Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensinmodell 30cc, trenger hjelp...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Haha venta på det! Nå var det vel mottagerbatteriet som tok fyr under lading på 30cc`n til Ole riktignok, hørt dem trengs i bensinmodeller også. Men ja, 70"n tok fyr. Usj.

    Ja takk, begge deler! Du finner nok ut av det, alle har sin egen "greie" av hva som funker best. Så lenge man har det gøy.

    Last edited by alflovvold; 19-06-12, 14:19.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #17
      Originally posted by anders e View Post
      ...flyet og halve huset til Ole Foll brant opp under lading.
      Takke meg til bensinfly...
      Flyet til Ole Foll var vel bensin fly det. Og når mottakerpakka tar fyr inntil bensintanken blir det vel straks mer action enn om det var et drivbatteri som ble ladet. Noe man gjerne lader utenfor flyet uansett om man tar forholdsregler eller ikke

      Originally posted by anders e View Post
      ...Har du bra motor og bra ører så får du justert den med engang. Just say'in
      Etter et par år som "Deadstick Anders" og X-antall sunntrampede fly pga helvetes bensinmotorer som ikke vil gå så blir ørene etterhvert opplært?


      Nei, verden er nok ikke helt sort hvit uansett åssen utstyr man kjøper...
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #18
        Ha ha dette ventet jeg på. Godt Arne tok i godt han også.
        Dette var noe jeg skrev for at stakkaren ber om råd og så får han 3 helt forskjellige . Mangler bare at en kommer og foreslår seilfly

        Ja jeg er stor bensinfan........og resten av gutta(heli) i klubben vår som sverget til elektro i fjor har alle gått over til fuel....ha ha
        Ække enkelt

        Det er ikke lett å spørre om noe på mfn

        Jeg skjønner ikke dette med at når en spør om råd ang to forsjellige bensinmotorer og annet div, så får han råd om elektro og glow??? Mulig jeg er teit, men men.......
        Last edited by anders e; 19-06-12, 15:29.

        Comment


        • #19
          Originally posted by arhennie View Post
          Flyet til Ole Foll var vel bensin fly det. Og når mottakerpakka tar fyr inntil bensintanken blir det vel straks mer action enn om det var et drivbatteri som ble ladet. Noe man gjerne lader utenfor flyet uansett om man tar forholdsregler eller ikke



          Etter et par år som "Deadstick Anders" og X-antall sunntrampede fly pga helvetes bensinmotorer som ikke vil gå så blir ørene etterhvert opplært?


          Nei, verden er nok ikke helt sort hvit uansett åssen utstyr man kjøper...
          Nå skal du få med samme mynt.........Det var ikke motoren som det var noe galt med den gangen Arne. Det var tett potte
          Men jeg har aldri sagt at jeg ikke har gjort feil. Jeg er vel den som viser mine feil.. i forhold til en del andre

          Ha ha til og med en glow-helipilot fikk jeg ertet på meg

          Btw Alf og barp, jeg tok i litt for å erte. Regner med at dere skjønte det

          Beklager OT.....syns trådstarter skal få igjen tråden sin
          Last edited by anders e; 19-06-12, 15:38.

          Comment


          • #20
            Etter som jeg nå konverterer alle mine mindre bensinfly til skikkelige 4t Glow motorer har jeg følgende bensinmotorer for salg.
            RCG 26 cc m/pitspotte
            Turnegy 26 cc m/originalpotte
            DLA 32 cc m/benn canister og originalpotte Ny i eske aldrig startet.
            MLD 35 cc m/pitspotte og originalpotte
            Alle motorene går bra men har feil lyd og 2t respons.

            Comment


            • #21
              Originally posted by anders e View Post
              Nå skal du få med samme mynt.........Det var ikke motoren som det var noe galt med den gangen Arne. Det var tett potte
              Å faen, jeg trodde det var tette ører

              Neida, skal ikke erte mer. Om det er forgasser eller potter, vibrasjoner, elektro brann eller what ever så er det alltids noe å slåss med Det greieste om man ikke har full kontroll på det ene eller det andre er å se hva de rundt en flyr med og velge det man kan få mest hjelp til. Hvis ikke kjøpe det man har mest lyst på og satse på å ha litt flaks eller å lære den harde veien. Er det noen her inne som er ekspert på et eller annet så er det vel fordi de har klundret, køddet og feilet lenge nok til å lære det.

