If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Haha venta på det! Nå var det vel mottagerbatteriet som tok fyr under lading på 30cc`n til Ole riktignok, hørt dem trengs i bensinmodeller også. Men ja, 70"n tok fyr. Usj.
Ja takk, begge deler! Du finner nok ut av det, alle har sin egen "greie" av hva som funker best. Så lenge man har det gøy.
...flyet og halve huset til Ole Foll brant opp under lading.
Takke meg til bensinfly...
Flyet til Ole Foll var vel bensin fly det. Og når mottakerpakka tar fyr inntil bensintanken blir det vel straks mer action enn om det var et drivbatteri som ble ladet. Noe man gjerne lader utenfor flyet uansett om man tar forholdsregler eller ikke
Ha ha dette ventet jeg på. Godt Arne tok i godt han også.
Dette var noe jeg skrev for at stakkaren ber om råd og så får han 3 helt forskjellige . Mangler bare at en kommer og foreslår seilfly
Ja jeg er stor bensinfan........og resten av gutta(heli) i klubben vår som sverget til elektro i fjor har alle gått over til fuel....ha ha
Ække enkelt
Det er ikke lett å spørre om noe på mfn
Jeg skjønner ikke dette med at når en spør om råd ang to forsjellige bensinmotorer og annet div, så får han råd om elektro og glow??? Mulig jeg er teit, men men.......
Flyet til Ole Foll var vel bensin fly det. Og når mottakerpakka tar fyr inntil bensintanken blir det vel straks mer action enn om det var et drivbatteri som ble ladet. Noe man gjerne lader utenfor flyet uansett om man tar forholdsregler eller ikke
Etter et par år som "Deadstick Anders" og X-antall sunntrampede fly pga helvetes bensinmotorer som ikke vil gå så blir ørene etterhvert opplært?
Nei, verden er nok ikke helt sort hvit uansett åssen utstyr man kjøper...
Nå skal du få med samme mynt.........Det var ikke motoren som det var noe galt med den gangen Arne. Det var tett potte
Men jeg har aldri sagt at jeg ikke har gjort feil. Jeg er vel den som viser mine feil.. i forhold til en del andre
Ha ha til og med en glow-helipilot fikk jeg ertet på meg
Btw Alf og barp, jeg tok i litt for å erte. Regner med at dere skjønte det
Beklager OT.....syns trådstarter skal få igjen tråden sin
Etter som jeg nå konverterer alle mine mindre bensinfly til skikkelige 4t Glow motorer har jeg følgende bensinmotorer for salg.
RCG 26 cc m/pitspotte
Turnegy 26 cc m/originalpotte
DLA 32 cc m/benn canister og originalpotte Ny i eske aldrig startet.
MLD 35 cc m/pitspotte og originalpotte
Alle motorene går bra men har feil lyd og 2t respons.
Nå skal du få med samme mynt.........Det var ikke motoren som det var noe galt med den gangen Arne. Det var tett potte
Å faen, jeg trodde det var tette ører
Neida, skal ikke erte mer. Om det er forgasser eller potter, vibrasjoner, elektro brann eller what ever så er det alltids noe å slåss med Det greieste om man ikke har full kontroll på det ene eller det andre er å se hva de rundt en flyr med og velge det man kan få mest hjelp til. Hvis ikke kjøpe det man har mest lyst på og satse på å ha litt flaks eller å lære den harde veien. Er det noen her inne som er ekspert på et eller annet så er det vel fordi de har klundret, køddet og feilet lenge nok til å lære det.
Nå skal jeg på Holmen å fly. Baki bilen står det tre heli. Ingen av de er hverken nitro eller bensin
Neida, skal ikke erte mer. Om det er forgasser eller potter, vibrasjoner, elektro brann eller what ever så er det alltids noe å slåss med Det greieste om man ikke har full kontroll på det ene eller det andre er å se hva de rundt en flyr med og velge det man kan få mest hjelp til. Hvis ikke kjøpe det man har mest lyst på og satse på å ha litt flaks eller å lære den harde veien. Er det noen her inne som er ekspert på et eller annet så er det vel fordi de har klundret, køddet og feilet lenge nok til å lære det.
Nå skal jeg på Holmen å fly. Baki bilen står det tre heli. Ingen av de er hverken nitro eller bensin
Neida, skal ikke erte mer. Om det er forgasser eller potter, vibrasjoner, elektro brann eller what ever så er det alltids noe å slåss med Det greieste om man ikke har full kontroll på det ene eller det andre er å se hva de rundt en flyr med og velge det man kan få mest hjelp til. Hvis ikke kjøpe det man har mest lyst på og satse på å ha litt flaks eller å lære den harde veien. Er det noen her inne som er ekspert på et eller annet så er det vel fordi de har klundret, køddet og feilet lenge nok til å lære det.
Helt enig med deg arhennie, man må velge det man selv ønsker og det skader ikke å ha noen i klubben som kan bistå.
Jeg er i tankeboksen for både bensin og elektro nå, og det skal sies at det har kommet bra med innspill her, så det hjelper veldig når man ikke er helt stødig selv på ting
Monteringen er i god gang, og fikk gjort mye i går og i dag. Modellen er meget flott og ikke funnet noen svakheter ennå.
Byggeblogg av denne modellen kan du les her om du ønsker å se monteringen.
Flott fly! Helt enig i valget.
Og ryddig og gjennomtenkt montering.
Hvis jeg skjønner deg riktig ang. styring på halehjul, er dette faktisk helt som på originalen, og vil fungere problemfritt.
Lykke til :thumbup:
Flott fly! Helt enig i valget.
Og ryddig og gjennomtenkt montering.
Hvis jeg skjønner deg riktig ang. styring på halehjul, er dette faktisk helt som på originalen, og vil fungere problemfritt.
Lykke til :thumbup:
Sent from my Samsung Galaxy Note
Takk for det
Ja det er den fjæren jeg ikke vet om vil holde, men om du sier så, så skal jeg stole på deg
Holder på med montering av servoer og overføringer nå.. Så følg med , kommer en ny oppdatering litt senere i kveld
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment