Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
du trenger ikke powerbox til en 2 meter edge 540
hadde en slik for noen år siden
har senere flydd 30 % yak uten powerbox hitec servoer 5645 mg ca 10 kg trekkkraft
monter heller en god heavy duty bryter til motager med tykkere ledninger enn de som er på servoene
du kan bruke prog.mix fungsjon til aileron du plugger inn høyre ailronservo i aileron i motager og venstre aieron i aux 1 kanalen så programerer du rate:- 100 % på den ene og + 100 % på den andre det samme gjør du på elevator men der bruker du aux 2 kanalen
se i manualen programmable mixing 1-6 står på side 56 i min manual
du vil da ta i bruk 4 kanler i motager til ailron /elevator + aux 1 og 2
tror dette er riktig,du får prøve deg fram
har dx 7 selv men bruker den bare til helikopter
har futaba til flyene,og der er helt andeledes menyer
På DX7 setter du bare opp "Flaperon" under "wing type" i grunnoppsettet til modellen (der du kan bytte mellom modeller, gi navn, etc). Deretter plugger du i servoene som beskrevet over. Du vil nå kunne stille inn mengde flaps/spoilers i "flap"-menyen. Flaps betjener du med 3veis-bryteren.
For 2 høyderorservoer bruker du oppskriften ovenfor.
Det morsomme her er hvis du mixer inn balanseror til hver av halvdelene på høyderoret også. Flyet ditt vil rolle raskere enn en batteridrill hvis du gjør dette, men det er vel ikke særlig nyttig i praksis.
Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-Klubb
Da er flyet HELT ferdig, mangler bare en mottaker (har bestilt en Spektrum AR9100)
Siden den har innebygd Power Box, men må jeg ha 2 batterier til den? og hvordan betterier burde jeg bruke da?
Da har kjørt litt overkill på mottakersiden, men er den allerede bestilt så må du jo selvfølgelig bruke den!
Hvis du har servoer som tåler det, ville jeg nok brukt A123-batterier direkte på mottakeren. Disse tåler all juling i verden og du kan lade dem på 10 minutter igjen når de er tomme. 1 eller 2 pakker er avhengig av hvor mye vekt du vil dra på i flyet ditt. På alt under 100cc bensin vil jeg nok si det er nok med 1 pakke.
Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-Klubb
Hei.
Nå har jeg fått mottakeren, men jeg får ikke høyderorene til å gå likt, de går like mye opp, men ikke like mye ned og jeg får de ikke til å gå likt, noen som kan hjelpe meg med det?
Jeg har koblet den ene servoen til elevator og den andre til Aux2
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment