Unconfigured Ad

Collapse

Hvilket fly?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjetilmh
    • Jun 2006
    • 990

    #46
    Ja. Begge deler er riktig.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment

    • Jon M
      • May 2009
      • 662

      #47
      Hvordan er best av disse to?

      http://www.throttlestore.com/fly_til...l.aspx?lang=NO

      http://www.throttlestore.com/fly_til...l.aspx?lang=NO


      Og er det noe mere jeg trenger?
      Har noen bilder av hvor dere har plasert lufteslange,påfyllingventil og alt sånt?
      Ha hadde jeg blitt kjempelad
      Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
      Harstad MFK

      Futaba 12FG

      ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
      Slick 360 | Elektrokonvertert
      ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
      Phoenix Decathlon | ASP.70
      Hexacopter

      Comment

      • Stein Arne
        • Jun 2006
        • 213

        #48
        Originally posted by Bajaen
        Hvordan er best av disse to?

        http://www.throttlestore.com/fly_til...l.aspx?lang=NO

        http://www.throttlestore.com/fly_til...l.aspx?lang=NO


        Og er det noe mere jeg trenger?
        Har noen bilder av hvor dere har plasert lufteslange,påfyllingventil og alt sånt?
        Ha hadde jeg blitt kjempelad

        Jeg har den nederste av de 2 der, og dette fungerer veldig bra så langt ivertfall!

        Den påfyllings nippelen er av plastikk, men jeg er bare extra forsiktig, og det blir ikke noe søl
        Last edited by Stein Arne; 17-08-09, 13:09.
        Stein Arne Kjøraas

        Fly:

        1,6m trainer
        Graupner cherokee 1,6m "Brick"
        Multiplex Gemini
        Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

        Hitec Aurora 9

        På vei inn:

        Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

        Medlem av innherred modellflyklubb
        www.innherredmodellflyklubb.ning.no

        Comment

        • Jon M
          • May 2009
          • 662

          #49
          Noen som vet hvr stor spinner jeg trenger?
          Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
          Harstad MFK

          Futaba 12FG

          ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
          Slick 360 | Elektrokonvertert
          ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
          Phoenix Decathlon | ASP.70
          Hexacopter

          Comment

          • Jon M
            • May 2009
            • 662

            #50
            Hey
            Nå fikk jeg motoren, men propellen passer ikke,det er for lite hyll, er det bare å borre det større?

            Og må jeg ha egen servo til chocken?
            Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
            Harstad MFK

            Futaba 12FG

            ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
            Slick 360 | Elektrokonvertert
            ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
            Phoenix Decathlon | ASP.70
            Hexacopter

            Comment

            • Jon M
              • May 2009
              • 662

              #51
              Også lurer jeg på om den er ferdig innkjørt?
              På elefun står det at den er ferdig innkjørt fra frabrikken.
              Og jeg ser at den er brukt
              Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
              Harstad MFK

              Futaba 12FG

              ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
              Slick 360 | Elektrokonvertert
              ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
              Phoenix Decathlon | ASP.70
              Hexacopter

              Comment

              • Jon M
                • May 2009
                • 662

                #52
                hvordan skal jeg montere motoren for å få den riktig plassert?
                Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                Harstad MFK

                Futaba 12FG

                ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                Slick 360 | Elektrokonvertert
                ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                Phoenix Decathlon | ASP.70
                Hexacopter

                Comment

                • Jon M
                  • May 2009
                  • 662

                  #53
                  Hey
                  Ser dette rett ut?
                  Eller er det helt feil
                  Attached Files
                  Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                  Harstad MFK

                  Futaba 12FG

                  ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                  Slick 360 | Elektrokonvertert
                  ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                  Phoenix Decathlon | ASP.70
                  Hexacopter

                  Comment

                  • yak
                    • Mar 2008
                    • 302

                    #54
                    du må flytte motoren ca 4 til 5 mm lengre til venstre på grunn av motor skrår litt ut mot høyre. så motor aksling står i senter av flyet ,brannveggen som motor er festet til er litt skrå stilt

                    Comment

                    • yak
                      • Mar 2008
                      • 302

                      #55
                      hvis det er crrc motoren ,så er den prøvekjørt og justert av fabrikken
                      men innkjøringen må du gjøre,den skal kjøres 12 til 20 timer med 25:1 olje blanding
                      etter manualen til motoren

                      Comment

                      • Jon M
                        • May 2009
                        • 662

                        #56
                        hvordan kan jeg best mulig lage en mal og sånt?
                        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                        Harstad MFK

                        Futaba 12FG

                        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                        Slick 360 | Elektrokonvertert
                        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                        Phoenix Decathlon | ASP.70
                        Hexacopter

                        Comment

                        • yak
                          • Mar 2008
                          • 302

                          #57
                          fest en pinne på hver side av flyet med teip , la dem stikke litt lenger frem enn propell akselen sett en teip i mellom pinnene. merk av senter i mellom pinnene på teipen
                          ta så og hold motoren inntil brannvegg,å juster sånn at propell aksel treffer senter merket på teipen,da vil du se hvor mye du må flytte motor til venstre i forhold til senterlinjen du har på brannvegg

                          Comment

                          • Jon M
                            • May 2009
                            • 662

                            #58
                            Vist jeg har motoren montert 100% på midten, er det bare å bruke skiver for å få rett vinkel?

                            Og er det veldig ille å fly vist motoren ikke har 100% rett vinkel?
                            Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                            Harstad MFK

                            Futaba 12FG

                            ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                            Slick 360 | Elektrokonvertert
                            ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                            Phoenix Decathlon | ASP.70
                            Hexacopter

                            Comment

                            • jeeeeeeright
                              • Mar 2008
                              • 1052

                              #59
                              Hvis du har montert motoren midt på vil du sikkert se at motorbukkern er skjev, og hvis du ser på propellen rett forfra så står den ikke i senter...
                              Bruker du skiver for å få denne rett vil du få et fly som "alltid" svinger til venstre.
                              Normalt sett så er det såpass mye offset på motoren at du sikkert kan klare å lage nye hull på siden av de du har nå.
                              Remi A. Sørensen - 94877903
                              Leder i Lofoten RC-Klubb

                              Comment

                              • Jon M
                                • May 2009
                                • 662

                                #60
                                Jeg hadde ikke laget hull, men nå er motoren midt i senter, og propellakselen er midt i hullet på cowlingen når den står på
                                Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                                Harstad MFK

                                Futaba 12FG

                                ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                                Slick 360 | Elektrokonvertert
                                ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                                Phoenix Decathlon | ASP.70
                                Hexacopter

                                Comment

                                Working...