Unconfigured Ad

Collapse

91" EF Extra snart på lager hos Autopartner.se

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bjørnar V
    • Mar 2011
    • 388

    #196
    Maiden unnagjort. Desverre ingen film.
    Måtte et par knepp til på høyderor og et knepp på balanse så var den der. Flyr strakt opp i vertikalen. Flyr helt beint inverted med batteriene helt inni motorboksen. Dvs. nokså nøytral, kanskje en anelse baktung.
    Flyet er følsom på høyde og balanse i forhold til Edgen Men her er det og større servoer rundtom enn det jeg hadde før.
    Motoren var goood og feit. Måtte av me cowling å skru inn lavnåla.
    Ellers er det ingenting å si på flyegenskapene, typisk EF kanskje? Må bare venne meg til responsen på ror. Den snapper jæævli raskt
    Når det gjelder byggekvalitet og holdbarhet er jeg veldig spent. Har jo allerede måtte modde canopy for å få den til å sitte ordentlig. Spent på hvor lang tid det tar før canopyskruefestene begynner å bli slarkne.
    Fløy fem turer i dag og allerede etter et par turer var cowling løs og slarken. Dette førte til at glassfiberen løsnet fra "cowlingringen" rundt fjerde turen. Måtte lime når jeg kom hjem. Må nok ha noe silikon eller lignende mellom firewall og cowl for at det ikke skal vibrere.
    1" standoff er for lite. Bakplata på spinner rubbet borti cowling. Greit nok det.
    Må ha silikon mellom canopy og skrog også. Canopy gnager fælt på skroget. Mye spenn i det.
    Klemte sund vertikal stab når jeg skulle flytte flyet rundt på isen. Må skjære opp og lime inn litt forsterkning der. Er der jeg tar i flyet når det skal flyttes på.
    Ene vingen sitter veeeldig løst på vingerøret. Dette problemet er det mange som har. Kjører teipløsning enn så lenge. Vurderer å male vingerøret på denne siden med fortynnet epoxy, og pusse det ned til det er tight.
    Det summerer vel det meste.
    Click image for larger version

Name:	P1060290.jpg
Views:	1
Size:	66.9 KB
ID:	596619Click image for larger version

Name:	P1060291.jpg
Views:	1
Size:	44.9 KB
ID:	596620Click image for larger version

Name:	P1060292.jpg
Views:	1
Size:	46.3 KB
ID:	596621
    AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
    EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
    EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
    RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

    +++

    Comment

    • ruborg2
      • Nov 2007
      • 407

      #197
      fint fly, synd at det rister løs, men har nok noe med at DA60 går meget hardt,gratulerer med maiden
      Rune Borgersen

      Comment

      • Kenolang
        • Jul 2010
        • 2530

        #198
        Originally posted by Bjørnar V
        Maiden unnagjort. Desverre ingen film.
        Måtte et par knepp til på høyderor og et knepp på balanse så var den der. Flyr strakt opp i vertikalen. Flyr helt beint inverted med batteriene helt inni motorboksen. Dvs. nokså nøytral, kanskje en anelse baktung.
        Flyet er følsom på høyde og balanse i forhold til Edgen Men her er det og større servoer rundtom enn det jeg hadde før.
        Motoren var goood og feit. Måtte av me cowling å skru inn lavnåla.
        Ellers er det ingenting å si på flyegenskapene, typisk EF kanskje? Må bare venne meg til responsen på ror. Den snapper jæævli raskt
        Når det gjelder byggekvalitet og holdbarhet er jeg veldig spent. Har jo allerede måtte modde canopy for å få den til å sitte ordentlig. Spent på hvor lang tid det tar før canopyskruefestene begynner å bli slarkne.
        Fløy fem turer i dag og allerede etter et par turer var cowling løs og slarken. Dette førte til at glassfiberen løsnet fra "cowlingringen" rundt fjerde turen. Måtte lime når jeg kom hjem. Må nok ha noe silikon eller lignende mellom firewall og cowl for at det ikke skal vibrere.
        1" standoff er for lite. Bakplata på spinner rubbet borti cowling. Greit nok det.
        Må ha silikon mellom canopy og skrog også. Canopy gnager fælt på skroget. Mye spenn i det.
        Klemte sund vertikal stab når jeg skulle flytte flyet rundt på isen. Må skjære opp og lime inn litt forsterkning der. Er der jeg tar i flyet når det skal flyttes på.
        Ene vingen sitter veeeldig løst på vingerøret. Dette problemet er det mange som har. Kjører teipløsning enn så lenge. Vurderer å male vingerøret på denne siden med fortynnet epoxy, og pusse det ned til det er tight.
        Det summerer vel det meste.
        [ATTACH=CONFIG]63408[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63409[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63410[/ATTACH]
        Gratulerer med maiden!

        Er litt å venne seg til responsen, store ror! Med nok expo så går det så greit. Pleier og ha 70-80% den første turen.
        1" stand offs er for lite ja, jeg brukte 28-29mm
        En annen ting er at du burde forsterke fremkanten av covling, rundt åpningen med epoxy. den vibrerer mye og slår etterhvert borti spinner.. Skjedde på min også
        Få justert DAn skikkelig, så slipper den å gå hardt.!
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment

        • Bjørnar V
          • Mar 2011
          • 388

          #199
          Originally posted by ruborg2
          fint fly, synd at det rister løs, men har nok noe med at DA60 går meget hardt,gratulerer med maiden
          Ja skal tune motoren skikkelig så den går lettere.
          Men blir å legge inn litt silikon her og der, for at det skal holde seg sammen over tid.
          AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
          EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
          EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
          RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

          +++

          Comment

          • Kenolang
            • Jul 2010
            • 2530

            #200
            Har nå fått 10-15 turer med maskina nå, love it!
            Den flyr ganske likt 104", men er mer responsiv og kvikkere. Sprøtt hvor tight den kan flys, har hatt noen KE-turns som har kilt i magen, enda kan den pushes mer
            Flyet er ganske stumt, dvs det flekser svært lite når det flys hardt.
            Flyr den stort sett med støttehjul selv om det begrenser rollraten litt.
            Noen bilder.
            Attached Files
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment

            • alflovvold
              • Sep 2009
              • 5527

              #201
              Fader til hyping da! Må.. holde.. meg unna.. bestille.. knappen.

              Heller lyst til å legge nytt gulv. Og sikringsskap. Taklamper. Jaaada.

              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment

              • Deluxe3D
                • Jun 2012
                • 354

                #202
                Selg den til meg da Alf! Skal ha en slik en dag jeg vettu.
                Last edited by Deluxe3D; 03-02-13, 23:18.
                Simen Andresen

                DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
                EF 91" Extra
                EF 70" Extra
                EF 48" MXS
                HK 51" Slick
                Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

                Takk til:
                Autopartner
                Smallsize
                Anders e

                Comment

                • Kenolang
                  • Jul 2010
                  • 2530

                  #203
                  Originally posted by alflovvold
                  Fader til hyping da! Må.. holde.. meg unna.. bestille.. knappen.

                  Heller lyst til å legge nytt gulv. Og sikringsskap. Taklamper. Jaaada.

                  Men fader a, gulvet kan ikke flys
                  EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                  EF Yak-54. 110"
                  EF MXS 83"
                  GB Yak-55 2,2m

                  Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                  Takk til:
                  Autopartner.se
                  http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                  Comment

                  • Bjørnar V
                    • Mar 2011
                    • 388

                    #204
                    Kræsja 91" her om dagen.
                    Motoren stoppa i hover. Hadde aaaakkurat nok høyde til å flate den littegrann ut før den traff moder jord.
                    Eneste skaden var at cowlingen løsna fra cowlingringen.

                    Solide greier dette flyet
                    Skal sies at vi har endel snø her da, men GUUUUD så letta jeg var når jeg fikk sjekka... Så for meg gjennoppbygging og fri for fly osv osv osv.
                    AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
                    EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
                    EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
                    RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

                    +++

                    Comment

                    • Guest

                      #205 Unapproved
                      Ohhh......det var bra. Hva syns du om den?

                      Comment

                      • Bjørnar V
                        • Mar 2011
                        • 388

                        #206
                        Flyet er rett og slett så bra som hypen skal ha det til.
                        Helt klart et par barnesykdommer, som canopy/cowl/vingerør problematikken. Enkle utbedringer. Og du må stappe alt av innmat og batterier opp i nesa på den, så den balanserer riktig.
                        Men i lufta, der er 91" akkurat så rå, presis og villig som alle skal ha det det til. Satt opp riktig med gode servoer så går flyet som på skinner og jeg har ikke funnet noen uvaner så langt. Flyet endrer retning lynkjapt uten å vri seg. Skikkelig morro å komme flygende full fart forover, gi fullt høyderor for å se flyet endre retning og returnere momentant.
                        Flyet har et potensiale jeg aldri blir å klare å utnytte.
                        AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
                        EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
                        EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
                        RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

                        +++

                        Comment

                        • Kenolang
                          • Jul 2010
                          • 2530

                          #207
                          Denne modellen flyr så bra, at selv en ape klarer det
                          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                          EF Yak-54. 110"
                          EF MXS 83"
                          GB Yak-55 2,2m

                          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                          Takk til:
                          Autopartner.se
                          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                          Comment

                          • Kenolang
                            • Jul 2010
                            • 2530

                            #208
                            Ingen kommentar på filmen?? Synes den var morsom jeg............ Bad humor I guess.......
                            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                            EF Yak-54. 110"
                            EF MXS 83"
                            GB Yak-55 2,2m

                            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                            Takk til:
                            Autopartner.se
                            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                            Comment

                            • alflovvold
                              • Sep 2009
                              • 5527

                              #209
                              Hehe.. funket på meg, men nå er jeg rimelig overtrøtt! Hehe.. bra flyging, synes det er temmelig lave øvelser på gang nå!
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment

                              • Kenolang
                                • Jul 2010
                                • 2530

                                #210
                                Originally posted by alflovvold
                                Hehe.. funket på meg, men nå er jeg rimelig overtrøtt! Hehe.. bra flyging, synes det er temmelig lave øvelser på gang nå!
                                Så bra
                                Var ett h... å fly med den drakta og begrenset sikt gjennom maska.... Vi hadde det utrolig artig i dag, nesten synd ikke det kommer med på filmen.-..
                                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                                EF Yak-54. 110"
                                EF MXS 83"
                                GB Yak-55 2,2m

                                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                                Takk til:
                                Autopartner.se
                                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                                Comment

                                Working...