Unconfigured Ad

Collapse

Like før jeg gir opp...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ErlendM
    • Jun 2006
    • 631

Originally posted by jeeeeeeright
    Da var ny (gammel) bil i boks! En Chrysler Grand Voyager, så nå burde transportproblemet være løst...
    Er det noen her som har testet ARC Carosel eller Jupiter, da jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken jeg bør satse på? Carosel høres mest lovende ut, men muligheter for floats på Jupiter trekker veldig opp.
    Har erfaringer med Ready, Cessna og Jupiter fra ARC. Har hørt såpass mye om Carosel at jeg tror jeg ikke vil anbefale den som et nybegynnerfly. Jupiter er et morsomt fly - det ser litt kult ut og kan fly ganske så heftig om du vil det, selv om det også er et snilt fly. Anbefaler å forsterke vingene på alle ARC-fly ved å sette inn et karbonrør/karbonstang i vingen før du limer de sammen. Det har vært episoder hvor vingen har knekt på midten ved store belastninger.
    Det er mange i klubben min som har Cessnaen, og de er også kjempefornøyde. Det er mange tråder her som lovpriser denne - så jeg vil like mye anbefale Cessna som Jupiter egentlig. Selv har jeg Jupiter nå og liker det flyet veldig godt. Har en .56-motor (2-takt) i det og vil definitivt ikke ha noe større motor, det går fort nok med denne. Cessnaen tåler nok en større motor, ser det er en del som flyr med .90 4-takt i den - det gir et behagelig støybilde og mer enn nok krefter.
    Erlend Moen
    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

Comment

• jeeeeeeright
      • Mar 2008
      • 1052

Er ikke så opptatt av fart, men kraft til å øve på enkle 3d-øvelser er et must i et nytt fly. Hvis det i tillegg egner seg til å trene på prgrammer har vi en vinner!
      Bilkjøpet ble dyrere enn planlagt, så privatøkonomien er temmelig anstregt denne måneden, og flykjøp må dessverre utsettes en måneds tid
      Vil forøvrig takke alle som har svart her. Dere har overbevist meg om at dette er noe jeg vil fortsette med (selv om små isoporfly ikke er spesielt egnet for værforholdene i Lofoten).
      Håper jeg får anledning til å møte noen av dere under treffet i Lofoten i sommer, og en tur til Sortland blir det definitivt med det første!
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Edvin
        • Nov 2005
        • 134

Er ikke så opptatt av fart, men kraft til å øve på enkle 3d-øvelser er et must i et nytt fly. Hvis det i tillegg egner seg til å trene på prgrammer har vi en vinner!
        Bilkjøpet ble dyrere enn planlagt, så privatøkonomien er temmelig anstregt denne måneden, og flykjøp må dessverre utsettes en måneds tid
        Vil forøvrig takke alle som har svart her. Dere har overbevist meg om at dette er noe jeg vil fortsette med (selv om små isoporfly ikke er spesielt egnet for værforholdene i Lofoten).
        Håper jeg får anledning til å møte noen av dere under treffet i Lofoten i sommer, og en tur til Sortland blir det definitivt med det første!
        Hei.
        Hvis du i tilleg ønsker et lite billig elektrofly som tåler mye, og kan utføre mye,
        så vil jeg anbefaledenne(blade EPP 350,- ): http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...45-246-247-248

Har selv denne til å leke med utenfor døren hjemme. den kan settes opp veldig snilt, samtidig kan du trene 3d og det meste med den. bruker selv dual rate, og har da 2 oppset lett tilgjengelig. (Har selv flydd i ganske mye vind med den.)
        Edvin
        ------
        http://home.no.net/hansenmh

