Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Marked

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Xilian, for en fantastisk jobb du har gjort, som jeg er sikker på lett tar over massene fra rcmarked. Gi det litt tid, dette blir bra skal du se
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Logo 800 Xxtreme, Goblin 770 x2, Goblin 700, Goblin 500, Trekker, 450
    300X, Cessna 182, Cessna Corvalis. DX18QQ, Jeti DC 16
    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    Comment


    • Hei Xilian.
      Jeg tror kanskje jeg ble misforstått. Dette var ikke ment som noen form for kritikk, du har gjort en kjempejobb med å skaffe oss et alternativ til RC Marked, og takk skal du ha for det.
      Innlegget mitt var ment som en kommentar til noe som ble sagt litt lenger opp, om at det vil ta litt tid før Modellsalg.no blir like stor som RC Marked. Jeg for min del håper det går fort, og at modellflymiljøet i Norge kan enes om en felles markedsplass.

      Mvh
      Magne

      Comment


      • godt å høre.

        Bare han tjommien får opp farta nå så...
        Hadde en smørbrødliste med ting som skulle vært ferdig sist onsdag.. And we're not there yet :/
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • Nå har jeg hatt en 6008HS liggende til salgs på Modellsalg omtrent siden siden åpnet, og har til dags dato ikke hatt en eneste henvendelse. Jeg har to 6008HS og en 6014HS liggende, men vet ikke helt om det er noen vits i å avertere
          for en stund siden kunne jeg nok ha kjøpt de ...nå som 18mz ble tatt i bruk ...ok for et år siden er telemetri og ønske ..kanskje der problemet ligger???
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • Det blir ymta frempå at det er så fantastisk mye mer action på RCM.

            03.02.2014 blir det skrevet på RCM
            Med over 800 daglig besøkende, 1.700+ Facebookvenner, og over 9600 e-post mottakere er RCMarked uslåelig som salgssted for brukt RC utstyr.
            Til sammenligning denne uka så er det:
            7-800 (ish) besøkende hver dag.
            423 "likes" på Facebook
            0 epost-mottakere. (Er ikke så glad i masse mailer titt og ofte)

            Tirsdag var det 1.580 faktisk.. Så det var jo en höjdare


            edit: Dette nevner jeg bare for å poengtere at det er faktisk ikke så ille tall på MS heller...
            Last edited by xilian; 06-02-14, 18:50.
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • Når en ikke kan logge seg på RcMarked med gammelt brukernavn, synes jeg det blir passelig frekt av de å dundre ut nyhetsmail til alle tidligere brukere også.
              EF 60" Edge. Torque.
              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
              Multiplex FunCub XL on floats.
              Jeti DS-16

              Comment


              • Om eier av RCM er den jeg tror det er så har jeg vel sjelden sett andre beskrivelser enn fantastisk, uslåelig ( uknuselig? ) på produktene fra den kanten. Men jo hyppigere det måtte bli med slike skriverier fra RCM så ser jeg det heller som desperasjon pga svinnende marked.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • får nyhetsbrev fra dem valgte da å fjerne meg fra den listen. men får fremdeles nyhetsbrev fra de.. aarrggg
                  syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                  carl goldberg ultimate
                  DJI S900
                  piper pawnie el kjærre


                  Futaba 14SG
                  diverse epp tjafs
                  Per-Egil Furuseth

                  Comment


                  • De gutta der er som lusa, kommer igjen og igjen og igjen.......
                    Svein Erik Riis
                    Ikkje Noko Problem
                    Sent from a Jeti DC 16

                    Comment


                    • RCM må jo være bedre siden det tross alt koster penger...?

                      Edit: jeg lurer forresten på hva som skal til for å få merket annonsen sin med "verdt å se". Det betyr vel at annonsøren har betalt mere..
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • Originally posted by jotto View Post
                        RCM må jo være bedre siden det tross alt koster penger...?

