulig dere som flyr 8/12/14/18 sendere tar denne med en gang

Men har flydd epp en tur, og å holde den i hendene og fly med den, ja da liker jeg den veldig godt Og syns den har bra kvalitetsfølelse.............Liker ikke touch-knappen/skrolleren da jeg stadig kommer borti knappen og kommer ut av det jeg driver med. Men kan hende jeg sa det samme om 10c'n en gang også.

Har selvsagt flere muligheter på denne, men jeg må si jeg gruer meg litt til å sette opp den store yaken
                Denne har jo også et litt typisk futaba-utseende, det liker jeg også

Men denne tråden kan vi jo bruke til å hjelpe hverandre også, tror dt finnes flere som meg her
                Last edited by Guest; 22-12-12, 15:23.

Comment

• coolpex
                  • Nov 2007
                  • 344

En liten detalj. Jeg bruker function menyen ofte for å sette kanalan slik jeg ønsker selv feks. ch1-ail, ch2-ail, ch3-ele, ch4-ele osv.
                  Og en dag fikk jeg krøll med å få dem å virke som de skulle uansett hva jeg gjorde??.
                  MEN så fant jeg på nett et tips fra han selveste Kaluf, AT hvis man skal drive å sette egene kanaler i function menyen MÅ man gå inn i MODEL TYPE meny å sette wingene i NORMAL (1-AIL) på hovedvinge og NORMAL (1-ELE) på stab FØR man bruker function å sette egene kanaler.
                  Jeg gjorde så da jeg ikke fikk til og da ble plutselig alt i orden Hurra.
                  ​​​Kim-Arne

Comment

• Guest

#54 Unapproved
                    Høres ut som denne deler en del med 14/18mz ang programering

Comment

• coolpex
                      • Nov 2007
                      • 344

Originally posted by anders e
                      Høres ut som denne deler en del med 14/18mz ang programering
                      Ja jeg tror det.
                      Har en kompis som har 8fg å den har å stort sett like menyer som 12fg, 14mz og 18mz. Etter det jeg har sett om 14sg skal det vist være veldig likt, det som veier tyngst er vel telemetri på 14sg og 18mz.
                      Tror den 14sg er verdt sin vekt i gull i forhold til pris ang det jeg har lest om den på FG og HF.
                      ​​​Kim-Arne

Comment

• Guest

#56 Unapproved
                        Ja at den er verdt penga er det ingen tvil om.

Comment

• Guest

#57 Unapproved
                          Har programert nesten alt på AW-yaken, og nå gikk det mye kjappere og lettere. Denne radioen har jo også noen ferdigmixer som bl.a rudder-elevator, rudder-aile osv. Fint om man vil justere så knife-edge går rett + at man får flere mixer til å bruke om man har maaaaange servoer som skal jobbe sammen. Det kan jo fixes på radioen Det det med ke var jo enkelt på 10c, men enda enklere her bare man kan menyen.
                          Men syns fortsatt manualen er dårlig
                          Last edited by Guest; 22-12-12, 18:08.

Comment

• RGJ
                            • Jul 2004
                            • 922

Telemetry sensor for rpm.
                            På min DLE 170 så er det en ledning som du kan koble ett rpm display til, kan denne fungere som sensor for telemetry?

Temp. sensor. Hvor og hvordan festes denne på motoren for at det skal bli riktig.
                            Trond C. snakket om at det var noen "uorginale" sensorer som kunne funke med Futaba men jeg vet ikke ... orginalt er det ikke veldig mye ennå
                            Rune Gjelsnes
                            Vikersund
                            92624841

Comment

• Tertitten
                              • Dec 2007
                              • 3014

Da ble det jammen meg en 14 SG på meg også. Vekta og grepet gjorde at jeg heiv meg på. Er ellers superfornøyd med 8`n, og dem er vel omtrent like i programmering etc.

Anders: Du må bare være litt tolmodig og sitte å knote og fikle litt så kommer du inn i det, jeg syns den nå er veldig enkel og kjapp på oppsetting av nye modeller, raskere og enklere enn 10C`n syns jeg. Og som du sier veldig kjekt med KE mikser.

Tips.
                              Jeg oppdaget plutselig at den ene modellen hadde låst seg for meg her om dagen, og da måtte jeg ha litt hjelp for å få låst den opp igjen. Trykker du nederst på skrollknappen og holder den inne i 2 sek. låser du skrollingen og det samme for å låse opp. Dette er en kjekk funksjon. Har ofte kommet inn i programmene når jeg har stått å fløyet, så dette er fint at dem har fått inn.Regner med at dette er likt her.
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

Comment

• Guest

#60 Unapproved
                                Grattis da
                                Ja jeg oppdaget den låsen leg også, men skjønte ikke hva den var til enda jeg aktiverte/deaktiverte den, men da vet jeg det nå
                                Som jeg skrev litt lengere opp etter å ha satt opp AW-yaken, så syns jeg det gikk fint. Det er som du sier, man må gjøre det en gang eller to først

Har du vært å handlet nå? Du skulle ikke sa du Hvor kjøpte du?

Comment

Working...