Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM F7F Tigercat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ESM F7F Tigercat.

    Fikk en F7F Tigercat i dag. Det første jeg gjorde etter å pakke den ut var å veie deler.

    Kropp: 1550 g
    Vinge: 3620 g
    Hale: 270 g
    Cowl: 292 g
    Tilbehør: 213 g
    Understell: 1208 g

    Totalt: 7153 g

    IDIOTISK VEKT! Noen som vil kjøpe en billig tigercat? Av en eller annen grunn har ikke ESM lakkert luftinntakene som skal være i forkant av vingen. Idiotisk igjen!

    Har tenkt å fly den med 8S 5000 mAh til hver motor og med hjemmelagede propellere og reduksjonsutvekslinger. Får se hva som skjer når jeg gidder begynne.
    Last edited by tahustvedt; 11-03-10, 17:59.

  • #2
    Det der må jo trygt kalles en "tungvekter". Hva er anbefalt oppsett for glow?
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Usikker på hva slags motor de har tenkt at den må ha, men har sett at folk bygger den med 26 cc bensin og da veier den 11,5 kg tørr. Det syns jeg er veldig mye motor for flyet, så jeg kommer til å satse på rundt 2000 W. Må tenke på det og vurdere litt.

      Comment


      • #4
        Det blir to stykk hjemmelagde 21" trebladere. Det er over en halv kvadratmeter med propellerdisk. Tror jeg klarer meg fint med 2000 W.

        Jeg skal gjøre noen inngrep her og der for å redusere vekten. Håper jeg ikke trenger ekstra vekt i nesa. Jeg må finne på noe lurt.

        Comment


        • #5
          Hei,

          En i klubben har sin straks flyklar. Her er tråden:
          http://www.trmfk.no/forum/viewtopic.php?t=980
          Hans Petter Ytterbø
          Trondheim

          RCRCM; Strega F3F
          RCRCM; E-Typhoon
          RCRCM; Predator V1 F3F
          Wildflug; MDM Fox
          CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
          Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
          ESM; Seafury m/ MVVS 40
          ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
          ESM Seafury m/ OS FT-300
          + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

          Comment


          • #6
            Svarte bananer! Canopyen er sprukket på min. Får vel borre et hull og late som om sprekken begynte fra et kulehull. Er det for makabert med en ihjelskutt baksetemann?

            Comment


            • #7
              neida er ikke for makabert, bare realistisk. litt rød maling på andre siden av canopyen så ser det ut som det har sprutet godt når kula gikk ut igjen
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Nå har jeg fått en del utstyr til flyet. Jeg har kjøpt et karbonfiberrør til horisontalstabilisatoren for forhåpentligvis å spare litt vekt langt bak i halen, og ti lette servoer med standardytelse. Etter å ha sjekka priser på sylindere til understellslukene så fant jeg en butikk i USA som solgte et komplett kit med sylindere, hengsler, osv, og det kom på en brøkdel av prisen av separate deler siden jeg må ha ganske mange sylingere: http://www.troybuiltmodels.com/

                Jeg kjøpte også 5" Kavan-hjul til hovedunderstellet. De som fulgte med flyet var 4,5", og det er for små og veldig tunge.

                Comment


                • #9
                  Har hatt en F7F liggende på vent en stund. Har ikke bestillt understell enda da jeg har lest at KMP understellet er for svakt. Skal ha inn to RCV 130 da de går inn uten å lage hull i cowlingene. Er ikke imponert over utførelsen på settet, men det får stå til. Kommer til å prøve den med fast understell før jeg bestiller http://www.sierragiant.com/prod44.html
                  Blir interessant å høre hva modellen presterer.
                  Karl Hans Glommen.
                  Mjøsa Modellflyklubb

                  Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                  Comment


                  • #10
                    Tigercat på Warbird Weekend

                    Hvordan går det med kattene deres?
                    Håper denne videoen av min Tigercat kan inspirere:

                    Jeg bruker 2 stk ASP 120 firetaktere, og det er ikke mer enn akkurat for denne maskina.
                    Flyvekt på 12,5 kilo gir en vingebelastning på nærmere 200 g/dm, så den trenger all power den kan få!!!
                    Men så flyr den helt fantastisk også da
                    Jeg bruker understellet fra ESM (gen5), og det holder mere enn nok. Jeg har hatt 2 kræsjer og en knallhard landing,
                    men understellet er fortsatt i bruk. Noe justeringer etter krasjene, men er som nytt nå.
                    Vær positiv og få kjerra i lufta! Det er det den er laget til
                    Dere har virkelig noe å se fram til!

                    Geir
                    Geir Dyrdal
                    Scale Warbirds of Norway

                    Comment


                    • #11
                      Har begynt å kikke litt på denne igjen nå. Jeg holder på å lage en propellerhub for å teste, og skal frese nye blader av eik senere. Modellen viser omtrent hvordan den vil se ut.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har en Tigercat liggende jeg ikke har begynt på. Pøs på med tips og erfaringer underveis i monteringa. Rått fly !!
                        Last edited by ole.foll; 06-08-11, 23:51.
                        Ole Kr Follstad

                        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                        EF Extra 300 60"
                        EF Extra 300 104" Eme120
                        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                        ESM Bearcat, NGH 38cc
                        Phoenix p51D Mustang, Dle55
                        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                        Hangar 9 Piper cub 1\4
                        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                        Comment


                        • #13
                          Navet veier 81 g med spinner og er frest ut av 6082-T6 aluminium.
                          Click image for larger version

Name:	tigerat06.jpg
Views:	1
Size:	79.3 KB
ID:	580712.

                          Comment


                          • #14
                            Nei se der... trudde du hadde falt av lasset og bare sykla for tida.....
                            Artig å se at du har tid å la sykkelen stå
                            Svein Roe
                            ----------------
                            Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                            Boomerang Sprint - Simjet 2250
                            Starfire II P-60
                            C-arf Extra 2,3 - DA 50
                            EF Extra 91" - DA 60
                            EF Edge 48"
                            Ventus 4m
                            Mini Nyx

                            Comment


                            • #15
                              Folk prøver jo bare å drepe meg på veien, og ingen gidder være med på sykkeltur for tida.


                              Video av dreiinga. ‪Turning a dome for a Hamilton Standard propeller hub model‬‏ - YouTube

                              Comment

                              Working...
                              X