Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Yak 110"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • når jeg programmerte servoene for min edge 540(2pr balanseror), så var det buzzing hele tia, fordi om man tok en servo i gangen og gjorde alt "perfekt" og jeg trodde de krangla med hverandre.

    Men etter litt research, så så jeg at hvis man bare tok tak i tuppen på roret og bare flytta det bittelitt ene eller andre veien...så ble det stille.

    Gjorde dette på ca pr 10grader utslag, og de slutta å buzze bare man toucha roret litt.

    Det er måten å være "fornøyd" på så vet du at de er riktig, fordi om at de står å busser for det minste som skjer, eller ikke skjer for den del.
    Stein Arne Kjøraas

    Fly:

    1,6m trainer
    Graupner cherokee 1,6m "Brick"
    Multiplex Gemini
    Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

    Hitec Aurora 9

    På vei inn:

    Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

    Medlem av innherred modellflyklubb
    www.innherredmodellflyklubb.ning.no

    Comment


    • Ok, takk for tips. Er første gang jeg gjør dette, så har mye å lære. Godt å høre at de kan lage litt lyd selv om de er single. Da er jeg betrygget.
      Med vennlig hilsen
      Johannes Gjessing GMFK
      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

      Comment


      • Hvordan servokabler brukte dere i flyet?
        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
        Harstad MFK

        Futaba 12FG

        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
        Slick 360 | Elektrokonvertert
        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
        Phoenix Decathlon | ASP.70
        Hexacopter

        Comment


        • Jeg lodder inn HD-kabel på så store fly. Stoler ikke på mange servokontakter over lange strekk.
          EF 60" Edge. Torque.
          EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
          3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
          CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
          Multiplex FunCub XL on floats.
          Jeti DS-16

          Comment


          • Lodder også på lang heavy duty kabel på alle servoene. Så har jeg grå 5-pins multiplexkontakter som er limt i stab og kropp, som kobles til automatisk når man skrur på stabbene. Så har jeg grønne vanlige 6-pins multiplexkontakter fra hver vingehalvdel. Hvis du skal bruke skjøtekabler, så bruk hvertfall sånne klips til å sikre dem. Men lodding er vel tryggest, og ryddigst.
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

            Comment


            • Blir å lodde, stoler ikke på skjøteledninger i så store fly. Men hvordan tykkelse bruker dere?
              Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
              Harstad MFK

              Futaba 12FG

              ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
              Slick 360 | Elektrokonvertert
              ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
              Phoenix Decathlon | ASP.70
              Hexacopter

              Comment


              • Jeg bruker 22AWG
                EF 60" Edge. Torque.
                EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                Multiplex FunCub XL on floats.
                Jeti DS-16

                Comment


                • Hvorfor stoler dere ikke på skjøte kabler?? Har aldri i mitt liv opplevd at en skjøtekabel har røket eller koblet seg fra hverandre. Selv om man trekker de fra og setter dem sammen hundrevis av ganger. Men jeg bruker å lodde kablene mine, blir ryddig og fint, og får rette lengden på kablene, men tror folk er litt hysteriske når det gjelder skjøte kontakter. De er faktisk bra, og har man ikke prøvd de selv, eller hatt uhell med de, så synes jeg det er feil å dømme de nord og ned. Det er mange folk som leser her inne, gjerne nybegynnere, og noen får sikkert noya når de leser at ting de bruker er noe dritt, når det egentlig ikke er det.

                  Er det samme med Lipo og kulde, folk har fremdeles ikke fått med seg at Lipo på mottakersiden i en større modell, ikke har noe problem ved bruk i kulde. Å lade et iskaldt Lipo batteri er en ting, men å bruke et nyladet i -15 grader, er ingen problem. Har gjort det i mange år, og gjør det ennå, i fly til godt over 70000,- Og der har jeg sannelig noen skjøtekabler oxo
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • For min del, ønsker jeg å eliminere flest mulige feikilder. Lodding er vel tryggere enn servokontakter? På kjøpet får jeg mindre spenningstap, og penere innstalasjon. Men er enig i at det ikke innebærer en stor risiko å benytte seg av skjøtekabler.
                    Last edited by havard.j; 15-01-11, 09:43.
                    EF 60" Edge. Torque.
                    EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                    3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                    CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                    Multiplex FunCub XL on floats.
                    Jeti DS-16

                    Comment


                    • Originally posted by johanngj View Post
                      ...Hvis du skal bruke skjøtekabler, så bruk hvertfall sånne klips til å sikre dem...
                      Jeg pleier å legge en krymp over skjøtekontaktene. Det er enkelt og går aldri opp igjen uten bruk av verktøy. Eventuelt knyter jeg en hyssing rundt om jeg skal være lettvint.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • Små strips funker også veldig fint, og holder som bare det..
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • her er noen bilder av pull-pull montering , har også lager display for batt , ellers venter jeg med å montere batterier da jeg ikke har tatt cg, men alt blir montert på et brett som ksn tas ut, får gjemt alt av ledninger.hale hjul fulgte ikke med , men kjøpte et av geir fleche, disse er meget bra ,men måtte tilpasse denne noe, tror det blir ok
                          Attached Files
                          Rune Borgersen

                          Comment


                          • Jeg for min del synes det er greiere å ha en rull med 22awg servokabel liggende istedenfor en bærepose med forlengerkabler i forskjellige lengder. Har aldri hatt trøbbel med kontaktene jeg heller. Brukes jo mange av de i flyet uansett på servoer, batterier og brytere, så det er jo ingen reell fare med 3-pin kontakten.

                            Comment


                            • fikk sølvloddet pottene i går, det ble ganske lange bend, er det noen som vet hvor lang den idielle lengden er, tenkte fra motor til der potte begynner eller har ikke dette noe å si.
                              Attached Files
                              Rune Borgersen

                              Comment


                              • Jo det har noe å si, men jeg husker ikke hvor lange dem skal være.

                                Comment

                                Working...
                                X