Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mine fly, deler og reperasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vi får ta det en gang du er her...

    Comment


    • Satt i går kveld og skulle bestille nye servoer og eksos, og tenkte for meg selv at egentlig har jeg ikke råd til å kjøpe enda mer utstyr akkurat nå. Derfor blir modellen satt bort til kontoen er blitt litt fetere igjen.
      Nå er det uansett bare noen uker igjen med ok temp her oppe, så kommer vinteren med kuldegrader, så noe særlig brukt blir den jo uansett ikke...
      Blir koselig det, å stå inne og fylle opp Dora med nytt hitec mg/tg rc utstyr og sørge for at alt er tipptopp før maiden, uten å tenke på kronene.

      Mennnehh, det betyr jo at karbon Pilot Edge'n som har stått 5 uker i garasjen nå kan påbegynnes. Denne har jeg alt utstyr til også, etter den forrige som døde i Aurskog. Har splitter ny Dle55 med proflowpotte liggende, 7985Mg på alle ror bortsett i fra 5565TG på sideror samt alt av brytere og batterier. Er også en mer behagelig byggetid på denne modellen

      Edge er jo også definitivt det artigste å fly

      Comment


      • Jaggu bra du endelig skjønte det!
        Hangaren full av drit...

        Comment


        • Så hva skjedde med OS motoren? Ble det ikke noe suksess med den?
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Den ble kastebyttet i en Dle55, vet ikke om ny eier har gjort noe med den.

            Jeg ble ikke fortrolig med den motoren...har justert inn diverse glow motorer, og flere bensinmotorer av typen turnigy og dle, alle uten problemer. Men OS'en fikk jeg ikke noe særlig effekt ut av i det hele tatt. En dle i ett nesten identisk fly hadde betydelig mer effekt, og da er det noe som ikke henger helt på greip :/

            Comment


            • Fikk ånden over meg i kveld, så edge var ute av esken kl halv ni, og allerede på god vei til å bli klar. Har satt sammen stab, servoer, sideror og wire til dette, understell med hjul/hjulkåper og halehjul. Avsluttet med å borre/skru og lime inn firewall med topplokk. I morgen er det pappaperm, så med litt godvilje fra minimannen kommer motor ++ inn i løpet av morgendagen.

              Møtte også Odd (xxlrc) i går og fikk noen nye Booma batterier og brytere. Har handlet noen Proflow og annet av ham fra før, og det blir helt sikkert mer fremover Anbefales

              Comment


              • Da er flyet nesten klart, mangler kun å justere kablene så ting ser noe bedre ut, samt lodding av kabel til tenningsanlegg og hovedbatteripakken.

                Ellers er alt ferdig med propææl, spinner, cowling, eksos og bryteroppsett. Skal også bytte ut mottageren til en 9 kanaler til helgen, men foreløpig er den satt opp med en Hitec 7.

                Ser bra ut, og er så lett som jeg har mulighet til å få den. Skal sjekke vekta for morroskyld, når alt er klart. Rorutslagene ble rimelig bra, har ikke mulighet til å få mer nå, uten å bytte til lengre servo armer...
                Kopierte også en fin choke løsning jeg så tidligere på nettet, enkel og grei
                Attached Files

                Comment


                • Maiden gikk veldig bra, selv om jeg slet litt med å få liv i motoren. Det var en bøyd stikker i kontakten mellom Iggy bryteren og tenningsanlegget. Gikk litt tid på demontering og feilsøkning, men det er vel hva man har igjen for ikke å teste skikkelig på forhånd.

                  Litt justering på høyde og balanseror, så fløy den helt strøkent. Hover, flatspin og annet går som på skinner. Jammen er det stor forskjell på modellene...

                  DLE55 som sitter i er helt ny og den går fortsatt litt rikt, men da den bare er gått to tanker er det helt ok. Bare grovjustert begge skruene raskt. Lite nøling og stabil tomgang, rask opp på turtallet med 23x8 Mejiznik Evo propell. Den har allerede betydelig mer krefter enn OS'en hadde etter flere tanker, så jeg er glad den ble byttet bort.
                  (Og det bekrefter min tanke om at OS motoren ikke var som den skulle.)

                  Fikk fort lav spenning på batteriet, så jeg må kikke litt på dette. Sikkert en svak kontakt et sted....

                  Comment


                  • Bra du blir fornøyd
                    Men min OS går fortsatt meget bra. 7200 med mejzlik 23x8 og 6900 med mejzlik 24x8.Målte rpm forrige uke , for da passerte den 100 turer. Jeg byttet tilbake til 24x8 da jeg syns den dro bedre med den.

                    Sorry for OT, det beste er at du selv er fornøyd uansett motor. Beklager at du ble skuffet etter at jeg anbefalte den til deg
                    Last edited by anders e; 15-08-12, 20:45.

                    Comment


                    • Hadde vært gøy å få vite vekta på din. Min pilot-330 veier ca 8.3 kg.

                      Comment


                      • Ikke noe problem, Anders. Som sagt, jeg tror det var noe med den motoren.
                        Den er nå hos Kenneth i Aurskog klubben, du får høre med han om du vil fikle med den

                        Ang vekten har jeg tenkt å sjekke begge modellene mine. Edge er nok letterere enn Yak, samt at Yaken har tunge batterier, etc.
                        Vekten kommer.

                        Comment


                        • Har forresten litt batteriproblemer. Batteriet er et nytt Booma 2600mA. Senderen (Aurora9) påstår at mottageren har vært helt nede i 4.9 volt i kveld, mens Boomabryteren påstår at laveste spenning er 5,6v. Voltstyrken i batteriet er 6,5 volt, noe som er likt både på sendere og bryter.
                          Det sitter en skjøtekabel på 20cm mellom bryter og mottager. Kabelen er en av de bedre ferdig kablene ut i fra hva jeg kan se. Er det virkelig så store spenningsfall ved bruk av en skjøtekabel?

                          Hva er anbefalt laveste volt? Litt surt om mottageren restarter pga lav spenning?

                          Hvordan legger dere opp strømmen i deres modeller? Tenker da på kabeltykkelser, kontakter, grenseverdier, osv.

                          Comment


                          • Dagens dose med griseflaks er oppbrukt.

                            Sto i garasjen i sted og byttet mottager i Edge fra en 6 kanal til en 9 kanal for å slippe å bruke y-ledd. Programmerte opp alle servoer på nytt,testet og mente selv at alt var bra. Hadde også tenkt å bytte ut throttle servo til en ny innkjøpt 645MG, fordi karbonite servoen som foreløpig står der ikke akkurat er kjent for å vare lenge i besinfly. I det senterskruen ble skrudd ut datt servohornet av uten motstand.

                            Da melder jeg meg inn i metaldrevpåaltklubben!

                            Håper å fly litt senere i dag. Har koblet om brytere og batteriopplegget, så jeg håper alt skal være ok nå.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Flott dag i dag, tilnærmet vindstille og knall sol. Litt kontor arbeid på morgenen og rett på stripa. Fikk 6 tanker a 10min med Edge i dag, uten noen problemer. Veldig bra

                              Volt problemene virker som om de kommer fra bryteren, mister ca 1,1V i denne.
                              Kobler meg midlertidig utenom, ordner seg sikkert.

                              Comment


                              • Har ikke flydd på tre uker igjen. Det blåser jo støtt, og når det ikke blåser er det masse annet å gjøre

                                Sitter å lurer på om jeg skal prøve en 78" med elektro oppsett? Greit å ha et stille alternativ til bensin, men prisen blir fort i overkant stiv for motor, bec og batterier.

                                Comment

                                Working...
                                X