Announcement

Collapse
No announcement yet.

40% Pilot Extra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Satser på det ja.
    Men skal først gjøre ett skikkelig forsøk med å justere/trimme opp Carf Edgen, for å se om den kan funke.
    Mest sansynlig blir det nok Extra
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • #92
      Da begynner det å dra seg til sånn smått .
      Går rimelig kjapt når det bare er å flytte utstyret rett over.

      Click image for larger version

Name:	2014-06-13 20.49.40.jpg
Views:	1
Size:	122.9 KB
ID:	608137Click image for larger version

Name:	2014-06-13 20.49.56.jpg
Views:	1
Size:	128.0 KB
ID:	608138Click image for larger version

Name:	2014-06-14 08.51.19.jpg
Views:	1
Size:	67.5 KB
ID:	608139

      Fått ferdigtilpasset motordom også. Motor blir vel skrudd inn i kveld. Må ha nye headere også, var blitt hull i den ene som jeg måtte file litt, da den lå inntil schokstanga. Hadde nok tatt litt for mye samtidig at den fortsatt lå å gnisset litt. Dette var headere til ZTZ. Var ikke andre å oppdrive når jeg kjøpte motoren. Blir ballheadere fra MTW nå.

      Click image for larger version

Name:	2014-06-13 19.28.33.jpg
Views:	1
Size:	72.8 KB
ID:	608140
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #93
        Motor er nå på plass.
        Da blei det også litt uforutsette kostnader Nye headere og canistere. De gamle headerne(ZDZ) passet ikke og det var også ett lite hull pga den lå litt inntil staget til shookspjelde, og hadde gnisset ett lite hull. Da canisterne som jeg hadde brukt på den gamle ble nå litt for store, 80mm i diam.
        Hadde vel fått knota til en slaks løsning på oppheng, men erfaringsmessig holder slike "løsninger" ikke i lengden. Det følger med fester i fra Pilot,finerplater, men disse passer ikke på 80mm potter.
        Så nå er det bestilt nye MTW canistere, 70mm, og kuleheadere, samt secraft canisterholdere. Disse vil nå passe inn i tunellen.

        Da får jeg håpe det holder

        Vinger er nå også ferdig. Er vel bare bafling igjen nå, som er noe arbeid å snakke om. Pakke fra MTW ventes ikke før midt i juli, men er på ferie allikevel første ukene i juli, så får håpe det ligger på posten når jeg kommer hjem igjen.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #94
          Click image for larger version

Name:	2014-06-25 21.56.38.jpg
Views:	1
Size:	93.8 KB
ID:	608247

          Motor ferdig montert og satt opp med tenning,killswitch og trotleservo.

          Bafling ferdig. Her klipte jeg først til papp som jeg brukte som mal og skar deretter ut i herex plater. Jeg limte først inn bitene med CA slik at jeg fik justert og tillpasset. Har derefter limt alt med polyester og glassfibermatter. Laget også en "deig" med polyester og microbaloons, som jeg har brukt i alle vinkler. Regner med at dette skal sitte greit nå.
          Ble litt knotearbeid med tillpasningen siden cowlingen ikke er delt.
          Men så det som større arbeid å dele denne, og nå er det jo rimelig kjapt å demontere hele cowlingen. Slipper alle småskruene.
          Gjennstår bare litt finpuss og malingen av herexen nå så blir det vel bra

          Click image for larger version

Name:	2014-06-25 21.56.22.jpg
Views:	1
Size:	61.1 KB
ID:	608248Click image for larger version

Name:	2014-06-25 21.57.24.jpg
Views:	1
Size:	51.6 KB
ID:	608249Click image for larger version

Name:	2014-06-25 21.57.48.jpg
Views:	1
Size:	74.8 KB
ID:	608250Click image for larger version

Name:	2014-06-25 21.57.58.jpg
Views:	1
Size:	66.9 KB
ID:	608251
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • #95
            Hvor får man kjøpt Herex i fornuftige størrelser?
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #96
              Ser bra ut. Lakke det sort?

              Ellers ser jeg det er stor fordel å ha det på cowling kontra bygge noe som sitter på motor.
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #97
                Originally posted by affa View Post
                Hvor får man kjøpt Herex i fornuftige størrelser?
                Jeg kjøpte dette hos Hab i Sverige, tok det med når jeg hentet Krillen i sin tid. 30X50 cm str. tror den er 5mm tykk.
                Last edited by Tertitten; 26-06-14, 12:39.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #98
                  Originally posted by xilian View Post
                  Ser bra ut. Lakke det sort?

                  Ellers ser jeg det er stor fordel å ha det på cowling kontra bygge noe som sitter på motor.
                  Nja, tror jeg bruker felgspray jeg, blir ganske lik motoren da.

