Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeti slapp cb200 for tidlig. De skulle ventet til firmware hadde vært klar, for å unngå frustrasjon..
    Min binder men det er kun en servo som beveget seg.
    En på rcg sier hans funket foruten at jetibox emulator ikke finner cb'n.

    Jeg gidder ikke sjekke mere på oppsettet mitt før firmware kommer
    Ola G Bråten -77
    Sunndal flyklubb avd. Modellfly
    Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
    3DHS Slick 89" Q80-8m
    Jeti DS-16

    Comment


    • her er 1 av 2 hauger med jeti ting, som ikke virker p.g.a. firmware.

      Click image for larger version

Name:	172260.jpg
Views:	1
Size:	130.9 KB
ID:	604821
      Last edited by andersand; 01-11-13, 16:35.

      Comment


      • Haha såpass ja! :-/
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • jeg skylter på jotto.

          Comment


          • Hva var galt med din gamle radio Anders lol.
            Helikopter:
            T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
            Radio
            Spektrum dx 18

            Comment


            • Blir jo for dumt å release dupetitter som ikke funker uten en firmware update runde.. men, satser på at Jeti fikser biffen - er veldig fornøyd på alle andre måter!

              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Originally posted by palsor View Post
                Hva var galt med din gamle radio Anders lol.
                den virka jo!!!!!

                Comment


                • Jepp!!

                  Da har jeg hivd meg på Jeti galoppen jeg også og ny ds-16 i hus.
                  Har hatt den i et par uker nå og mere anvendelig radio har jeg ikke vært borti lett og sette opp heli på denne.
                  Bruker den mot mezon130 og digger live voice telemetri på rpm og mah forbruk.
                  så nå sikkler jeg på flere mottagere og ex dingser
                  Har sett litt på dashware for å presentere logg data på video, men ikke fått dette helt til enda...
                  Men har snart taket på det
                  T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                  Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                  Raptor 90se (solgt)
                  Extra 300 . (kontainer mat)
                  Mini funtana ( Peis varme )
                  Protech Cessna 182

                  Comment


                  • Hmm..

                    får ikke koblet radioen til Flight monitor... Får en dialog med meldingen " Error! (Rv=102)" :-/
                    Har letet litt omkring på nettet og fant noe om at Flight monitor må oppdateres ved å trykke About for så å lukke dialogen.
                    da skulle en oppdatering dukke opp i Flight monitor... vel. det skjer ingenting hos meg i allefall.

                    Har kopiert logfila fra ds-16 og lastet den inn i flight monitor. det fungerer
                    men å exportere den til CSV format for import til Dashware, produserer bare tomme csv filer. det samme gjelder når jeg forsøker å lagre prosjektet.. får tomme JML filer.
                    Starter både JPB og Flightmonitor med admin rettigheter.
                    Kjører win7 64bit.

                    Noen forslag??

                    Forresten så regner det noe inn i H her i Bergen....
                    T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                    Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                    Raptor 90se (solgt)
                    Extra 300 . (kontainer mat)
                    Mini funtana ( Peis varme )
                    Protech Cessna 182

                    Comment


                    • Kan desverre ikke bidra med noe ang flightmonitor


                      Men Joe Smith la ut en tråd på rcgroups inatt, der han har bygd ny ladekoffert!
                      Fancy greier!

                      Jeti Telemetry Monitored Charging Station w/ 2 PL6s - RC Groups


                      Stikkord; pelican case, med 2 stk pl6, og full overvåkning av ladespenning, strøm og temperatur, via Jeti telemetri / Jeti box
                      Den likte jeg!
                      Ola G Bråten -77
                      Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                      Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                      3DHS Slick 89" Q80-8m
                      Jeti DS-16

                      Comment


                      • Har akkurat fått tak i en pl6 og 2psu'er og har tenkt en del på koffert løsning... og så ... voila...
                        T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                        Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                        Raptor 90se (solgt)
                        Extra 300 . (kontainer mat)
                        Mini funtana ( Peis varme )
                        Protech Cessna 182

                        Comment


                        • Får gi en heads up her da, i tilfelle det er flere som er i samme båt..

