Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC Edge540 42%

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Joda er i gang. Har kappet motorboksen og covlingen. Nå er det bare å få festet motorplata på nytt og limt inn rammen i covlingen. Blir lit plunder med covlingen da den smalner litt inn fremover slik at ramma ikke passer helt på det nye stedet men det blir nokk en råd for det.

    Comment


    • #32
      Da var motoren flyttet 37mm bakover og ny CG test tatt. Nå er det nokk ikke mer en ca 200g som skal til baki får å få den til å balansere.
      Attached Files

      Comment


      • #33
        Har vært lite tid til bygging i det siste så ting har tatt lang tid. Men nå er det bare å få festet alle kablene så er den klar.
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Da var motoren testet. Måte ha 1200 RPM for ikke å vibrere mulig det er som det skall men hadde helst sett at den kunne gå noe lavere da den allerede på det turtallet trekker ganske bra med denne propellen.

          Comment


          • #35
            Hallo
            Det vil hjelpe på vibrasjonene om du setter på hoved vingene. Et sånt fly/motor bør ikke startes uten dem på.
            Lykke til.

            jana

            Comment


            • #36
              Da har jeg fått fire turer med den i kveld. Fungerte utmerket utrolig stødig og fin modell. Motoren er lettstartet og går bra. Ser det kommer ut noe svart guffe fra toppen rundt støtstengene men det er kanskje normalt men jeg likte det ikke. Noen som vet noe om dette?

              Comment


              • #37
                Hei
                Hva for olje bruker du i bensinen. Jeg har valach 120 og 170 og har ikke haft någre problem med at det kommer Svart guffe ut gjennom støtstenger.
                jeg bruker valvolin olje den som Tony Clark rekomenderer, den skal vist passere rett igjennom stempel ringerne og ned i veivhus og ut gjennom utløpsslangen.
                wurth HHS 5000 bruker jeg til og smørje vipe tøy og ventilfjedrer.
                Hasse Øhlund.
                Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

                Comment


                • #38
                  Jeg brukte Klotz 2-takt Techniplate Oil. Men har en liter av denne valvolin oljen skal forsøke med den i dag. Ellers syntes jeg ikke gassresponsen var helt som den bør være. Dør liksom ut før den kommer når den har gått lavt en stund og en gir på brott.

                  Comment


                  • #39
                    Jeg tror at du skal bruke valvolin og se til at veivhus luftiningen er åpen. Jeg har dragit slangen fra veivhust ned i en
                    gammel medesin boks med litt bomull i så har jeg borret flere hål i lokket for lufting dette funger bra blir ingen olje søl på flyet.
                    Hur mye har motorn gått.
                    Mina motorer har jeg kjørt på aspen rasing (ASPENR) bensin jeg tykker at dem går mye bedre og lettere justere
                    Hasse Øhlund.
                    Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

                    Comment


                    • #40
                      Ikke helt sikke på hvor mye motoren er kjørt da jeg har kjøpt den brukt. Men dette er nokk en tidligere versjon av motoren da støtstengene ligger helt åpent. Ser på den siste modellen at de er lagt i rør, sikkert for å avhjelpe akkurat det jeg nå erfarer. Veivhusavluftingen er løst på samme måte som du beskriver. Bruker vanlig 95 oktan bensin men kan jo prøve med alkylbensin selv om jeg på andre motorer ikke har klart å merke noen forbedringer med den.

                      Comment


                      • #41
                        Begynn med at skifte olje først og sjekke om det hjelper
                        Hasse Øhlund.
                        Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

                        Comment


                        • #42
                          Da har jeg fått noen turer til. Kjøpte en 5 l kanne med akylbensin og blandet inn 170 ml valvolin olje. Med nærmere undersøkelse ser jeg at den svarte guffen ikke kommer fra åpningen til støtstanga men fra eksosbendet. En lekarsje her får prøve å trekke til lit bedre. Merket ingen forskjell på motoren med alkylbensin og valvolin olje i forhold til det jeg brukte i går. Men når jeg nå magret den ned ytterligere på L nåla ble responsen mye bedre. Nå går den faktisk riktig så bra. Neste gang jeg får anledning til å teste noe mer skal jeg prøve den samme propellen som jeg bruker på min EVO 7-260 en Menz s 34 x 14 blir morsomt å se hvor mye valach en klarer å dra den opp i.

                          Comment


                          • #43
                            Hva bra at det ordner seg. 34x14 bruker jeg på min valach 170 og den ligger på ca 4500 rpm.
                            Hasse Øhlund.
                            Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

                            Comment


                            • #44
                              Joda det går seg til. Har bestilt meg en Fiala 36x14 nå regner med det blir den som blir brukt. Dumt at det ikke er noen her i landet som selger lit større propeller.

                              Comment


                              • #45
                                Kanskje på tide med en liten oppdatering her. Har vel fløyet ca 25 turer siden sist. Fikk tre turer av 15min i dag. Motor å fly fungerer helt utmerket. Bruker nå Fiala 36x14 propell. Har forsøkt med både akylbensin og valvolin olje og vanlig 95 oktan med Klotz 2-takt Techniplate Oil. Den går bra på begge deler. Utrolig vor lite bensin denne motoren bruker går ikke mer en ca 3,5 dl på en 15 min tur. Det er jo bare det halve av hva 3w 200 motoren jeg en gang hadde brukte i tilsvarende fly.

                                Comment

                                Working...
                                X