Announcement

Collapse
No announcement yet.

SD Pitts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sikkert ikke likt, men kanskje ikke så galt heller.
    85mm fra forkant, ytterst nederste vinge.
    Bare husk at min er større.

    Comment


    • #17
      begynner å glede meg som en unge nå som jeg ser det tar form,fint at noe liker å montere når eier har leia å kun skal sveive propell å fly.håper denne blir fin som hovrekjerre så jeg slipper å handle anderspitts he he,skal gi deg konkuranse nå anders.til slutt en stor takk til tertitten for montering.
      Terje syvertsen
      www.ModumModellSportklubb.com
      3dhs edge mintor 38
      C-arf edge dle 111 v3.
      C-ARF extra 330l da 100.

      Comment


      • #18
        CG er ca 4-5 cm fra trailing edge på toppvingen.fra framkant eller bakant ???
        Terje syvertsen
        www.ModumModellSportklubb.com
        3dhs edge mintor 38
        C-arf edge dle 111 v3.
        C-ARF extra 330l da 100.

        Comment


        • #19
          Trailing edge er bakkant.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #20
            Da er servoer i vinger ferdigmontert. Egentlig ok løsning her. Lettvindt å foreta service på servoer.
            Attached Files
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment


            • #21
              kommer det noen flere bilder?kjenner løsta kommer mer å mer,får vi bra med utslag?
              Terje syvertsen
              www.ModumModellSportklubb.com
              3dhs edge mintor 38
              C-arf edge dle 111 v3.
              C-ARF extra 330l da 100.

              Comment


              • #22
                Originally posted by syver View Post
                kommer det noen flere bilder?kjenner løsta kommer mer å mer,får vi bra med utslag?
                Det var da svært da..............
                Er det ikke mulig å få litt ferie her

                Har fått gjort litt småtterier til.
                Montert inn canister, her var det ikke mer plass enn det måtte være. Det var akkurat plass over vingerøret, men da sitter det stødig.
                Måtte bore opp hull i bakkant av tunnellen, slik att canistere`n kom ca 5 cm inn i "radiorommet",splittet en silikonslange og la denne rund åpningen alik att canisteren ligger stødig i hullet.
                Har montert ferdig canopy, her måtte glasset klippes til. limte dette med canopyglue.

                Har idag limt inn høyderor. målte inn i forhold til undervinge, merket og skar vekk film slik att det ble god limflate. sker vekk ca 0,5mm innenfor streken slik att filmen ikke vil løsne her.
                Har så montert opp vingene for å begynne med wirer til vingene. Har også testet CG. Her sliter jeg litt, ble veldig fremtung. Se bilde der fystikken ligger. Nå er 2 stk batteripakker lagt bak pilot.
                Skal jeg måle fra bakant av balanseror eller fra bakkantlist??????? I vingerot eller på vingespiss??
                Uansett må jeg vel få CG lenger bakover??????

                Tar gjerne i mot innspill her, da det som kjent ikke er noe mont. annvisning med i settet.
                Attached Files
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #23
                  Den pitts'n kommer aldri i lufta med den motoren...............................

                  Comment


                  • #24
                    Grættis med nytt fly! Den blir jo artig å se i lufta, kult skjema var det på den også!!

                    Har forresten anskaffet med nytt fly selv, en Aeroworks Ultimate (gul/rød/sort) med DLE55=)) Så da ble det en "ultimate" sommer allikevel!!
                    All you need is love

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Ruduz View Post
                      Grættis med nytt fly! Den blir jo artig å se i lufta, kult skjema var det på den også!!

                      Har forresten anskaffet med nytt fly selv, en Aeroworks Ultimate (gul/rød/sort) med DLE55=)) Så da ble det en "ultimate" sommer allikevel!!
                      Ja jeg har bestilt meg ny jeg også, for jeg solge jo min(leveres på aurskog til helgen).
                      Fant jo ut feilen etter salg så da må jeg bare ha en ny, for det flyr jo helt rått . Men det kommer en sebart pitts fra rcpro denne uka
                      også som jeg håpet å få med nedover, men vi får se. Og så går jeg å venter på ny 100cc pitts.
                      Venter bare på ankomst til landet..................

                      Comment


                      • #26
                        Ja da blir det mye Ultimate rundt omkring, hehe

                        Og til trådstarter gratulerer med en fin pitts, ser veldig lik ut den jeg hadde fra AboveAll..
                        Og den fløy snilt..
                        Per Reidar Bremseth



                        Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
                        PA BadBoy med sc70fs
                        Seagull Harrier46 med os 70fs
                        pluss litt depron da..


                        Alt som går opp kommer før eller siden ned....

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by anders e View Post
                          Fant jo ut feilen etter salg så da må jeg bare ha en ny, for det flyr jo helt rått .
                          OT fra tråden her men...Anders: hva var egentlig feilen på motor'n i AW Ultimate'n du solgte og de andre motorene du hadde problemer med?
                          John Erik Hembre

                          Trondheim Modellflyklubb

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by anders e View Post
                            Ja jeg har bestilt meg ny jeg også, for jeg solge jo min(leveres på aurskog til helgen).
                            Fant jo ut feilen etter salg så da må jeg bare ha en ny, for det flyr jo helt rått . Men det kommer en sebart pitts fra rcpro denne uka
                            også som jeg håpet å få med nedover, men vi får se. Og så går jeg å venter på ny 100cc pitts.
                            Venter bare på ankomst til landet..................
                            Det var da svært da, fikk du såpas godt betalt for "ultimaten"
                            ble mye nytt her.
                            Godt å se du har fått igjen gløden

                            Så du foreste på CG merket på pitsen? er ikke dette litt langt frem. Ser du brukte undervingen på 100cc din.

                            PS. måtte sette inn en mindere motor slik att han ikke tok deg i hovring i sommer
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by jehembre View Post
                              OT fra tråden her men...Anders: hva var egentlig feilen på motor'n i AW Ultimate'n du solgte og de andre motorene du hadde problemer med?
                              Hei. Den DA'n har jeg aldri fått noe svar på.
                              Men DLE'n er skjært og DLA'n hadde løs plugg. Så den er i gang igjen
                              Alt er på er på stell igjen. Det hender man blir så oppgitt at man overser den enkleste feil.

                              Helt ærlig, så burde jeg funnet ut av DLE'n før.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Tertitten View Post
                                Det var da svært da, fikk du såpas godt betalt for "ultimaten"
                                ble mye nytt her.
                                Godt å se du har fått igjen gløden

                                Så du foreste på CG merket på pitsen? er ikke dette litt langt frem. Ser du brukte undervingen på 100cc din.

                                PS. måtte sette inn en mindere motor slik att han ikke tok deg i hovring i sommer
                                Cg merket på min eller din? min er akkurat etter manualen.

                                Comment

                                Working...
                                X