                          For dere som bruker rsat2 i tilegg til en annen mottaker, gjerne i double path mode....husk å gå inn på main/primary rx'n, og sjekk at sat inngangen er innstilt på ppm input, og at rsat2 står på positive ppm out..
                          Jeti har prestert å bruke "servo output" som default innstilling, på kanalene de har merket "sat1" og "sat2"

                          Jeg hadde ikke gjort dette på en r18 i helga, som selvfølgelig av en eller annen grunn blacket ut mid-air under flight nr7.. Den sto da oppsatt som en servo utgang, og ikke "sat ppm" på inngangen rsat2 sto tilkoblet.
                          Resulterte i at rsat2 ikke bidro til noe som helst annet enn å være bindet til radioen imens flyet fortsatte i KE spinn ned i skogen... (R18 forble svart helt til jeg resatte powertilførsel)

                          Problemet mitt var 99% sikkert pga r18 som enten er defekt, og/eller har tatt inn støy (who knows), men jeg hadde nok ikke merket det servomessig om den var satt opp riktig på 'sat' inngangen.... Hadde da kun fått beskjed om signal lost på r18, så jeg kunne fått landet flyet med rsat2 og byttet ut mottakeren.
                          Ser tydelig i loggen fra flighten, at jeg mistet linken varig til R18, mens linken til rsat2 var stabil og fin helt til jeg fant flyet i skogen.

                          Har testet masse frem og tilbake idag med alu folie rundt hver enkelt rx ++, og lært mye om hvordan dette faktisk virker..
                          Svært skuffet over manualen til jeti akkurat nå. Samtidig forsåvidt imponert over hvordan systemet faktisk virker, når man endelig skjønner det.
                          Jr/spektrum systemet er vel ikke like smart, men definitivt mere plug and play uten å fikle ut og bort med software innstillinger.

                          Innstillingen gjøres fra radioen, under menyen model, device explorer, og innpå de enkelte mottakerne.

                          Kostet meg en 104" extra, lær gjerne av mine feil.
                          Ola G Bråten -77
                          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                          3DHS Slick 89" Q80-8m
                          Jeti DS-16

                          Comment


                          • au, så 1-1 til spektrum vs jeti og du mangler 2stk 104?

                            Comment


                            • Originally posted by andersand View Post
                              au, så 1-1 til spektrum vs jeti og du mangler 2stk 104?
                              Nja, bare 1 stk 104 alt i alt.. Ifjor forsøkte den ta selvmord med å låse en 7955tg aileron servo på 50' vinkel, i en laav utgang ke spin.. Kun mindre skader.
                              Nå i juli gikk 104'n ned pga en stk JR DSX11 som fikk epillepsi og sendte det nose down i skogen. Ødelagt høyderor og litt vinger.

                              Nå hadde jeg reparert vingene/rorene, og ventet med lengsel på firmware fra jeti. Monterte r18 imellomtiden. Funket 6 turer som sagt..
                              Nå overlevde vingene helt uten skader, men kroppen knakk like foran stab. For vidløftig for reperasjon for min del.

                              Nå står det 1 stk helt ny 104" Extra i hobbyboden, dog blå farge.. Raskt levert fra Autopartner til bra pris.
                              Pluss at høyderorene jeg bestilte i juli kom idag, så jeg har vinger stabber, høyderor og sideror i rød farge som reservedeler hehe

                              Eneste "trøsten", må vel være at samtlige radio-fabrikat hadde vel sendt flyet i bakken om rx får blackout i luften. Hvorfor den crappa ut, forblir vel en gåte.
                              Ola G Bråten -77
                              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                              3DHS Slick 89" Q80-8m
                              Jeti DS-16

                              Comment


                              • Ups.. crap! Kjipe saker, men takk for tips!

                                Sånn btw, synes Autopartner konstant har dårlig med ting på lager - eller er det bare meg? Alt fra bensinmotorer, EF modeller, eksos, Hitec servoer mm.. helt latterlig lite inne!
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X