                  Bygge på motoren? nja da bør man vel bruke noe i metall som man får skrudd fast. Hørtes tungt ut og mye arbeid.
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • #99
                    Click image for larger version

Name:	2014-06-25 21.59.24.jpg
Views:	1
Size:	56.4 KB
ID:	608253

                    Spinner på plass. Ble grei tillpasning vel

                    Begynner å ligne noe en kan fly med

                    Ellers er piloten klar for nye utfordringer. Han søker stadig etter nøtta

                    Bør vel få noen "extrapoeng" i Imac med denne piloten her Eller vil jeg få trekk?

                    Click image for larger version

Name:	2014-06-25 22.03.06.jpg
Views:	1
Size:	89.7 KB
ID:	608254Click image for larger version

Name:	2014-06-25 22.05.13.jpg
Views:	1
Size:	69.8 KB
ID:	608255
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • Originally posted by Tertitten View Post
                      [ATTACH=CONFIG]77560[/ATTACH]

                      Ellers er piloten klar for nye utfordringer. Han søker stadig etter nøtta

                      Bør vel få noen "extrapoeng" i Imac med denne piloten her Eller vil jeg få trekk?

                      [ATTACH=CONFIG]77561[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]77562[/ATTACH]
                      Piloten er drit kul! Men strengt talt så vil den gi trekk i IMAC ( fra Sportman og oppover ). Men vektingen av korrekt pilot og cocpit er forholdvis liten i forhold til den totale score'n.

                      Hehe...alltid på jakt etter nøtta ja.......
                      Rune Haugen
                      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                      " It's all 100% electric ! "


                      Comment


                      • Originally posted by gnistjeger View Post
                        Piloten er drit kul! Men strengt talt så vil den gi trekk i IMAC ( fra Sportman og oppover ). Men vektingen av korrekt pilot og cocpit er forholdvis liten i forhold til den totale score'n.
                        Blir sportsmann denne kommer til å bli testet i ja, men kan vel ikke gi meg 0 p, bare litt trekk for ikke skalalik pilot. LoL
                        Er jo så lite som skiller i poengsum, at man må vel kanskje sikre seg de poengene en kan

                        Driver å prøver meg litt forsiktig på Sportsmann programmet om dagen, så jeg regner med at jeg stiller der neste gang jeg prøver meg. Blir vel siste konkuransen utpå høsten, vi får se.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • Originally posted by Tertitten View Post
                          Blir sportsmann denne kommer til å bli testet i ja, men kan vel ikke gi meg 0 p, bare litt trekk for ikke skalalik pilot. LoL
                          Er jo så lite som skiller i poengsum, at man må vel kanskje sikre seg de poengene en kan

                          Driver å prøver meg litt forsiktig på Sportsmann programmet om dagen, så jeg regner med at jeg stiller der neste gang jeg prøver meg. Blir vel siste konkuransen utpå høsten, vi får se.
                          Er minimalt med trekk for ikke korrekt pilot. Er nok ikke noe problem
                          Kjempe kult at du vil prøve Sportsman neste gang Terje! Det 4. stevnet er også NKM (NM)
                          Rune Haugen
                          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                          " It's all 100% electric ! "


                          Comment


                          • Driver å prøver meg litt forsiktig på Sportsmann programmet om dagen, så jeg regner med at jeg stiller der neste gang jeg prøver meg. Blir vel siste konkuransen utpå høsten, vi får se.
                            syns det var rimelig seriøs trening sist jeg så deg oppe jeg Terje...brukt tid på å få strekt ut snaprollen også..blir bra det der
                            Rune Gjelsnes
                            Vikersund
                            92624841

                            Comment


                            • Fikk gjort litt i går kveld også.

                              Pilot er festet, og han har programmet foran seg så han ikke roter seg bort.
                              Har fått på understell og "tøfler"
                              Lakkert luftinntak og bafling.
                              Og jammen kommet på litt reklame også.
                              Attached Files
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • Reglene sier at du skal trekkes 1% for å ikke ha instrumentpanel og menneskelignende pilotfigur.
                                Høres lite ut, men tilsvarer vel at en f. eks. får 6,4 I steden for 6,5 for en øvelse. (Teoretisk, for poengdelingen er hele og halve poeng, så du kan ikke få 6,4.) Dette kan være avgjørende, det er mange ganger det er mindre enn 1% som skiller mellom to plasseringer i en konkurranse.
                                Personlig synes jeg hele regelen burde vært fjernet, men den star nå der.
                                For to år siden fløy jeg med en lakkert balsacanopy på min 2,6 meters Zlin, men nå er denne byttet ut med en gjennomsiktig plastboble og pilot/panel. Visuelt var det mye lettere å se canopyen I lufta før, nå er en stor del av kroppen "borte" i lufta.
                                Finnes det noe halvgjennomsiktig lakk en kan bruke for å få frem litt mer synlig kroppsvolum?
                                Magne

                                Comment

                                Working...
                                X