Announcement

Collapse
No announcement yet.

ADVARSEL: Skrekk og gru...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Click image for larger version

Name:	739076.jpg
Views:	1
Size:	29.0 KB
ID:	583795

    Jeg har flere lipobagger som jeg har sortert batteriene i alt etter bruk. Noen bagger har kanskje 10-15 småbatterier, mens andre har 2-3 6 cellers¤Ah. Disse posene blir jeg å putte i en slik kasse som på bildet, bore noen luftehull i kassa (den er tett), og plassere i garasjen. Trenger jo ikke sitte å se på batteriene mens jeg mekker. Men da er spørsmålet om batteriene har godt av variabel garasje temperatur alt i fra +20 til - 10 ???

    Comment


    • #92
      Ikke noe problem. Har hatt mine utendørs i mange år. Gjennomsnittstemperaturen her i landet er gunstigere for oppbevaring enn vanlig romtemperatur.
      Fred Larssen

      Comment


      • #93
        Det lille jeg har igjenn av LiPo batterier som nå kun er 4 stk 4c2200mAt til seilflyet mitt og 10 stk 3c800mAt til innendørsfly. Har jeg lagret i LiPo poser som ligger i en verktøykiste av stål og står ute i garasjen på betonggulv uten noen ting i nærheten. Det at de står ute ser ikke ut til og være noe problem. Men når det er kalt må en temperere batteriene før lading og bruk. Jeg tar dem da inn og varmer den før jeg lader dem under tilsyn.

        Comment


        • #94
          Etter att jeg fikk ny varmepumpe oppbevarer jeg alle mine batterier i lipoposer inne i ovnen i stua.
          Der er det brannsikkert, og ventilasjon hvis det skulle ta fyr.
          Forhåpentligvis begrenser lipo-posene brannen slik att ikke alle batteriene ryker med skulle uhellet være ute.
          ---------------------------------------------
          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
          Mikado logo 600 3D Vbar
          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

          Comment


          • #95
            Her er en link som gir god info om våre typer LiPo batterier.

            Sikker bruk av LiPo batterier til RC

            Comment


            • #96
              Kjøpt førjulsgave til meg selv idag =) brannteppe og lipo-pose... kjekt å ha
              Attached Files
              Ole Kr Follstad

              BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
              EF Extra 300 60"
              EF Extra 300 104" Eme120
              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
              ESM Bearcat, NGH 38cc
              Phoenix p51D Mustang, Dle55
              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
              Hangar 9 Piper cub 1\4
              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

              Comment


              • #97
                Ja da har jeg fått meg et opplegg som sikkert ikke er 100%, men bedre enn ingenting. Kassa er av galvanisert stål og ikke tett. Skal fikse en lås på lokket som lar det åpne seg på gløtt. Kassa lagrer jeg i uteboden som er jevnt temperert ca 10 grader på vintern. Spørsmålet er jo om en evt. brann i ett batteri sprer seg til resten i posen, og om dette da sprer seg til neste pose igjen osv osv. Det er for meg ikke mulig å ha en pose til hvert batteri. Uansett tror jeg en kommer langt om en inspiserer batteriene før lagring visuelt, samt holder en spenning på rundt 3,8volt. Ja ja, først ble en engstelig for familie og hus. No blir det uteboden en skal engste seg for. Der står jo jammen både Hondaen og YAKen.
                Click image for larger version

Name:	lipolager1.jpg
Views:	1
Size:	104.6 KB
ID:	584134Click image for larger version

Name:	lipolager2.jpg
Views:	1
Size:	107.7 KB
ID:	584135

                Comment


                • #98
                  Originally posted by smsyak View Post
                  Spørsmålet er jo om en evt. brann i ett batteri sprer seg til resten i posen, og om dette da sprer seg til neste pose igjen osv osv.
                  Du kan jo se om du får plass til å putte inn noen skillevegger av 6mm gipsplater mellom posene.

                  Hvor har du fått tak kassa?

                  Comment


                  • #99
                    Skillevegger i gips er kanskje ikke så dumt, Kassa er til SVEA fyrverkeri. Velkommen til Svea Fyrverkerier – Norges beste på fyrverkeri, raketter, effektbatteri
                    Click image for larger version

Name:	394m_L.jpg
Views:	1
Size:	107.7 KB
ID:	584144

                    Comment


                    • LiPo ladestasjon på Netthandelen.no

                      Nå selger de LiPo ladestasjoner på Netthandelen

                      Click image for larger version

Name:	Lipo_ladestasjon.jpg
Views:	1
Size:	35.5 KB
ID:	586351
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment

                      Working...
                      X