Unconfigured Ad

Collapse

Futaba 14SG

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#31 Unapproved
    Ja takk, det hadde jeg glemt. Men det haster vel ikke. Kan bruke den nye til den gamle
    Men om du gidder å poste den, så gjør du det. Jeg betaler frakt.

Comment

• Guest

#32 Unapproved
      Er det flere her som har kjøpt denne radioen?
      Solgte nok 10c'n min litt for billig, for den blir hentet nå. Så da får jeg litt å jobbe med når jeg må sette opp flyene mine på nytt på ny radio uten å ha noe å se etter ..........lol

Comment

• Guest

#33 Unapproved
        Fikk bein å gå på disse hos Elefun. Nå er det tomt ser jeg.
        Men Rcpro har 2 stk ser jeg
        Last edited by Guest; 20-12-12, 17:15.

Comment

• Tertitten
          • Dec 2007
          • 3014

Originally posted by anders e
          Er det flere her som har kjøpt denne radioen?
          Solgte nok 10c'n min litt for billig, for den blir hentet nå. Så da får jeg litt å jobbe med når jeg må sette opp flyene mine på nytt på ny radio uten å ha noe å se etter ..........lol
          Grattis med ny radio
          Blir artig å høre hvordan du blir fornøyd med denne. Jeg gikk også fra 10`n til 8 FG, og det var litt overgang mtp. programering.
          Noe er raskere og enklere, mens noe var bedre på 10`n syns jeg. Men nå når jeg er kjent med den nye syns jeg alt er raskere og enklere mtp oppsett av ny modell. Men skroll og tutsh knappene er jeg sånn passe fornøyd med.
          Er det gjort noe forandringer på det på 14`n? (har ikke giddet å sette meg så mye inn i denne, da jeg ikke har plan om å bytte)
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

Comment

• Guest

#35 Unapproved
            Jo'a takk for det.
            Vil jo tro dem har videreutviklet14SG litt, men jeg har heller ikke giddet å sette meg inn i så mye. Av bilder å se så må jeg si jeg liker selve skjermen på 10c bedre, men nå får vi se i morgen når jeg får den.......om verden ikke har gått under da......lol
            Hadde håpet oppsett på radioen ikke var så forskjellig fra 10c'n, men av det du skriver så blir det litt lesing skjønner jeg
            Uff.......ja ja, etter å ha satt opp et fly så regner jeg med at det går greiere. Tenkte jeg skulle sette opp epp først og så fly et par batterier for å kjenne på senderen. Men er jo godt å høre at du er fornøyd med din. Jeg venter spendt hvertfall. Bytter liksom ikke radio så ofte

Og 10C syns jeg er en utrolig lettvind bra sender, så det blir spennende å sammenligne.
            Last edited by Guest; 21-12-12, 11:47.

Comment

• Tertitten
              • Dec 2007
              • 3014

Savner egentlig 10`n litt jeg. Han som eier de carfène jeg har satt opp har 10`n, og det var fint å bruke den litt igjen.

Ellers er det nok greit å lese litt Men har du vilje å lyst til å bli fornøyd, så blir du det. Syns en det bare er dritt og tungvint så blir det det.
              Det som var litt dårlig i starten, var den litt plastik-feelingen på 8`n, men der er det vel gjort en liten forandring med litt bedre "grep" på kassa. 10`n syns jeg nå plutselig er litt tung, så det er fort hva man blir vandt med.

Vertfall myyyyye radio for penga.
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

Comment

• RGJ
                • Jul 2004
                • 922

en ting som absolutt etter min mening er et must skal vist ikke være der ..muligheten til å sette opp flightmodes i acro programmet...rett meg om jeg tar feil.....
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

Comment

• Guest

#38 Unapproved
                  Originally posted by RGJ
                  en ting som absolutt etter min mening er et must skal vist ikke være der ..muligheten til å sette opp flightmodes i acro programmet...rett meg om jeg tar feil.....
                  Mye mulig. Men jeg har vel ikke hatt det før heller og klarte å fly for det .
                  Men det er jo klart at for dem som har hatt og det ikke er det på ny radio, ja da blir savnet stort.

Og som Tertitten sier så er nok 10C'n litt tung og dem har gjort noe med grepet på nye 14SG'n. Og grep på radioen kan være viktig for å like den. Men også som tertitten sier så får man vel mye radio for pengene og kan nok ikke tilfredstille alle, særlig ikke de som da har 18mz nå

Men jeg skal prøve å dele mine erfaringer og litt oppsett med dere nå i helgen. Men jeg er ingen radioguru, så ikke forvent så mye
                  Last edited by Guest; 21-12-12, 13:36.

Comment

• Guest

#39 Unapproved
                    Å så glad jeg ble da jeg så at pakka har ankommet...........KLØFTA!!!!!!! HVA I SVARTE ER LIKHETEN MELLOM BRANDBU OG KLØFTA GRRRRRRR Da blir det å reise 2 timer da for å få den til jul. Svarte.........

PS: Ikke elefun sin feil, men posten

Comment

• RGJ
                      • Jul 2004
                      • 922

Hadde nok ikke vært rare software endringen som skulle til for å få til flightmodes i Acro ..men noe må vel til for å pushe radioer ...nå har jeg hatt 12 14 og nå 18 mz og alle disse har f.modes slik jeg vil ha .
                      sikkert en flott radio og en må jo se hva en har av behov når en handler, men skulle du angre står det framleis en 14mz til salgs i Vikersund!!
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

Comment

• limvingen
                        • Jan 2006
                        • 210

Se hva far har kjøpt til far i julegave......

Dukket opp på hobbyrommet mitt i gårkveld etter en liten busstur fra RCPRO.

Har ikke rukket å klå så mye ennå, men det virker lovende......Gir et inntrykk av å være solid.
                        Grepet er mer likt 12fg enn 8fg.

Tror dette blir en fin arvtager til 12FG'en
                        Attached Files
                        Knut Eirik Lyngmo

Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

Comment

• Trulsen
                          • Aug 2006
                          • 3411

Re: Ny Futaba-radio

Hvordan er den i forhold til 10C størrelsemessig? Bedre plass mellom knappene? Fysisk større eller mindre?

Comment

• Guest

#43 Unapproved
                            Jeg leste hvertfall at det skal være bedre plass mellom bryterene.............mener jeg

Comment

• limvingen
                              • Jan 2006
                              • 210

Evigheter og litt til siden jeg holdt i en 10C, men vil tippe at vekt og størrelse er omentrent lik 14sg'en. Litt større og bedre plass mellom bryterene enn 8fg. Drøyt 200g tyngre enn 8fg.(900 og ettellerannet gr.) Gir en mye bedre kvalitetsfølelse enn 8fg plastikken!
                              Knut Eirik Lyngmo

Comment

• limvingen
                                • Jan 2006
                                • 210

Originally posted by limvingen
                                Drøyt 200g tyngre enn 8fg.(900 og ettellerannet gr.)
                                For å være helt presis....
                                974 gr med orginalt nimh batteri
                                930 gr med orginalt 2100mah LiFe batteri
                                Knut Eirik Lyngmo

Comment

Working...