Announcement

Collapse
No announcement yet.

40% Pilot Extra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tamiya Smoke kan du bruke (Lexan-spray)
    Evt. kan du kjøpe "sotespray" for baklykter etc. i bilrekvisitabutikker
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • Da kom det ett par pakker mens jeg var på ferie Var nødt til å gå for KS-fester gitt. Secraft festene ble for stor inni tunellen ???
      Tror jammen dem har laget tunellen smalere enn på den gamle 300`n. Måtte tilslutt også feste dem på sideveggene også, og det blei noe knot å få skrudd fast. Måtte lage ett lite hull i siden også for å få skrudd det fast.
      Ferdig med ei potte, og ei igjen phuuu.

      Ellers er dette det siste som står igjen + litt finjustering av radio/servo oppsett. Satser på Maiden en dag til uka om alt går etter planen. Vist ikke får vi kanskje ta det til helga på Jarlsberg
      Attached Files
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • Nice - bare å dra den med Terje!
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Endelig klar for maiden
          Fikk lura meg inn en tur i kjølerommet/furtebua i går, og fikk montert det siste.
          Var deilig behagelig temperatur innendørs i bua nå

          Montert alt og sjekket CG, og finjustert ror. Måtte flytte tenningsbatteriet 20 cm fremfor vingerør, til ca 50 cm bakenfor vingerør, da ble det nesten spotton. Ligger nå med en aning fremtung, så får vi se hvordan det oppfører seg.
          Greit med litt mere nesetung enn det jeg vanligvis bruker, da denne i hovedsak skal brukes i Imac.

          Blir test i lp av dagen regner jeg med.

          Syns den blei fin je
          Attached Files
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • Ser veldig bra ut

            Comment


            • Fin - piloten er jo det beste med hele prosjektet!
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Veldig kort Maiden unnagjort. Får ikke motor til å gå skikkelig. Har mistanke om at den rett å slett går for varm.
                Hjem for å forske litt. Prøver å justere den inn uten cowling først for å se om det er det som er greia.

                Uhhhhhhhh. var alt for varmt til å stå å skru på stripa nå.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • Er jo dritvarmt om dagen. Baffling er sikkert lurt uansett.
                  Kjetil
                  oops: . . ! . .

                  http://www.vingmfk.com

                  Comment


                  • Får ikke gjort baflinga noe bedre en det som er gjort tror jeg. Kan fjerne dekslene under i buken helt, det er eneste jeg kan foursøke nå.
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • Jeg fløy min 41% relativt forsiktig i varmen igår, merker den går litt annerledes i varmen gitt. Varmt som F nå..!!
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • Jeg justerte ikke noe fra den sto i gamleextra'n, så den trengte nok en del mer suppe her. Har lengere headere også som sikkert innvirket litt.
                        Tror jeg har fått skikk på den nå. Tok av cowlingen og justerte den inn fra grunninstilling, så på med cowlingen igjen. Funker tårlig greit nå.har fått fiksa hull til justering også, må riktignokk av med spinner for å se skruene, men det får gå.
                        Ny test igjen i morgen.
                        Helt h..... Å stå å skru på stripa nå. Kjenner det er litt lite tålmodighet når det ikke funker helt med en gang.
                        Lurer jammen på om jeg ikke skal anskaffe meg telt/parasoll som hangar til helga
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • Vi har èt telt med plass til 12-16mennesker under, jeg har tenkt å ta med et fra Biltema men bare kjekt om folk også tar med litt selv - kan bli varmt som F..!

                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Originally posted by Tertitten View Post
                            Får ikke gjort baflinga noe bedre en det som er gjort tror jeg. Kan fjerne dekslene under i buken helt, det er eneste jeg kan foursøke nå.
                            Jeg fjerna lokket under, det ble mer kjøling.
                            Terje syvertsen
                            www.ModumModellSportklubb.com
                            3dhs edge mintor 38
                            C-arf edge dle 111 v3.
                            C-ARF extra 330l da 100.

                            Comment


                            • Fikk omsider 3 greie turer i dag, før problemene kom. Har liten mistanke om problemer med gasser. Blir mye luft i bensinslange og helt håpløs å starte igjen etter 3 turen. Var nesten at den stoppet i hoover også.
                              Kan jo være varmen, skal forsøke igjen på fredag når jeg kommer hjem igjen, så får vi se. Syver mener kanskje membran er blåst etter ca 6 mnd uten oppstart.
                              Ellers er jo modellen helt som den skal være,men må nok ha litt bly i ræva på'n. Dupper litt væl mye på rygg.
                              Bare moooooooro å fly
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • Hvis varme er et problem, så kan Jarlsberg i helga være et problem
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X