Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Marked

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vegham : helt seriøst. Du har 4 innlegg på forumet, og minst 2 av dem er for å profilere
    ditt eget opplegg som er i direkte konkurranse med mitt. Det synes jeg er drit dårlig.
    Hadde du enda gjort noe annet liksom, så hadde det vært litt greiere...

    Skal du fortsette å profilere det, så får du kjøpe annonser som alle andre må gjøre...

    Ikke engang RCM har skrevet innlegg her... Det sier en hel del...
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • Originally posted by vegham View Post
      http://rctorget.no/ er nok vesentlig lettere da enkelhet har vert et av fokusområdene.
      Hmm lurer på om jeg skal registrere meg på dette torget, jeg har noen annonser på modellsalg.no så jeg kunne jo bare linket til den via torget ditt?? Selvfølgelig uten noen form for info, kun en link til Modellsalg.no.
      Terje syvertsen
      www.ModumModellSportklubb.com
      3dhs edge mintor 38
      C-arf edge dle 111 v3.
      C-ARF extra 330l da 100.

      Comment


      • Hehehe.. høhø..
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Originally posted by TorpaRC View Post
          Eller bare bruke modellsalg.no, som Xilian brukte mye tid og penger på når vi stod uten et eneste fornuftig sted å selge alt av rc-utstyr.
          Det var riktig gjort av han. Det er et sunnhetstegn at vi ikke finner oss i alt som blir tredd over hodet. Jeg gjorde egentlig det samme når jeg oppdaget at rcmarked ville slakte brukerene sine. Hadde jeg vert klar over de andre alternativene og hvilke hensikter de har hadde jeg sikkert tatt meg fri den helga jeg utviklet torget.

          Rett meg hvis jeg tar feil, men koster det ikke 250kr fra HugeDomains.com og to timer å sette opp? Han som lagde rcsalg.no sa han har brukt et år hvis det er det som betyr noe.


          Originally posted by xilian View Post
          vegham : helt seriøst. Du har 4 innlegg på forumet, og minst 2 av dem er for å profilere
          ditt eget opplegg som er i direkte konkurranse med mitt. Det synes jeg er drit dårlig.
          Hadde du enda gjort noe annet liksom, så hadde det vært litt greiere...

          Skal du fortsette å profilere det, så får du kjøpe annonser som alle andre må gjøre...

          Ikke engang RCM har skrevet innlegg her... Det sier en hel del...
          Jeg kan godt fjerne postene hvis det oppleves som reklame. I fare for å repetere meg selv så ønsker jeg bare at RC-brukere har et alternativ til rcmarked med noble hensikter.

          Hvor mange poster jeg har vel ikke noe å si? torget er ikke for min vinning, jeg taper jo flytid på dette her!

          Det har aldri vert min intensjon å gjøre det vanskelig for deg. Bare bedre for RC-brukere.

          Comment


          • Rc marked før var jo fint ...et sted for å selge og kjøpe (ok var litt annet rundt om).
            hadde vært fint om vi kunne samles om en side å bruke kun den , rcmarked ved siden av modelflynytt var grei tidtrøyte til morra koppen med kaffe på jobben om det var stille på telefon og mail!
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

            Comment


            • ..........
              Last edited by hassajo; 26-01-14, 21:58.
              ---
              Mvh
              Hasse Andre Ruud
              Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

              Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

              Comment


              • Originally posted by hassajo View Post
                Jeg hadde egentlig ikke tenkt å slenge meg på denne tråden, så det er bare å slette den hvis den ikke passer inn Xilian.

                Jeg ser at de andre kanalene benytter ferdige script med et kjøpt theme, og det finnes jo ikke noe galt i det.. Men for meg så blir det også feil når det skrives at det er brukt 1000 vis av kroner og 100 vis av timer..

                Jeg hadde også et script på min gamle side, og den ble satt opp på en liten uke ( Da inkuldert oversetting av hele scriptet) Men jeg så begrensninger i det å bruke et ferdig script, samt at det var veldig mange her på forumet som etterspurte et nytt alternativ enn RCM..

                Så det var da jeg startet for ca 1 år siden.. Tegnet først alle sider / Layout i photoshop, kodet alle sidene om til HTML/CSS3 og så bygget jeg alt via php og YII framework i bunnen.. Dette gjorde jeg for at vi skulle få en plattform som kan bygges ut hvor stor som helst uten begrensninger. Dette har tatt meg ca 1 år, dog ikke noe fulltidsjobb men det gar gått med veeeeldig mye tid og noe penger, og jeg kan ikke si at jeg er ferdig heller.. Men ettersom det ble så mye skriverier om den "nye" RCM her, så måtte jeg bare publisere for å ikke bli hengende etter.. (Dette var ikke bra da "kundene" må ta seg av testing av siden og kanskje opplever enkelte feil).

                Jeg nar en lang liste over nyttige funksjoner som skal inn, og dette blir gjort uansett hvilken markeder som dukker opp.. Siste jeg fikk på plass i går var SSL altså https:// for å kunne håndtere betaling over siden (tenker da på noe av det samme som finn.no sin betalingsgaranti). Ellers så er et privat meldingssystem underveis også..

