Announcement

Collapse
No announcement yet.

SD Pitts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by anders e View Post
    Cg merket på min eller din? min er akkurat etter manualen.
    Var litt klønete skrevet av meg. Hvordan tenker du cg merket er på min modell, der du ser fyrstikka ligger.

    Du har 8,5 cm fra forkantlista målt på vingetupp på undervinge på !00cc din, dette tilsvarer vel ca 30 % av vingekorden.

    Skal prøve å måle på undervingen min i kveld.Så får jeg se hvor den ligger der.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • #32
      Jo er vel enig med deg, men om det er det som står i manualen hadde jeg prøvd en tur først.
      Er nok ikke noe kritisk. Men om det bare er noe dere tror hadde jeg flyttet den litt bakover, hvertfall om
      det gjelder bajas-flyging.

      Comment


      • #33
        blir ikke cg på denne sånn ca lik AW sin pitts side 86 i manualen
        403 Forbidden
        Last edited by xxl; 23-06-10, 19:25.
        BOOMA Intelliswitch

        Odd A Eriksen

        Comment


        • #34
          Originally posted by anders e View Post
          Jo er vel enig med deg, men om det er det som står i manualen hadde jeg prøvd en tur først.
          Er nok ikke noe kritisk. Men om det bare er noe dere tror hadde jeg flyttet den litt bakover, hvertfall om
          det gjelder bajas-flyging.
          Fikk innfo fra weddowickh. CG ca 1,5 til 2 " foran buen i bakkant på øvre vinge.
          Med to batteripakker, + batteripakke til tenning montert bak canopyglass, ser det ut som jeg havner på ca 5 cm (2")
          Vi prøver dette så får vi helle legge inn"ballasttank" i halen ettervert.
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • #35
            Originally posted by anders e View Post
            Ja jeg har bestilt meg ny jeg også, for jeg solge jo min(leveres på aurskog til helgen).
            Fant jo ut feilen etter salg så da må jeg bare ha en ny, for det flyr jo helt rått . Men det kommer en sebart pitts fra rcpro denne uka
            også som jeg håpet å få med nedover, men vi får se. Og så går jeg å venter på ny 100cc pitts.
            Venter bare på ankomst til landet..................
            heh.. Det var noe voldsomt til investeringer i modÆllfly du har om dagen Ja, noen som har det. Gleder meg til å prøve ultimaten. Men jeg har jo litt å gjøre for å få den opp i lufta, sette inn mottageren og progge litt . hmmm

            Tertitten:
            Ole foll:
            Anders e:
            og andre med ultimate,

            I sommer må det da være mulig å få en svææær formasjon av den ultimate art?!! Hadde vært gøy å dokumentere.
            Så kommer Pittsgutta etter
            All you need is love

            Comment


            • #36
              Da er du heldig ruduz, jeg må montere mye for å få min klar, hehe, motor, canister batterier osv osv, hehe..

              Og ja er helt klart med på ett Ultimate treff
              Per Reidar Bremseth



              Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
              PA BadBoy med sc70fs
              Seagull Harrier46 med os 70fs
              pluss litt depron da..


              Alt som går opp kommer før eller siden ned....

              Comment


              • #37
                Originally posted by Ruduz View Post

                Tertitten:
                Ole foll:
                Anders e:
                og andre med ultimate,

                I sommer må det da være mulig å få en svææær formasjon av den ultimate art?!! Hadde vært gøy å dokumentere.
                Så kommer Pittsgutta etter
                Det hadde vert tøft å få til;ett skikkelig bokhylletreff. Vi kunne jo se hvor mange vi kunne greie å få på linje samtidig i lufta.
                Har vi ett laglig samlingssted.? Anders, du er jo reser som treffgeneral og midt i Norge he,he
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #38
                  Ja, er med jeg. Samme for meg hvor, men må gjerne ha det her.
                  Men da må vi bli enige om når. Passer stort sett uansett for min del ettersom jeg
                  Fikk en sak igjennom hånden her en dag. Men stikkefingrene virker

                  Comment


                  • #39
                    heh.. Hell i uhell! En eller annen helg i Juli passer for min del, gjerne fra den 11 og utover! Og treff på Brandbu høres ut som en Idè. midten av alt..
                    All you need is love

                    Comment


                    • #40
                      Da trykker vi på
                      Jeg har ikke mulighet 10, 24, & 25. Har ferie hele juli så alle andre dager passer helt greit.
                      Det er vel egentlig mange som ferierer i juli, så det kan kanskje passe med midtuketreff også. "Bokhylleveka på Hadeland"
                      Hadde ikke det vert gromt.
                      Forslag: tidsrom 12-18 noe innenfor dette tidsrom??
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #41
                        Høres ikke dumt ut det gitt. Hvordan er er egentlig telt eller hyttemulighetene der borte? hadde jo vært moro å fått med seg et par dager der uten å kjøre frem/tilbake ..
                        All you need is love

                        Comment


                        • #42
                          Dato passer meg fint
                          Og det går fint med telt.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by anders e View Post
                            Dato passer meg fint
                            Og det går fint med telt.
                            Da blir det telting
                            Skal se om jeg greier å fikse flyvær igjen

                            Ruduz: du må pese på Ole så han blir ferdig med Ultimaten sin da, så vi får han i lufta også. Du skal få bruke min så dere får den etterlengte formasjonen. Skal prøve å holde liv i`n frem til da
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Tertitten View Post
                              Da blir det telting
                              Skal se om jeg greier å fikse flyvær igjen

                              Ruduz: du må pese på Ole så han blir ferdig med Ultimaten sin da, så vi får han i lufta også. Du skal få bruke min så dere får den etterlengte formasjonen. Skal prøve å holde liv i`n frem til da
                              Jepp, jeg har mye fritid stort sett hele juli, værre med Olefoll som jobber mye den måneden. Men skal nok få klemt inn litt stæsj i flyet mellom slaga slik at kjærra blir ferdig til den tid. Alt utstyr er jo i hus, bare å teipe det sammen

                              Jo takk, du får holde liv i kjærra til da. Blir gøy å se disse forent i lufa, men hvor bra formasjonsflyging det blir er en annen sak :P

                              Hvis noen har en storseiler, så ta det med. Kan dra disse opp om jeg sleper med meg sleper`n
                              All you need is love

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by anders e View Post
                                Ja jeg har bestilt meg ny jeg også, for jeg solge jo min(leveres på aurskog til helgen).
                                Fant jo ut feilen etter salg så da må jeg bare ha en ny, for det flyr jo helt rått . Men det kommer en sebart pitts fra rcpro denne uka
                                også som jeg håpet å få med nedover, men vi får se. Og så går jeg å venter på ny 100cc pitts.
                                Venter bare på ankomst til landet..................
                                Har du bestillt Beast fra h9, den har jeg lyst på
                                BOOMA Intelliswitch

                                Odd A Eriksen

                                Comment

                                Working...
                                X