Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weiershäuser Ultimate 1.85 - Erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Det blir spennende tenker jeg
    Håper du starter en byggetråd, da det alltid er spennende å følge med på slikt.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #62
      Originally posted by esmel View Post
      Det blir spennende tenker jeg
      Håper du starter en byggetråd, da det alltid er spennende å følge med på slikt.
      Hei

      Jeg kan hvertfall legge ut noen bilder av modellen etter hvert som det har blitt bygget litt. Fikk forresten en noe "uvanlig" mail i går om at jeg får modellen ca 3.uker før forventet. 15 januar 2008 var egentlig datoen, med ser ut som den kanskje rekker hit til julaften. Så det gis ros til www.rc-flight.com og exclusive modellbau(EMHW - STARTSEITE) for det.

      Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #63
        Hvordan går det her da esmel? Kommet noe lengre på herligheten?

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #64
          Koser meg med å følge med på din byggetråd jeg...
          Det det bunner ut i er vel at motivasjonen for å bygge ikke er den helt store for tiden. Tenker den stiger igjen dersom jeg får skrapt sammen litt til en motor og noen servoer...
          Sliter også litt med at jeg ikke har noe hobbyrom for tiden = finne frem alle delene + verktøy , bygge litt hvorpå alt må ryddes bort igjen samme kveld, ser vel ikke på det som direkte inspirerende i en ellers travel hverdag.

          Det ser litt lysere ut fremover, mye mulig vi brått får en etasje til å boltre oss på (leier den ut pr. i dag), noe som vil føre til mitt eget passe store hobbyrom

          Driver å revurderer hele da-50r planen. Håper noen her på berget med litt erfaring prøver noen av disse nye "billig" motorene. Kunne veldig gjerne tenkt meg en boxer i bokhylla mi. ..

          Så i bunn å grunn, nei jeg har ikke kommet noe lenger og tør ikke sette meg noen dato for når det skal være flyklart....
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #65
            Originally posted by esmel View Post
            Koser meg med å følge med på din byggetråd jeg...
            Det det bunner ut i er vel at motivasjonen for å bygge ikke er den helt store for tiden. Tenker den stiger igjen dersom jeg får skrapt sammen litt til en motor og noen servoer...
            Sliter også litt med at jeg ikke har noe hobbyrom for tiden = finne frem alle delene + verktøy , bygge litt hvorpå alt må ryddes bort igjen samme kveld, ser vel ikke på det som direkte inspirerende i en ellers travel hverdag.

            Det ser litt lysere ut fremover, mye mulig vi brått får en etasje til å boltre oss på (leier den ut pr. i dag), noe som vil føre til mitt eget passe store hobbyrom

            Driver å revurderer hele da-50r planen. Håper noen her på berget med litt erfaring prøver noen av disse nye "billig" motorene. Kunne veldig gjerne tenkt meg en boxer i bokhylla mi. ..

            Så i bunn å grunn, nei jeg har ikke kommet noe lenger og tør ikke sette meg noen dato for når det skal være flyklart....
            Man må nesten ha et hobbyrom for et slikt prosjekt ja. Ellers blir det mer rydding å stress enn bygging. Humøret detter litt raskere da!
            Angående motor så ville jeg heller spart litt lenger å kjøpt enn DA 50 om du ikke er sikker på kvaliteten på de "billig" motorene! Er kjekt å ha en motor man kan stole på i et slikt fly, vet ikke hvordan disse modllene fungerer som seilfly jeg men mye drag har de helt sikkert, så seilturen blir nok ikke utrolig lang!

            Mvh OJ
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • #66
              Enig i at motoren må være pålitlig, den seiler vel like langt som et godt papirfly tenker jeg...
              Hovedårsaken til at jeg vil ha boxer er reduksjonen i vibrasjoner. Kommer ikke til å handle billig-motor før folks erfaringer begynner å komme og selvfølgelig at de er utvilsomt positive
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #67
                Her er en billig motor, desverre ikke boxer, men de er det ikke mange av 50cc klassen.
                http://www.flyinggiants.com/swapshop...uct=6778&cat=5
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • #68
                  Erfaring med Weierhäuser Ultimate

                  Heisann EsMel
                  Jeg har omsider fått meg en liten tur med Ultimaten min. Tok mot til meg her forleden dag og fikk den opp. Og det var en herlig opplevelse. Den fløy som på skinner og gikk der jeg pekte den. Fikk riktignok bare en kort tur pga skjøten mellom eksosbend og potte brant av. Ikke teflon, men POM og det var bare en svart klump som satt fast der. Flyet var bare helt herlig å fly og det skal definitivt ikke for salg ennå. Hadde nemelig planer om å selge det for ikke så lenge siden, men den tanken forsvant fort kan en trygt si. Jeg har en King 70 RV med Graupner 24/12 treblader karbon prop på den og det ser ut til å være et godt valg så langt.

