Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Så da borrer jeg bare en hull i pipa så nært sylinderen som mulig og setter på den nippelen og skrur den fast, så tar jeg en bensinslange eller noe som tåler røyolja fra pumpa og rett på nippelen og så har jeg røyk?
Er det så enkelt?
Så da borrer jeg bare en hull i pipa så nært sylinderen som mulig og setter på den nippelen og skrur den fast, så tar jeg en bensinslange eller noe som tåler røyolja fra pumpa og rett på nippelen og så har jeg røyk?
Er det så enkelt?
Ikke bensinslange. Det følger som regel med slanger med pumpene, sort gummislange som tåler varme.
Hvilken pumpe skulle du ha sa du?
Ikke lim hengslene først i vingen eller først i roret før du setter dem sammen - da mister hengslene evnen til å transportere CA når du skal lime den andre halvdelen etterpå
Sett en nål midt i hengsla slik at den ikke går for langt inn i roret eller vingen når de settes sammen - du er sikker på at hengsla sitter 50% i vingen og 50% i roret
Denne nåla gir også en perfekt avstand mellom ror og vinge.
Sett inn roret med alle hengslene på plass, sjekk at det ikke stikker for lagt ut eller inn mot kroppen og at avstanden er lik hele veien mellom ror og vinge.
Sett et sprøytespiss e.l. på tuppen av lyn lim flaska slik at du kun får ut noen dråper av gangen å dråpene havner akkurat der du vil (du vil ikke ha CA over hele vingen).
Legg en 3-4 dråper (på en normal 1x1 cm CA hengsle) på hvert hengsel - ta og snu vingen å gjør det samme på undersiden, repeter overside og underside en gang til helt til CA hengsla ikke trekker til seg mer lim.
Ta ut alle nålene og beveg forsiktig roret opp og ned til CA'en har tørket (ca 30 sek) IKKE BRUK AKSELERATOR (KICKER)!
Det som er viktig her er at CA'en trekker inn i CA-hengslen og videre inn i balsaen, dette er grunnen til at du ser et utstanset spor i CA-hengsla. Dette sporet skal sitte inne i vinge og ror å hjelpe CA til å trekke inn i balsa/hengsle - derfor tynn CA.
Å kjøpe en spesial hengsle CA er bare tull - bruk en vanlig tynn Flash eller lignende.
Men skal jeg bruke knappenål eller blir det for lite mellomromm?
Det er jo åpent i motten på hengselen, så skal jeg sette 2 nåler ,en på vær side sånn at den blir helt ein også?
Ögså tar jeg hengselen inn i vingen helt til nålaa treffer vingen også har jeg noen dråper tynn ca på den også når dne ikke trekker til seg mere så er jeg ferdig og gjlr det på alle de andre? Også setter jeg på roret og gjør det samme?
Tusen takk for hjelpen.
PS kjøpte den tynneste CA en jeg fant, Super Thin
Men skal jeg bruke knappenål eller blir det for lite mellomromm?
Det er avhengig av hvor stor vingen er, har brukt denne metoden (knappenål)på fly opp til 1,5 m vingespenn med suksess.
Det er jo åpent i motten på hengselen, så skal jeg sette 2 nåler ,en på vær side sånn at den blir helt ein også?
I begynnelsen satt jeg en på hver side men etterhvert så har jeg funnet ut at det holder med en på den ene siden av "sprekken"
Ögså tar jeg hengselen inn i vingen helt til nålaa treffer vingen også har jeg noen dråper tynn ca på den også når dne ikke trekker til seg mere så er jeg ferdig og gjlr det på alle de andre? Også setter jeg på roret og gjør det samme?
NEI, du tar å setter f.eks alle hengslene riktig inn i roret (IKKE LIM DEM NÅ), så setter du roret i vingen
Når alt er på plass (ror og vinge henger sammen) og du er fornøyd med plassering, tilpassing, bevegelse osv. legger du lynlim på hengsla.
PS kjøpte den tynneste CA en jeg fant, Super Thin
Pass på at noen av de supertynne har en veldig rask herde/tørke tid (2-3) sekunder, dette er ikke optimalt siden CA'en tørker før den får trekt inn i treverket. Det pleier å stå på flaska hvis CA'en er hurtigtørkende.
På høyderorene, skal man lime de fast til kroppen? + At man skal skru de?
Så på byggebloggen her på forumet og han hadde limt de fast, men da får man de jo ikke av eller byttet de vist de går sund eller noe sånt?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment