Unconfigured Ad

Collapse

Hvilket fly?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jon M
    • May 2009
    • 662

    #16
    Så da borrer jeg bare en hull i pipa så nært sylinderen som mulig og setter på den nippelen og skrur den fast, så tar jeg en bensinslange eller noe som tåler røyolja fra pumpa og rett på nippelen og så har jeg røyk?
    Er det så enkelt?
    Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
    Harstad MFK

    Futaba 12FG

    ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
    Slick 360 | Elektrokonvertert
    ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
    Phoenix Decathlon | ASP.70
    Hexacopter

    Comment

    • loomis80
      • Oct 2008
      • 37

      #17
      Originally posted by Bajaen
      Så da borrer jeg bare en hull i pipa så nært sylinderen som mulig og setter på den nippelen og skrur den fast, så tar jeg en bensinslange eller noe som tåler røyolja fra pumpa og rett på nippelen og så har jeg røyk?
      Er det så enkelt?
      Ikke bensinslange. Det følger som regel med slanger med pumpene, sort gummislange som tåler varme.
      Hvilken pumpe skulle du ha sa du?

      Så enkelt er det ja

      Comment

      • Jon M
        • May 2009
        • 662

        #18
        vet ikke hvordan pumpe jeg skal ha, blir ikke å kjøpe det enda, blir heller ikke å fly flyet i år trur jeg

        Men har sett på en dem har på elefun og den de selger på throttlestore.

        Men er det noen som vet hvor jeg får tak i Carbonfiber understell som passer til Edgen?
        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
        Harstad MFK

        Futaba 12FG

        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
        Slick 360 | Elektrokonvertert
        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
        Phoenix Decathlon | ASP.70
        Hexacopter

        Comment

        • loomis80
          • Oct 2008
          • 37

          #19
          Originally posted by Bajaen
          vet ikke hvordan pumpe jeg skal ha, blir ikke å kjøpe det enda, blir heller ikke å fly flyet i år trur jeg

          Men har sett på en dem har på elefun og den de selger på throttlestore.

          Men er det noen som vet hvor jeg får tak i Carbonfiber understell som passer til Edgen?
          Jeg bruker denne: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=7324
          Den har jo en grei pris derfra også.
          Og der har de kanskje karbonunderstellet ditt også.

          L

          Comment

          • Jon M
            • May 2009
            • 662

            #20
            De hadde carbonfiber understell der, men vet dere hvor stort det må være?

            Øverst på siden her er de dem selger

            Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
            Harstad MFK

            Futaba 12FG

            ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
            Slick 360 | Elektrokonvertert
            ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
            Phoenix Decathlon | ASP.70
            Hexacopter

            Comment

            • Tomas Hestnes
              • Oct 2008
              • 88

              #21
              Jeg driver å bygger denne i disse dager http://www.throttlestore.com/fly/nye...e.aspx?lang=NO Så langt er jeg meget fornøyd med kvaliteten, gjenstår bare å få testet flygeegenskapene Står en MT-50i i front.

              Jeg tenkte å kjøpe cf understell til extraen herfra:

              Trondheim Modellflyklubb

              Extra 330L 30% MT-50i
              Mustang P-51D ASP91FS
              HS Cap 232 .60 Brushless
              Mini Funtana
              ST-Model Twin dragon
              Lazer Model Colibri .25
              HK-450

              Comment

              • Jon M
                • May 2009
                • 662

                #22
                Hey.
                Må jeg bruke CA lim som er laget for hengsler?, eller kan jeg brke vanlig CA?

                Håper på raskt svar, pga at jeg må dra å hente flyet nå snart
                Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                Harstad MFK

                Futaba 12FG

                ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                Slick 360 | Elektrokonvertert
                ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                Phoenix Decathlon | ASP.70
                Hexacopter

                Comment

                • Guest

                  #23 Unapproved
                  Går bra med vanlig CA.

                  Comment

                  • Jon M
                    • May 2009
                    • 662

                    #24
                    Hehe, fant det på throttlestore.com.

                    http://www.throttlestore.com/fly_til...r.aspx?lang=NO

                    Takk for hjelpen
                    Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                    Harstad MFK

                    Futaba 12FG

                    ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                    Slick 360 | Elektrokonvertert
                    ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                    Phoenix Decathlon | ASP.70
                    Hexacopter

                    Comment

                    • Jon M
                      • May 2009
                      • 662

                      #25
                      Hvordan er det jeg hengsler roren fart til vingen og det?
                      Skjønner det ikke helt 100 prosent
                      Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                      Harstad MFK

                      Futaba 12FG

                      ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                      Slick 360 | Elektrokonvertert
                      ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                      Phoenix Decathlon | ASP.70
                      Hexacopter

                      Comment

                      • Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

                        #26
                        Originally posted by anders e
                        Går bra med vanlig CA.
                        Tynn CA!