Comment

• ostahl
          • Jun 2007
          • 233

Hvis noen kan fortelle meg hvor jeg kan kjøpe tålmodighet på boks, så tar jeg hele partiet!
          Flyr mye med fms, og har ingen uhell der lengre, men det er allikevel annerledes å fly simulator enn i virkeligheten. Den gode følelsen er totalt fraværende foran dataskjermen min i alle fall.
          Får vel heller satse på mange bilturer til plasser med oppegående klubber (bodø, sortland og tromsø) til sommeren.
          Jeg begynte denne hobbyen våren 2007, altså for snart ett år siden. Jeg startet med FMS og fikk meg etterhvert Realflight. Fløy litt hver dag og ble stadig bedre. Dette er noe jeg stort sett har lært på egenhånd, men med hjelp fra forumet. Folk er utrolig flinke til å svare en når man lurer på noe. Det vanskeligste for meg var å svinge riktig uten å få panikk når flyet kom mot meg, men etterhvert fikk jeg det i "blodet" også. Fikk etterhvert (juni 2007) et Wilga 2000, etter tips jeg fikk på dette forumet, og begynte å fly på ordentlig. Her er filmer fra de første flyturene: http://www.youtube.com/olstahl
          Etter min erfaring så er dette et fantastisk nybegynnerfly så lenge man ikke flyr i for mye vind. Syntes faktisk det var lettere i virkeligheten enn på simulatoren, men konsekvensene er selvsagt mye større i virkeligheten Jeg moste jo flyet noen ganger, men reparasjon er jo etter min mening halve morroa, dessuten tar det ikke alt for lang tid. Det eneste jeg har kjøpt nytt til dette flyet er propeller og et par motorbukker. Men jeg har selvsagt brukt endel epoxy. Etter at jeg hadde most flyet "analyserte" jeg hva som gikk galt, det jeg kom frem til hver gang var at jeg var for redd/ forsiktig for å krasje flyet. Jeg fløy veldig nølende. Da jeg ble mer bestemt og stolte på den kunnskapen jeg hadde tilegnet meg med bl.a simulatortrening gjorde at jeg fløy mye bedre som igjen medførte mindre og mindre krasjer. I dag så krasjer jeg kun om jeg er ukonsentrert, eller om jeg er dum nok til å fly i for sterk vind. Dette ble mye, men som sagt jeg har holdt på i et knapt år og føler at jeg begynner å mestre denne hobbyen brukbart. Har også et Lama V3 som jeg flyr inne i stua uten problemer, startet også her forsiktig. Være tålmodig, lære + like å mekke er nok en god løsning. Først nå kommer jeg til å ta steget med et glowmotorfly. Nå har jeg bra kontroll på Wilgaen og føler meg klar for å gå videre. For meg er denne hobbyen helt fantastisk, det ville vært kjedelig å ikke fortsette med den fordi jeg var for utolmodig. Ser at du skriver at du får en god "feeling" når ting funker som det skal. Den kjenner jeg godt igjen, og ville ikke risikere å "miste" den

Comment

• Shrek
            • May 2007
            • 441

Hils til sortlendingene fra en som var aktiv modellflyger i vesterålen lenge før det ble noe klubbmiljø der oppe. Da var det flyging på Stokmarknes Lufthavn, travbanen på Jennestad, en gammel fotballbane langt oppe i skogen på Grytting etc.

Modellene på den tiden var Simprop Speedy, Sig Kougar, Marutaka KI-61 Hien Tony, Pilot ACE 25 L etc og en velbrukt Hirobo Shuttle etter TS-Hobby Torgeir.
            MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
            MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
            Bi-Fly 25: turl.no/13pd
            Quickie: turl.no/13pe
            Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

Comment

• larscato
              • Feb 2004
              • 291

hvem er du Shrek?Den tida det var flyging på travbanen og på Skagen var vel den tida jeg var mest aktiv.
              Align T-Rex 700
              Align T-Rex 250
              Hangar 9 Sundowner
              Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
              Dynam Extra 330
              Vmar Easy 3d,TT pro 46
              ARC Cessna Cardinal
              Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
              CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
              GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)

ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

Comment

• bad scientist
                • Oct 2006
                • 1506

Hvis du virkelig vil ha noe uknuselig.

