Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine fly, deler og reperasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Somlet meg faktisk ut i garasjen med to pils og tok en liten røsk i kveld. La opp all kabling på nytt i Edge, og har nå full voltstyrke inn i mottageren. Oppsett nå er Hyperion LiFe 3800mA med en 4,8v BEC til tenningen.
    Fikk også programmert opp throttle-cut som manglet etter at bryteren ble fjernet i høst. Denne er da klart til flyving igjen , og været ser faktisk bra ut fremover.

    Har tenkt å ta igjen kabling og oppsett på yak'en som ligger for salg også, virker som det er lite respons i brukmarkedet om dagen, så da kan jeg like gjerne ta noen turer med den selv.

    Ringer det plutselig en kjøper kan man heller vurdere hva man gjør.

    Comment


    • Jammen bra du har våkna opp litt igjen!
      Så får vi sørge for å få oss noen turer sammen iløpet av sommeren!
      Du får ta deg en tur hit etterhvert også... Har en 100 cc maskin du kan låne alt du hæler...
      Hangaren full av drit...

      Comment


      • Hehe, du vet å trykke på knappen
        Tar deg på ordet jeg vettu...

        Comment


        • Synd treffet ikke var denne helgen...tilnærmet vindstille og knallsol i hele dag, og de melder det samme i morgen.
          Tok en runde i garasjen i går og fikset opp Yak'en jeg hadde for salg, fant etterhvert ut at det er såpass mye smårusk på denne at jeg valgte å trekke annonsen og heller bruke den opp selv. Byttet noen servoer, satte inn manuell choke, flyttet throttle servo helt frem og ny felles LiFe batteripakke med ny BEC til tenningsanlegget, samt generell sjekk av kabler og koblinger.

          Med en liten skepsis tok jeg den med på stripa i dag og hadde 5 lange turer uten noe problem. Stikkerusten slapp veldig fort, så den har fått mye stikkekryssing og fullthrottle lowpass og i dag. Satser på å få noen turer i morgen også

          Skal jaggu manne meg opp og vaske den i helgen, det er vel ennå ikke gjort siden den var ny
          Attached Files

          Comment


          • Ute å fløy i går også, hadde noen nesten episoder, men det er jo slik det skal være.

            Kamil, en kar som jobber for meg har vært med de siste dagene og er heltent på å lære seg å fly. Bestilte derfor en STI Beaver RTF fra Elefun i sted. Det ser ut som en super nybegynner model komplett med radio som han nok får raskt teken på.

            Greit å være flere når man skal ut å vingle

            Comment


            • Hmmm....du har fått tenning igjen nå

              Comment


              • Ja litt

                Det hjelper jo at arbeidsmengden er redusert endel ,så man har jo faktisk litt fritid.
                Skulle ut i dag også, men under servosjekket før takeoff sluttet det ene balanseroret å fungere, kikket under og så at hele "tappen" som servohornet er koblet til var knekt tvers av. Greit at det skjedde på bakken
                Kjørte hjem og hentet Edge, men var uheldig på første landing, landet hardt med halen først og slo hengslene til sideroret tvert av...så nå står begge igjen.

                Bestiller nyere og gromere servoer til Edge og flytter eksisterende til Yaken. Da er den klar igjen til i morgen, og det er jo meldt like bra vær som i dag.

                Comment


                • Har Yaken klar til bruk igjen, og ukens 3 bestilling i fra Elefun er akkurat lagt inn

                  Comment


                  • Hehe... Bra du også får svidd av litt peng!
                    fikk flydd litt igår jeg også... Men bare rundt husvegga... Parkmaster'n og Laseren fikk luftet seg...
                    Hangaren full av drit...

                    Comment


                    • Røyk på en EF Laser 48" med Castle 75A BEC og litt diverse i kveld Har to OS motorer som skal passe bra, en 3820-1300 og en 3825-750. Fant også ut at jeg hadde servoene i en kassert acromaster, så det var løp og kjøp Batterier ligger det jo litt diverse av rundt omkring.

                      Menneh, absolutthobby.no bør skaffe seg ny søkemotor på sine sider, holdt på å logge meg ut flere ganger i ren frustrasjon pga dårlige treff og endeløs gjennomgang av sidene for å finne rett produkt

                      Comment


                      • Gratulerer! Det var på tide!
                        Hangaren full av drit...

                        Comment


                        • Beaveren til Kamil kom i dag, og denne ble satt sammen på en liten time før vi tok den med på flyplassen. Modellen flyr super bra, men eieren fikk litt angst etter ca 4 svinger, alle lenger og lenger unna Den ble reddet i siste liten, så han sitter noen timer på simulatoren i kveld, så forsøker vi igjen i morgen. Har ikke jobb som jeg vet om, så har planer om å fly endel timer da.

                          Yak'en har vært i luften en god time i dag og flyr som om den aldri har gjort annet. Har flyttet batteriet litt bakover, samt mixet litt for å få vekk kobling mot understell i KE. Kryper stadig nærmer bakken med denne modellen og er blitt en racer på KE spinn de siste turene, samt at hovringen begynner å fungere bra Modellen funger veldig godt, og jeg tar meg stadig i å lure på når den skal ende i bakken. Det skjer nok snart.

                          Datt også inn en ladning med nye servoer og halehjul til Edge i dag, så den er vel plutselig i drift igjen den også. Og i morgen kommer antagelig EF 48" Laseren
                          Last edited by Caasberg; 03-04-14, 19:45.

                          Comment


                          • Hehe... Det er bare å kjøre på!
                            Hangaren full av drit...

                            Comment


                            • Ute fra 13.00 til 18.00 i dag, supert flyvær og knall sol.

                              Kamil flyr godt, hadde med to batterier og en stor lader for ham i dag. Beaveren fikk 7 turer uten uhell før han på 8 skulle lande selv...gikk ganske bra første gang med litt skader på den ene understellsleggen...litt lynlim så var den i luften igjen. På 2. forsøk ble det litt mer, han landet ganske bra, men utenfor stripen Litt liming hjemme, så er den god som ny.

                              Yak har fått 7 turer i dag. Alt fungerer veldig bra, men jaggu greide jeg å ta halehjulet og propellen på siste turen. Ikke bra når man blir tøff i trynet. Må vel bestille enda ett halehjul da... Nå er det ferie på denne skrotten, det blir godt.

                              Comment


                              • Var nydelig vær her i går også... Ble vel 5 - 6 turer både på EF Extra'n og Ultimaten... 3w'n trenger å gå endel da den er typisk ny trang.... Har midlertidig proppa den ned for å hindre varmgang...
                                Hangaren full av drit...

                                Comment

                                Working...
                                X