Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Extra 300 78"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ville jeg fått mer tak i den om jeg gikk ned litt i proppstr. istede. Feks 19X???
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • Originally posted by Tertitten View Post
      Ville jeg fått mer tak i den om jeg gikk ned litt i proppstr. istede. Feks 19X???
      Hvorfor ikke bare prøve da? 19x10 på 12S burde den vel klare. Så kan du prøve mer om loggen ser grei ut.
      Hadde ikke du noen 6S batterier liggende da, så du kan teste.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • Har sett litt på priser, og med foreslått oppsett ender det på ca 6000,- for A60-16M, Castle 120 og to 6s2600 batterier. Dette vi gi ca 8min flytid, så man blir avhengig av ekstra batterier, eller lading fra bilen...

        Er ikke helt solgt på elektro gitt, men lydnivået hjelper jo mye

        Comment


        • Extreme Flight Extra 300 78"

          Originally posted by Caasberg View Post
          Har sett litt på priser, og med foreslått oppsett ender det på ca 6000,- for A60-16M, Castle 120 og to 6s2600 batterier. Dette vi gi ca 8min flytid, så man blir avhengig av ekstra batterier, eller lading fra bilen...

          Er ikke helt solgt på elektro gitt, men lydnivået hjelper jo mye
          Tenker du 2x6S2600 i serie? Blir kanskje litt snaut med strøm. 8 min flytid tror jeg ikke du klarer. Jeg bruker totalt ca 3000mAh på en tur på ca 7 min. Dog med 18M.
          Rune Haugen
          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

          " It's all 100% electric ! "


          Comment


          • 3800-4000mah på 10S med A60-16m her på 8-8.30min, så du er nok veldig langt unna med mah beregningen din her tror jeg..

            Tåler A60-16m 12s forøvrig? Er oppgitt kun for 10S av hacker selv..

            JEg har 2 sett batterier, og en PL8 lader.. Lader jeg på 3C, så kan jeg nesten fly kontinuerlig
            Ola G Bråten -77
            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

            Comment


            • Har sett litt på priser, og med foreslått oppsett ender det på ca 6000,- for A60-16M, Castle 120 og to 6s2600 batterier. Dette vi gi ca 8min flytid, så man blir avhengig av ekstra batterier, eller lading fra bilen...
              elektro er tingen det ..uting med disse store bråke greiene(hehe), lading fra bilen uten at den går kan du glemme ikke spørr hvordan jeg vet det men kan legge til at Passat er tung å dytte igang alene!
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • Dårlig formulert av meg i forrige post. Mener selvfølgelig x2 6s2600 i serie, ja. Om esc tåler det gikk jeg bare ut ifra, blandet kanskje med en annen post?

                Jeg aner ikke hva man bør ha, kan ikke dere som kan dette gi et oppsett som fungerer godt til en 78" Ef Extra? Motor, Bec og gjerne batterier. Trenger ikke være helt vilt, men ønsker 8-10min flytid, med endel throttlebruk.

                Selv liker jeg bensin best, men det er klart at det er dumt med støyen som gjør at jeg ikke kan fly utover kveldene, det er jo ofte da det er finest. To batterisett kan man selvfølgelig kjøpe, bare man har noe som fungerer skikkelig.

                Selvfølgelig må bilen gå, men det gjør den jo stort sett her oppe uansett

                Comment


                • Extreme Flight Extra 300 78"

                  Originally posted by Caasberg View Post
                  Dårlig formulert av meg i forrige post. Mener selvfølgelig x2 6s2600 i serie, ja. Om esc tåler det gikk jeg bare ut ifra, blandet kanskje med en annen post?

                  Jeg aner ikke hva man bør ha, kan ikke dere som kan dette gi et oppsett som fungerer godt til en 78" Ef Extra? Motor, Bec og gjerne batterier. Trenger ikke være helt vilt, men ønsker 8-10min flytid, med endel throttlebruk.

                  Selv liker jeg bensin best, men det er klart at det er dumt med støyen som gjør at jeg ikke kan fly utover kveldene, det er jo ofte da det er finest. To batterisett kan man selvfølgelig kjøpe, bare man har noe som fungerer skikkelig.

                  Selvfølgelig må bilen gå, men det gjør den jo stort sett her oppe uansett
                  Altså, 2stk 6s 2600mah i serie, blir totalt 12s 2600mah.
                  Du vil da få rundt 3-4min flytid.

                  10s 6000mah (2stk 5s 6000mah i serie), A60-16m , castle 120 hv esc, 21x10 xoar, og en castle pro bec , så har du oppsett for oppimot 10 min.

                  Jeg har 5000mah som sagt, og flyr 8-8.30min i tålelig heftig bruk. 6000mah vil gi mere tid, men jeg tror det er i grenseland i vekt. Dog ikke mye tyngre enn 12s5000mah.
                  Min er noen gram over 6kg flyklar, og funker meget bra..
                  Pull out av hover, er mildt sagt kraftig.

                  Jeg bruker to sett med turnigy 25c batteri i mitt, ikke nanotech (vekt). Ladet på 2c hver gang, og brukt garantert 4-500turer i dette flyet nå. Funker som bare det!
                  Ola G Bråten -77
                  Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                  Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                  3DHS Slick 89" Q80-8m
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • Bommet på batteri beregningen ja, tenkte ikke på at mah ikke øker i parallell....

                    Takk for oppsett OlaGB

                    Comment


                    • Skriver under på at oppsettet til OlaGB funker som fjell og maaange turer.
                      Ronny Andreassen
                      Sunndal/Vinnu
                      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                      3DHs 33" EPP
                      JR 9303 2,4

                      Comment


                      • Hmmm. Motoren jeg anskaffet meg var tydligvis ikke den rette. Hacker A60 24S.
                        Hadde 10S 5000 Nanotec og castel 80A.
                        73" Extra 330 ,Flyvekt 5,5 kg. Detta var ikke akkurat noe rakett ut av hoover.


                        Frister ikke å forsøke videre. motor å esc selges BILLIG!
                        Last edited by Tertitten; 19-09-12, 07:06.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • Hvilken propell brukte du? Og hva er billig?

                          Comment


                          • Originally posted by Trulsen View Post
                            Hvilken propell brukte du? Og hva er billig?
                            Testet med 20,5X13 -22x10 - 21X12- 21X10

                            750,-tilsammen for begge to er vel billig, men aksling må byttes.
                            AKSLING FOR HACKER A60-S | RCPro.no

                            Kan få med 1 stk nanotek 5S også.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • Skiller det såpass på en 24s og en 16m? 300w ut i fra hva jeg kan skjønne?

                              Comment


                              • 24s ligger vel ca 1000rpm under 16m på 10S pga lavere "kv".. Da blir pullout fra hover noe svakere vil jeg tro ja..

                                Min trekker knallhardt ut av hover.. Plenty med power.
                                Ola G Bråten -77
                                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                                3DHS Slick 89" Q80-8m
                                Jeti DS-16

                                Comment

                                Working...
                                X