              Nå skal jeg på Holmen å fly. Baki bilen står det tre heli. Ingen av de er hverken nitro eller bensin
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #22
                Originally posted by arhennie View Post
                Å faen, jeg trodde det var tette ører

                Neida, skal ikke erte mer. Om det er forgasser eller potter, vibrasjoner, elektro brann eller what ever så er det alltids noe å slåss med Det greieste om man ikke har full kontroll på det ene eller det andre er å se hva de rundt en flyr med og velge det man kan få mest hjelp til. Hvis ikke kjøpe det man har mest lyst på og satse på å ha litt flaks eller å lære den harde veien. Er det noen her inne som er ekspert på et eller annet så er det vel fordi de har klundret, køddet og feilet lenge nok til å lære det.

                Nå skal jeg på Holmen å fly. Baki bilen står det tre heli. Ingen av de er hverken nitro eller bensin
                Mulig jeg tar en tur også.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by arhennie View Post
                  Neida, skal ikke erte mer. Om det er forgasser eller potter, vibrasjoner, elektro brann eller what ever så er det alltids noe å slåss med Det greieste om man ikke har full kontroll på det ene eller det andre er å se hva de rundt en flyr med og velge det man kan få mest hjelp til. Hvis ikke kjøpe det man har mest lyst på og satse på å ha litt flaks eller å lære den harde veien. Er det noen her inne som er ekspert på et eller annet så er det vel fordi de har klundret, køddet og feilet lenge nok til å lære det.
                  Helt enig med deg arhennie, man må velge det man selv ønsker og det skader ikke å ha noen i klubben som kan bistå.
                  Jeg er i tankeboksen for både bensin og elektro nå, og det skal sies at det har kommet bra med innspill her, så det hjelper veldig når man ikke er helt stødig selv på ting
                  ---
                  Mvh
                  Hasse Andre Ruud
                  Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                  Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                  Comment


                  • #24
                    Jeg har hatt stort hell med en RCG30 fra Hobbyking.
                    Bruker 18X10 3-blader på 9,5 kilo Tucano.
                    Lettstartet og ikke minst billig motor

                    Sent from my Samsung Galaxy Note
                    Geir Dyrdal
                    Scale Warbirds of Norway

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by gadyrdal View Post
                      Jeg har hatt stort hell med en RCG30 fra Hobbyking.
                      Bruker 18X10 3-blader på 9,5 kilo Tucano.
                      Lettstartet og ikke minst billig motor

                      Sent from my Samsung Galaxy Note
                      Hei,
                      Takk for tilbakemeldingen, men jeg gikk for elektro oppsett på denne jeg Driver montering nå, og alt går som en drøm
                      ---
                      Mvh
                      Hasse Andre Ruud
                      Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                      Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                      Comment


                      • #26
                        Flott

                        Sent from my Samsung Galaxy Note
                        Geir Dyrdal
                        Scale Warbirds of Norway

                        Comment


                        • #27
                          Monteringen er i god gang, og fikk gjort mye i går og i dag. Modellen er meget flott og ikke funnet noen svakheter ennå.
                          Byggeblogg av denne modellen kan du les her om du ønsker å se monteringen.
                          ---
                          Mvh
                          Hasse Andre Ruud
                          Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                          Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                          Comment


                          • #28
                            Flott fly! Helt enig i valget.
                            Og ryddig og gjennomtenkt montering.
                            Hvis jeg skjønner deg riktig ang. styring på halehjul, er dette faktisk helt som på originalen, og vil fungere problemfritt.
                            Lykke til :thumbup:

                            Sent from my Samsung Galaxy Note
                            Geir Dyrdal
                            Scale Warbirds of Norway

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by gadyrdal View Post
                              Flott fly! Helt enig i valget.
                              Og ryddig og gjennomtenkt montering.
                              Hvis jeg skjønner deg riktig ang. styring på halehjul, er dette faktisk helt som på originalen, og vil fungere problemfritt.
                              Lykke til :thumbup:

                              Sent from my Samsung Galaxy Note
                              Takk for det

                              Ja det er den fjæren jeg ikke vet om vil holde, men om du sier så, så skal jeg stole på deg
                              Holder på med montering av servoer og overføringer nå.. Så følg med , kommer en ny oppdatering litt senere i kveld
                              ---
                              Mvh
                              Hasse Andre Ruud
                              Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                              Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                              Comment

                              Working...
                              X