                Nå får jeg sikkert admin og flere på nakken, men det må være lov å nevne hva vi driver med vi også? Ihvertfall når det er lagt ned veeeeldig mye tid.. Men la nå brukerene få besteme da,

                Jeg ser også snakk om et salg av mitt domene lenger opp her for å benytte på MS.no jeg kan bare si at min side vil bestå og er ikke tilsalgs.. Ligger så alt for mye bak siden for å gi opp nå..
                For meg nå man gjerne reklamere for egen ny side men da får man jaggu gjøre det på eget forum også når det er direkte konkurranse med Modellsalg! I beste fall jævla frekt, i verste fall ekstremt dårlig selvinnsikt
                Last edited by affa; 26-01-14, 10:34.
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • Originally posted by vegham View Post
                  http://rctorget.no/ er nok vesentlig lettere da enkelhet har vert et av fokusområdene.
                  RCtorget er det mest uoversiktelige og minst ferdige produktet til nå... BTW, lag ditt eget forum og publiser ditt eget salgssted der!

                  Comment


                  • Først og fremst.. Markedsplassen som skal brukes fremover er opp til brukerne.

                    Jeg har ALDRI sagt at jeg har brukt uhorvelig mengde penger. Det eneste jeg har
                    sagt er at det går noen tusen, for det gjør det.
                    IBT-temaet koster rundt 250kr, og software i bunn er gratis.
                    (dog jeg har intensjoner om å donere penger til prosjekt/utvikling. Det er jo vinn/vinn)
                    I tillegg betaler jeg (tidenes tregeste) programmerer for å gjøre en del endringer.

                    RCM har rett i en ting, og det er at kurva for salg av annonser ikke peker oppover,
                    den har flatet veldig ut og hvis man da skal investere(?) masse kroner i et prosjekt
                    så må jo disse komme fra et sted. Jeg bruker MFN/RS penger på å starte opp MS,
                    men jeg kan jo ikke betale i dyre dommer. Ting må jo stå i stil og være bærekraftig.

                    Så. Hvem her er interessert i å gi meg 50-100k for å starte en kjøp og salgsside
                    som kanskje aldri blir brukt? Jeg tror det svaret er 0. Jeg ville heller ikke gjort det...

                    Jeg vil ha en enkel og billig løsning som kan utvikles over tid og la investeringene
                    stå i stil til inntektene, og da snakker jeg IKKE om at brukerne skal betale noe.
                    For løsningen bør i mine øyne være åpent for at bedrifter annonserer, kundene ikke
                    betaler noe og utvikler får penger inn for videre drift/utvikling.

                    Jeg skal i alle fall ikke begynne å konkurrere med Finn.no som enkelte har gjort...
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • Det er greit å få samlet ting uavhengig, med 4 plasser der du kan legge ut annonser nå blir det uoversiktelig for alle, både selger og kjøper. Jeg orker i hvert fall ikke å sjekke finn, RC marked, modelsalg og rc torger daglig for å se om noe dukker opp.

                      Comment


                      • Ikke gidder jeg å sjekke. Ikke gidder jeg å legge ut. Trakk nylig mitt fly, som stod til innbruddspris på det ene nettstedet. Sånn går det når noe som blir startet av entusiasme og idealisme av noen som setter pris på HOBBYEN blir ødelagt av idioter som for lengst har bevist hva de er gode for i forretningsdrift.
                        Å støtte/bruke RCmarked nå er for meg det samme som å handle ting fra et sted der en vet at det egentlig er mafiaen som står bak. Kan ikke si noe på det, men det er jaggu ikke bra heller.
                        Geir


                        3D plane - 1D brain

                        Comment


                        • Er så å si kun en leser på det forumet her, jeg legger sjeldent/aldri ut mine meninger om ting og tang da jeg er "redd" for kritisisme. Men jeg må si at å reklamere for andre sider enn modellsalg.no på modellflynytt.no sitt forum er direkte frekt og er utenfor mine normer og verdier. Modellflynytt er et meget godt forum for oss rc førere og jeg håper det gir oss nok grunnlag til at modellsalg.no er stedet vi skal satse på.

                          Comment


                          • Og ikveld er det for første gang flere annonser under kategori fly på modellsalg.no enn på rcmarked!
                            Terje Pedersen

                            Indre Østfold Modellflyklubb

                            91399490

                            Comment


                            • Er på jakt etter et nytt helikopter og har da spurt på et par som ligger på rcmarked. Han ene svarte meg i går med at han hadde solgt helikopteret, men fikk ikke satt annonsen til solgt fordi rcmarked skulle ha penger for det.

                              Kun modellsalg.no her nå...
                              Kjell Ove
                              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                              Comment


                              • Originally posted by kjellovel View Post
                                Er på jakt etter et nytt helikopter og har da spurt på et par som ligger på rcmarked. Han ene svarte meg i går med at han hadde solgt helikopteret, men fikk ikke satt annonsen til solgt fordi rcmarked skulle ha penger for det.

                                Kun modellsalg.no her nå...
                                Skulle bare mangle.. "har du akkurat solgt et helikopter, så har du råd til å betale litt ekstra avgifter"

                                Lurer på hvor kjent modellsalg.no er utenfor mfn-miljøet. De fleste modellflygere jeg kjenner et ikke aktive her.
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                                Anything worth doing is worth overdoing!

                                Comment

                                Working...
                                X