Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine fly, deler og reperasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Ja det hadde vært fint
    Min fikk jeg til å gå fint med 24'' propell på første tanken. Hadde kanskje ikke super topp-rpm, men den var sterk fra bunn og opp og det var ingen tvil om at OS'n gikk bedre enn DLE'n selv om jeg hadde litt lavere rpm på OS'n. DLE'n brukte jeg 23'' på og OS'n 24''
    Ja høyde over havet spiller inn på effekten.

    Comment


    • #92
      Header er ca 26 cm, potta er en medium size proflow med bakutblås.
      Opptatt med barnepass hele dagen, men håper jeg kan ta en tur ut i kveld. Setter i såfall på en 22x10 for testing.
      Attached Files

      Comment


      • #93
        Jeg glemte å måle min. Jeg skal sjekke i kveld..........he he, headeren altså
        Men har du fått prøvd med annen propell? Hvis du fortsatt har problemer så kan vi kanskje treffes her eller der i helgen

        Men du har også en nippel på forgasseren som er til å sette slange på og trekke 20-30cm inn i flykroppen. Det hjelper ofte på trøblete gange Jeg bruker ikke det på min, men mange OS eiere gjør det visst de har hatt problemer.

        Tenkte jeg skulle fly litt med min i morra.

        Comment


        • #94
          Har vært ute å testet min med 24'' vess, og det funket ikke på min heller. Kom nesten ikke ut av hover. Jeg måtte bytte tilbake til min xoar 24a-3d og da funket den bra igjen. Jeg har nok ikke mere enn 6600-6700 med xoar-proppen, men motoren er ganske sterk i mellomregisteret så jeg føler jeg har nok krefter. Drar godt vertikalt med xoaren.

          Er du ute etter mere rpm bør du nok ned på 23''.

          Jeg ble faktisk veldig skuffet over vess'n nå. Trodde det skulle være bedre enn xoar effektmessig, men forskjellen var ganske stor.

          Comment


          • #95
            Har ikke hatt mulighet til å prøve noe mere pga jobb og masse sur vind.

            Er i Oslo nå , og i morgen ettermiddag skal jeg og broren min ut å fly på Aurskog stripa. Om noen er i nærheten er det bare å komme Har med 22x10, 23x8 og 24x8 propeller, så det ordner seg nok.

            24x8 proppen er jo en Vess, så da er vi to med dårlig erfaring her.

            Gangen på motoren er er helt fin, det er kun toppeffekten jeg savner. Og med det du nevner over har du faktisk bare 400rpm mer enn meg med samme propell. Og siden jeg har ca 800høydemeter ekstra oppe hos meg vil jeg tippe at dette er forklaringen. Menneh, det finner jeg ut i morgen

            Comment


            • #96
              Ja jeg merket effektforskjell når jeg var på Fagernes med en 88cc i vinter, så det er helt klart at du taper på det i forhold til her nede.
              I morgen kan jeg ikke fly, men om du skal fly på Aurskog fredag så kan jeg ta meg en tur

              Comment


              • #97
                Må hjem igjen på fredag, men kommer ned igjen om noen uker. Håper å få noen hele dager på stripa da.

                Comment


                • #98
                  Ok, du får si fra så kan vi treffes og fly litt sammen...............å prate tull

                  Comment


                  • #99
                    Det ble ikke lange turen gitt...

                    Etter noen få minutter i lufta skulle jeg rette opp etter en flatspin og merket at flyet ikke rettet seg opp slik jeg regnet med...det dro til venstre uansett hva jeg gjorde, og gikk ganske fort rett i bakken. Det viste seg etterpå at set-skruen på den ene balanseror servoen hadde skrudd seg nesten helt ut, og at servohornet derfor ikke hadde kontakt. Slik går det når man glemmer locktite :/

                    Vingene og stab greide seg uten skader, så det er bestilt en ny 30% Edge i samme fargeskjema.

                    OS motoren fikk gasseren smekk-full av jord, så denne må åpnes og rengjøres skikkelig...
                    Attached Files

                    Comment


                    • Uff da.. Kondolerer.
                      Men bare å gyve løs ja, dette er en del av hobbyen
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • Dumme feil koster gjerne endel

                        Har fortsatt Pilot Yak'en, så håper å få noen turer med den i helga

                        Comment


                        • Auda, kjedelige greier. Men slik er det med denne hobbyen, tyngdekraften er sterk og de fleste får føle den smertelig. Tåler man ikke det, vel, så er frimerker og gressklipping neste hobby!
                          Futaba T8FG-S
                          Noen planker og noen visper

                          Comment


                          • Men det som jeg synes er mest interessant i denne tråden her, det er om du klarer å få O.S.'en til å levere mer enn DLE 55'en. Det bør den jo, etter pris og finish. Men foreløpig så ser det jo ikke slik ut.
                            Futaba T8FG-S
                            Noen planker og noen visper

                            Comment


                            • Har du noe prosjekt til O.S.' en nå?
                              Futaba T8FG-S
                              Noen planker og noen visper

                              Comment


                              • Fikk ikke prøvd motoren noe særlig... Men min bror fløy med en Aeroworks Yak/Dle55 samtidig som jeg var oppe med min, og hans hadde betydelig mer krefter enn min OS. Nå skal det sies at min ikke hørtes god ut når den kom i luften, så det er nok noe innstilling igjen er jeg redd.


                                Ang nye prosjekter så har jeg allerede bestillt en ny Pilot Edge, samt at jeg har en FW190 D9 under bygging. Har en kompis med en ny ferdigbygget Seagull Edge (uten motor) stående, jeg vurderer å kjøpe denne bare for å få OS motoren i gang igjen fort.

                                Men denne flyr vel som en halvfull tønne i forhold til Pilotene vil jeg tro...?

                                Comment

                                Working...
                                X