Announcement

Collapse
No announcement yet.

SD Pitts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Da er wirer montert, var litt styr med å velge hvilke fester som skulle hvor, så det ble vel der det passet best i forhold til vinkel og retning på wiren. Var numererte men til lite nytte da det ikke var noe" kart" som viste hvor.
    Var litt knoting men relavtivt greit, wirene var ferdigkappet og det er greit å måle inn så de kommer på rett plass før festing begynner.Det var ikke mye å gå på med lengden heller,og det ble ingen kapping.

    Så da er det vel for det meste ferdig. Har igjen å feste inn batterier,brytere,Dpsi plate og litt småtterie.
    Er vel nogen lunde førnøyd med resultatet selv, så får vi håpe den står til forventnigene flymessig og att pilote blir fornøyd også

    Blir vel høytidlig overlevering med protokollføring, knusing av shampis og maiden til helga,
    Attached Files
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • #47
      Originally posted by xxl View Post
      Har du bestillt Beast fra h9, den har jeg lyst på
      Ja det har jeg

      Comment


      • #48
        Originally posted by Tertitten View Post
        Da er wirer montert, var litt styr med å velge hvilke fester som skulle hvor, så det ble vel der det passet best i forhold til vinkel og retning på wiren. Var numererte men til lite nytte da det ikke var noe" kart" som viste hvor.
        Var litt knoting men relavtivt greit, wirene var ferdigkappet og det er greit å måle inn så de kommer på rett plass før festing begynner.Det var ikke mye å gå på med lengden heller,og det ble ingen kapping.

        Så da er det vel for det meste ferdig. Har igjen å feste inn batterier,brytere,Dpsi plate og litt småtterie.
        Er vel nogen lunde førnøyd med resultatet selv, så får vi håpe den står til forventnigene flymessig og att pilote blir fornøyd også

        Blir vel høytidlig overlevering med protokollføring, knusing av shampis og maiden til helga,
        Drittøff...........!

        Comment


        • #49
          Originally posted by anders e View Post
          Ja det har jeg
          Er det det du har bestilt deg..... Fra hvor? Den ser heftig ut. Veit du om det er wire rigg på den? Er litt ekstra knot med wire system, da spes på vinter`n med 10 blå og små muttere.

          Når regner du med att du har den i hus? Blir spennende å se
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • #50
            detta så meget bra ut,ble en utrolig fin maskin såpass fin at det kan komme litt nerver på maiden men da kan du hjelpe der å du he he.må prøve å få tak i et videokamera så vi får det på film når jeg tar den av.tusen hjertelig takk for montering, konjakk står klar å venter på overlevering.
            Terje syvertsen
            www.ModumModellSportklubb.com
            3dhs edge mintor 38
            C-arf edge dle 111 v3.
            C-ARF extra 330l da 100.

            Comment


            • #51
              Originally posted by syver View Post
              detta så meget bra ut,ble en utrolig fin maskin såpass fin at det kan komme litt nerver på maiden men da kan du hjelpe der å du he he.må prøve å få tak i et videokamera så vi får det på film når jeg tar den av.tusen hjertelig takk for montering, konjakk står klar å venter på overlevering.
              Jeg får vel styre kamera, så det blir litt rolig filming, vi skal jo se på filmen etterpå he.he

              Kommer opp me`n på torsdag, da rekker du vel å få koblet opp radioen før helga?
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment


              • #52
                Originally posted by Tertitten View Post
                Jeg får vel styre kamera, så det blir litt rolig filming, vi skal jo se på filmen etterpå he.he

                Kommer opp me`n på torsdag, da rekker du vel å få koblet opp radioen før helga?
                ja jeg må nok ha lite utslag og 98% expo på maiden,det blir heller ingen underskrift på papir rett etter maiden.torsdag er ok.
                Terje syvertsen
                www.ModumModellSportklubb.com
                3dhs edge mintor 38
                C-arf edge dle 111 v3.
                C-ARF extra 330l da 100.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Tertitten View Post
                  Er det det du har bestilt deg..... Fra hvor? Den ser heftig ut. Veit du om det er wire rigg på den? Er litt ekstra knot med wire system, da spes på vinter`n med 10 blå og små muttere.