                  Rolf Lund
                  Har lite trening i å lande siden jeg bare blir skutt ned når jeg flyr på jobb
                  Last edited by Banshee Master; 19-06-08, 19:30.

                  Comment


                  • #69
                    Så bra du har kommet deg i lufta da
                    Min står i kjelleren til svigers og støver ned
                    Bilder og video.... hint hint...
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #70
                      Rolf og/eller Espen,

                      Jeg har også en sånn en stående i kjelleren.
                      Der er det litt framgang, nå driver jeg og skrur meg rundt canopyen..
                      I løpet av sommeren skal jeg planke ferdig vingene, og da er flyet nesten ferdig.

                      Et spørsmål til dere to, som sikkert har passert det punktet hvor innmontering av servoer i halen er passert.

                      Limte dere bare fast den platen med to servoer innskrudd?
                      Så langt jeg kan se blir det ikke mulig å skru de servoene ut igjen, og det liker jeg egentlig ikke.

                      Kjell Aa
                      remotepilots.no

                      Comment


                      • #71
                        Det der lurer jeg også på hvordan jeg skal løse... Nå er det en stund siden jeg har sett på det flyet men er det ikke mulig å lage ei skinne eller evt. en festebrakett til servobrettet slik at en kan ta det ut ved en senere anledning? Eller hva om en setter på noen "ører" på servoplata og fester hele greia ved hjelp av de?

                        Som sagt er det ønskelig med bilder, gjerne av løsninger som er brukt.
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment


                        • #72
                          Servoeste i halen

                          Heisann Gutter

                          Jeg skal få tatt et bilde av mitt oppsett der. Synes å huske at jeg monterte plate med servoene på etter en grundig senterjustering av servoene og limte plata fast rett og slett.

                          MVh
                          Rolf

                          Comment


                          • #73
                            Skjer det noe her da? Treferdig snart

                            Mvh OJ
                            Olav Jørgensen
                            Low & fast

                            Comment


                            • #74
                              Status er som sist
                              Har fått litt bedre plass i huset etter at leietakeren flytta ut så jeg vurderer å finne den frem igjen og børste litt støv av den i vinter.

                              Men når det er sagt skjønner jeg ikke hvordan jeg i hule heiteste jeg skal få tid til denne.
                              Hadde det ikke vært for at jeg har veldig lyst til å se den i lufta en gang burde jeg solgt den for lenge sia... Jobb, familie og redningshundtrening tar pr. i dag alt som er av tid og penger. I tillegg er motivasjonen litt dempet for tiden.

                              Handlelista er relativt klar mtp. servoer og elektronikk å slik, men venter i grunn litt på at det skal komme en snasen 2 sylindret 60-80ccm 4-takt bensinmotor jeg kan stappe inn i den....
                              Espen Melby

                              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by esmel View Post
                                Status er som sist
                                Har fått litt bedre plass i huset etter at leietakeren flytta ut så jeg vurderer å finne den frem igjen og børste litt støv av den i vinter.

                                Men når det er sagt skjønner jeg ikke hvordan jeg i hule heiteste jeg skal få tid til denne.
                                Hadde det ikke vært for at jeg har veldig lyst til å se den i lufta en gang burde jeg solgt den for lenge sia... Jobb, familie og redningshundtrening tar pr. i dag alt som er av tid og penger. I tillegg er motivasjonen litt dempet for tiden.

                                Handlelista er relativt klar mtp. servoer og elektronikk å slik, men venter i grunn litt på at det skal komme en snasen 2 sylindret 60-80ccm 4-takt bensinmotor jeg kan stappe inn i den....
                                Ikke 4-takter, men har du sett på 3w sin 56 bokser? Den er i realiteten 57ccm, har en slik i en 2,3 meter extra om er kjempe fornøyd med den. Den modellen veier 9,8 kg uten bensin og hovrer på ca 1/3 til litt under halv throttle!

                                Mvh OJ
                                Olav Jørgensen
                                Low & fast

                                Comment

                                Working...
                                X