Håper jeg ikke fremsår som en predikant her, men www.spadtothebone.com er oppskriften.
                Hadde det vært mer kanalplast i norge så hadde det vært fler slike fly her.
                Mvh. kanalplastkongen...Ifg Seileren..
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

Comment

• jeeeeeeright
                  • Mar 2008
                  • 1052

Originally posted by bad scientist
                  Håper jeg ikke fremsår som en predikant her, men www.spadtothebone.com er oppskriften.
                  Hadde det vært mer kanalplast i norge så hadde det vært fler slike fly her.
                  Mvh. kanalplastkongen...Ifg Seileren..
                  Har vært inne på tanken flere ganger, men firkantrør i plast (alu blir vel litt for tungt og vanskelig å jobbe med) er ikke så lett å få tak i...
                  Og hva i alle dager er "coroplast" (det de lager vinger av)?
                  Last edited by jeeeeeeright; 08-03-08, 11:08.
                  Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• bad scientist
                    • Oct 2006
                    • 1506

Ikke noe problem!

Har vært inne på tanken flere ganger, men firkantrør i plast (alu blir vel litt for tungt og vanskelig å jobbe med) er ikke så lett å få tak i...
                    Du trenger ikke firkantrør, røret kan du lage av...Kanalplast!
                    Last edited by bad scientist; 08-03-08, 10:17. Reason: typo

Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

Comment

• jeeeeeeright
                      • Mar 2008
                      • 1052

Hvor får jeg kjøpt dette? Har spurt både rørleggeren og på byggmakker...
                      Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Seiler`n
                        • Mar 2005
                        • 821

Hvor får jeg kjøpt dette? Har spurt både rørleggeren og på byggmakker...
                        Du får gjøre som "bad scientist".... Når cirkuset re i byn, ser du en litt høy mørk hengslette kar i frakk, som smyger seg rundt gatehjørnene som stikker av med treklameplakatenne deres... Frakken full

Men vent til dem har siste forestilling, eller blir du elefant mat !
                        Mvh
                        Stig Olsen
                        Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
                        Pike Perfect X tail
                        Pike Brio / Giant
                        Alpina 4001
                        DG 500/22 Elan under opppussing
                        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• tyor
                          • Mar 2005
                          • 9757

se her http://www.modellflynytt.no/showthre...ht=kanalplater
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

Comment

• bad scientist
                            • Oct 2006
                            • 1506

ute av stand til å predikere..

Originally posted by Seiler`n
                            Du får gjøre som "bad scientist".... Når cirkuset re i byn, ser du en litt høy mørk hengslette kar i frakk, som smyger seg rundt gatehjørnene som stikker av med treklameplakatenne deres... Frakken full

Men vent til dem har siste forestilling, eller blir du elefant mat !
                            Skulle ønske at dette var løgn, men det er det ikke. Kanalplastkildene mine er reisende sirkus og italienske grønnsakskasser. Henholdsvis sirkusplakater 3mm, italiensk asparges 5mm, og en gang i blandt, hvis jeg er riktig heldig...san miguel 2mm
                            OK.. so i`m an addict.
                            Man kjøper ikke kanalplast, man høster.
                            Folk forsår ganske enkelt ikke hvor genialt dette produktet er!!!

Steinar B Johansen
                            Lillehammer mfk

Comment

• jeeeeeeright
                              • Mar 2008
                              • 1052

Da er været utenfor døra så sinnsykt bra at batterier i fly, sender og gløder er satt på lading. Etterpå putter jeg harrieren + utstyr i bilen og kjører rundt på måfå helt til jeg finner noen som kan justere den motoren for meg!
                              Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• bad scientist
                                • Oct 2006
                                • 1506

Da er været utenfor døra så sinnsykt bra at batterier i fly, sender og gløder er satt på lading. Etterpå putter jeg harrieren + utstyr i bilen og kjører rundt på måfå helt til jeg finner noen som kan justere den motoren for meg!
                                Istedet for å kjøre rundt på måfå..Hva med å kjøre til nærmeste klubbstripe? Større kjanse til å få hjelp der..

Steinar B Johansen
                                Lillehammer mfk

Comment

Working...