                  Når regner du med att du har den i hus? Blir spennende å se
                  Fra rcpro.
                  Ikke noe wire på den. Videreutvikling av den jeg har.
                  Håper å ha den i løpet av noen uker.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by anders e View Post
                    Ja det har jeg
                    Er den muligens litt mørk i fargene, jeg sliter litt med mørke farger men det vill vell tiden vise, mulig b&g kan gjøre noe med konrastene

                    Men det er en sykt kul modell
                    BOOMA Intelliswitch

                    Odd A Eriksen

                    Comment


                    • #55
                      Da var maiden gjennomført Desverre uten videokamera, men med video på fotoapparatet og det ble ikke mye bra

                      Ble litt hektisk sluttmontering i sterk solvarme kanskje. Eier og pilot bar preg av att ting var på gang, glemte å spise, og tydlig fuktighetstap.
                      Modellen ble montert og en rask kontrol av CG så var det bare å prøve å få start på Turnegy`n, noe den plutselig protesterte på Virket som den ikke klarte helt å beholde bensin-tilførselen oppe. Måtte til slutt frem med starter for å få liv i`n. Men da gikk den som en klokke på 3/4 gass i 15 min........
                      Modellen tok fint av og var imponerende stabil og fin i lufta. Kunne stå med fult høyderor i motvind med litt lett vingerokking.
                      Over hode ingen tegn til flikking. Var enkel opp i hover, så her bør det være muligheter til hardrening på tork-roll.
                      Skikkelig hovre-kjærre
                      Etter ca 5 min flyging hørtes ett fa.........en. har ingen trottel...... Ja,ja 7,5 dl tank 3/4 gass, dette blir langtekkelig.

                      Maiden og deadstikk landing..... like greit å bli kjent med modellen med en gang Med tidligere innfo om att denne seilte som en potetsekk, var nok spenningen vel stor for piloten.
                      Etter 15 min ble det endelig stille. Modellen oppførte seg meget pent og ingen store problem med innflyging og landing ca 5 meter innpå stripa i motvind. Kald beregning?????

                      Feilen var en link på trottelstangen som hadde slept i liminga.
                      Da har vi lært tre ting i dag:

                      1- SD pits flyr meget bra
                      2- Ikke lime link på stålstang
                      3- Kanskje vi skal bruke kill-switch eller servo på sjåk så det er mulig å få stoppet f..n skapet.

                      Men alt i alt en flott avsluttning på prosjektet. Modellen ble høytidlig overrekt, og flott betaling ble det også, og jeg tror piloten var meget godt fornøyd også.

                      PS. Nå må videokamera innvesteres.

                      Hvordan får jeg lagt inn en videosnutt????
                      Attached Files
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #56
                        Gratulerer
                        Om du sender filmen på mail til meg kan jeg legge den på youtube.

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by anders e View Post
                          Gratulerer
                          Om du sender filmen på mail til meg kan jeg legge den på youtube.
                          Er sendt!
                          Må du legge den via youtube?
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • #58
                            Enten der eller vimeo.
                            Lastet den opp på vimeo da det hørtes ut som du ikke likte youtube.

                            Kommer snart.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by anders e View Post
                              Enten der eller vimeo.
                              Lastet den opp på vimeo da det hørtes ut som du ikke likte youtube.

                              Kommer snart.
                              ???? Ser mye på youtube jeg

                              Har bare aldri lagt inn noe der, men aldri for sent og lære noe nytt Spørsmålet mitt var egentlig bare om jeg måtte gå via youtube for å få det inn på forumet.

                              Slenger bare inn en kjapp kommentar her... Det er bare å poste adressen til filmen, så ordner
                              resten seg selv. (Det er i alle fall det jeg har bedt den om å gjøre)
                              Last edited by xilian; 01-07-10, 22:54.
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • #60

                                Comment

                                Working...
                                X