                        Ikke lim hengslene først i vingen eller først i roret før du setter dem sammen - da mister hengslene evnen til å transportere CA når du skal lime den andre halvdelen etterpå
                        Sett en nål midt i hengsla slik at den ikke går for langt inn i roret eller vingen når de settes sammen - du er sikker på at hengsla sitter 50% i vingen og 50% i roret
                        Denne nåla gir også en perfekt avstand mellom ror og vinge.
                        Sett inn roret med alle hengslene på plass, sjekk at det ikke stikker for lagt ut eller inn mot kroppen og at avstanden er lik hele veien mellom ror og vinge.

                        Sett et sprøytespiss e.l. på tuppen av lyn lim flaska slik at du kun får ut noen dråper av gangen å dråpene havner akkurat der du vil (du vil ikke ha CA over hele vingen).
                        Legg en 3-4 dråper (på en normal 1x1 cm CA hengsle) på hvert hengsel - ta og snu vingen å gjør det samme på undersiden, repeter overside og underside en gang til helt til CA hengsla ikke trekker til seg mer lim.
                        Ta ut alle nålene og beveg forsiktig roret opp og ned til CA'en har tørket (ca 30 sek) IKKE BRUK AKSELERATOR (KICKER)!

                        Det som er viktig her er at CA'en trekker inn i CA-hengslen og videre inn i balsaen, dette er grunnen til at du ser et utstanset spor i CA-hengsla. Dette sporet skal sitte inne i vinge og ror å hjelpe CA til å trekke inn i balsa/hengsle - derfor tynn CA.

                        Å kjøpe en spesial hengsle CA er bare tull - bruk en vanlig tynn Flash eller lignende.
                        Last edited by Quadrocopter; 14-08-09, 23:45.

                        Comment

                        • Jon M
                          • May 2009
                          • 662

                          #27
                          Men skal jeg bruke knappenål eller blir det for lite mellomromm?
                          Det er jo åpent i motten på hengselen, så skal jeg sette 2 nåler ,en på vær side sånn at den blir helt ein også?
                          Ögså tar jeg hengselen inn i vingen helt til nålaa treffer vingen også har jeg noen dråper tynn ca på den også når dne ikke trekker til seg mere så er jeg ferdig og gjlr det på alle de andre? Også setter jeg på roret og gjør det samme?



                          Tusen takk for hjelpen.
                          PS kjøpte den tynneste CA en jeg fant, Super Thin
                          Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                          Harstad MFK

                          Futaba 12FG

                          ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                          Slick 360 | Elektrokonvertert
                          ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                          Phoenix Decathlon | ASP.70
                          Hexacopter

                          Comment

                          • Quadrocopter
                            Moderator
                            • Aug 2007
                            • 6357

                            #28
                            Originally posted by Bajaen
                            Men skal jeg bruke knappenål eller blir det for lite mellomromm?
                            Det er avhengig av hvor stor vingen er, har brukt denne metoden (knappenål)på fly opp til 1,5 m vingespenn med suksess.

                            Det er jo åpent i motten på hengselen, så skal jeg sette 2 nåler ,en på vær side sånn at den blir helt ein også?
                            I begynnelsen satt jeg en på hver side men etterhvert så har jeg funnet ut at det holder med en på den ene siden av "sprekken"

                            Ögså tar jeg hengselen inn i vingen helt til nålaa treffer vingen også har jeg noen dråper tynn ca på den også når dne ikke trekker til seg mere så er jeg ferdig og gjlr det på alle de andre? Også setter jeg på roret og gjør det samme?
                            NEI, du tar å setter f.eks alle hengslene riktig inn i roret (IKKE LIM DEM NÅ), så setter du roret i vingen
                            Når alt er på plass (ror og vinge henger sammen) og du er fornøyd med plassering, tilpassing, bevegelse osv. legger du lynlim på hengsla.


                            PS kjøpte den tynneste CA en jeg fant, Super Thin
                            Pass på at noen av de supertynne har en veldig rask herde/tørke tid (2-3) sekunder, dette er ikke optimalt siden CA'en tørker før den får trekt inn i treverket. Det pleier å stå på flaska hvis CA'en er hurtigtørkende.
                            Last edited by Quadrocopter; 15-08-09, 00:07.

                            Comment

                            • Jon M
                              • May 2009
                              • 662

                              #29
                              Det var mye enklere en jeg hadde trudd, har bare vingene igjen nå
                              Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                              Harstad MFK

                              Futaba 12FG

                              ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                              Slick 360 | Elektrokonvertert
                              ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                              Phoenix Decathlon | ASP.70
                              Hexacopter

                              Comment

                              • Jon M
                                • May 2009
                                • 662

                                #30
                                På høyderorene, skal man lime de fast til kroppen? + At man skal skru de?
                                Så på byggebloggen her på forumet og han hadde limt de fast, men da får man de jo ikke av eller byttet de vist de går sund eller noe sånt?
                                Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                                Harstad MFK

                                Futaba 12FG

                                ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                                Slick 360 | Elektrokonvertert
                                ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                                Phoenix Decathlon | ASP.70
                                Hexacopter

                                Comment

                                Working...