                        Edit: jeg lurer forresten på hva som skal til for å få merket annonsen sin med "verdt å se". Det betyr vel at annonsøren har betalt mere..
                        Tror det rett og slett er en annonse der det enten er betalt eller at selgeren har kjøpt medlemskap og ikke er en slik "gratispassasjer"...
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • Ganske synd at de har klart å ødelegge at såpass greit varemerke på så kort tid. Jeg har solgt nesten alt av RC utstyr gjennom rcmarked, og kjøpt endel også. Modellsalg.no er sikkert bra, men det vil ta tid før det blir etablert. Har lagt ut 3-4 ting og ikke fått en eneste mail på noen av dem. RCMarked gidder jeg ikke å bruke, så da blir det vel til at jeg må legge det ut på Finn.no

                          Comment


                          • Originally posted by Hanzo View Post
                            Modellsalg.no er sikkert bra, men det vil ta tid før det blir etablert. Har lagt ut 3-4 ting og ikke fått en eneste mail på noen av dem. RCMarked gidder jeg ikke å bruke, så da blir det vel til at jeg må legge det ut på Finn.no

                            Jo mere vi sprer "det glade budskap" jo flere brukere får vite om Modellsalg.no og lettere blir det og få solgt ting der
                            Bruk Facebook for det det er verdt!!
                            Rune Haugen
                            // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                            // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                            // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                            // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                            " It's all 100% electric ! "


                            Comment


                            • Og hetsen bare fortsetter...

                              Synes det er leit å lese at voksne folk for seg til å sette seg ned å skrive så mye løgn og fanteri. Det er rett og slett bare trist. Jeg burde egentlig tatt affære når jeg blir hengt ut som svinder og kjeltring, men det er vel neppe verdt det. Jeg har aldri lurt eller svindlet noen som helst. Alle som bestilte varer fra ThrottleStore fikk disse levert. Et lite unntak for noen helt få som bestilte varer som det stod på siden at vi var tom for. Disse klarte vi dessverre ikke å hjelpe. Men å kalle dette for svindel er å gå ytterst langt, forbrukeren har også et ansvar for egne handlinger. Når det står tydelig at en IKKE må bestille varer som er utsolgt, og likevel gjør det...

                              Om noen andre ikke har fått varer de har betalt for ble dette ikke meldt til oss eller bostyrer. Noen få måtte vente en stund på enkelte varer da Tollpost holdt tilbake noen sendinger, men alle disse skal nå være levert. Det er ikke hold i disse grove beskyldningene. Jeg er hverken anmeldt eller dømt for noe kriminelt i hele mitt liv. Faktisk vil jeg hevde at det er å spre om seg med slike beskyldninger mot enkeltpersoner som er kriminelt. Injurierende er det i hvert fall.

                              Forøvrig drev jeg ThrottleStore i 7 år, og på den tiden ble vi meldt inn til Forbrukerombudet to ganger, og i begge tilfeller fikk ikke klager medhold. Jeg er en ordentlig og ryddig person som aldri med vilje og viten hverken har lurt eller svindlet noen. Jeg har plettfri vandel hos politi, påtalemyndighet og hos forbrukermyndigheter.

                              Minner også om at Richard Gulbrandsen og jeg har drevet RCMarked i fire-fem år nå, og alle har vært såre fornøyde. Ingen endringer der.

                              Når det gjelder RCMarked og alt det rare dere skriver der blir jeg rett og slett bare matt.

                              Hva er det egentlig dere mener vi har endret? Vi har de samme betingelser som før, vi har de samme prisene som før. Det er ingen forandring utover at vi litt mer aktivt prøver å få inn noen kroner til å videreutvikle siden, men det er hundre prosent valgfritt om en vil betale eller ei. Vi har lagt noen få begrensninger på gratisannonser, men dette har NULL betydning egentlig. RCMarked kan brukes akkurat som før, og vi sliter virkelig med å se hva som er problemet! Men når en leser bibelen som fanden og tolker bevisst alt i værste mening vil en selvsagt lese akkurat det en vil. Men sant blir det likevel ikke.

                              Er problemet at en må betale tre kroner for å verifisere telefonen sin? Dette er i høyden et break-even prosjekt for oss, men gir brukerne stor sikkerhet mot svindel. Svindel har ikke vært et stort problem på RCMarked, men vi kjenner til to tilfeller i fjor der en person ble svindlet for 7.200 kroner og en annen for 3.500. Men det er UANSETT to for mye, og det koster hver enkelt av oss så lite (kr 3 nøyaktig) å fjerne 95% av svindelen.

                              Hvorfor skriver dere at en må betale for å merke en vare solgt? Det er ikke sant! Hvor tar dere dette fra?

                              Er dere komplett uten humor? Begrepet "Gratispassasjer" er humoristisk ment... Kjære vene!

                              Dersom noen har meldt seg av nyhetsbrevet får de det ikke igjen! Det er umulig, om en ikke er registrert med flere e-postadresser. Og forøvrig, har en problem med noe er det normal folkeskikk å ta det opp med den det gjelder istedenfor å spre eder og galle til gud og hvermann... Ingen har kontaktet oss med at de har forsøkt å melde seg av nyhetsbrev uten å lykkes med det. Har noen et problem løses det selvsagt så raskt vi bare kan!

                              Burde selvsagt aldri postet dette, men synes at det er på sin plass at noen påpeker at det er en enkeltperson dere angriper her, på 100% usakelig og udokumentert vis. At dette forums "moderatorer" også godtar denne type sjikane er og et mysterium. Da har en liksom misforstått en hel del om hva som er ens oppgave...


                              Om dere klarer å heve nasen litt utover blodtåka og se hva vi faktisk har gjort:
                              - Vi har forbedret sikkerheten med mange 100%. Sjansen for hacking er nå lik 0 (det gjelder ikke for OpenSource sider!)
                              - Vi har løftet designet (ok, smaken er som baken, ikke alle liker det, men...)
                              - Vi har forbedret søkemuligheter / fylkesfilter
                              - Vi har integrert løsningen mot Facebook
                              - Vi sørger for økt markedsføring og økt trafikk via e-post (ok, at noen ikke liker det, men de fleste gjør faktisk det, og skal en selge noe er det da utelukkende positivt at annonsen spres mest mulig!!???)
                              - Vi vil snart tilby "Kjøp-trygt" funksjon som vil fjerne all svindel for all fremtid for de som bruker den. Dette blir sikkerhet både for selgere og brukere
                              - Vi kommer med en egen Iphone og Android -app for utlegging av annonser. Lettere blir det ikke!
                              - Og mye mer til...

                              Vi er kanskje naive, men vi hadde ventet mer ros for å gjøre noe... Ser en tilbake på andre tråder i dette forum er det masse harme over at vi ikke har gjort noe på flere år. Skjønn det den som kan...

                              Vi synes kritikken er ufortjent, usakelig og til tider til og med usann. Det er helt tydelig at vi på ett eller annet vis har tråkket noen på tærne og blitt lagt for hat. Dessverre klarer vi ikke helt å se hvorfor, men håper at om noen ikke er fornøyd med noe så ta det opp med oss. Det er det oppegående voksne folk gjør.

                              Vi vil bare brukernes beste, og kun det!

                              Ole Christian Synnes

                              Så får dere bare begynne og vri og vrende på dette hjertesukket da... Det blir vel plukket fra hverandre, vridd og vrengt på, lest med fandens briller og tolket i værste mening. Trist, trist, trist.

                              Comment


                              • ja tåler dere ikke å lese våres meninger inntrykk og erfaringer uten å kalle oss ditt eller datt.. er jo brukerne som klager ikke eierne..

                                saken var vel at folk ville ha noe som er 100 gratis.. hvorfor skal andre tjene på at jeg skal selge noe.. osv..
                                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                                carl goldberg ultimate
                                DJI S900
                                piper pawnie el kjærre


                                Futaba 14SG
                                diverse epp tjafs
                                Per-Egil Furuseth

                                Comment

                                Working...
                                X