Unconfigured Ad

Collapse

Hjemmelaget sub-mikrohelikopter. 30cm rotor.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Superstar 40: har du ikke sett "Nemo"????

26 turn... da burde du kanskje satse på diameter istf pitch tahustvedt??
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Jepp. Derfor har jetg testet med såpass store proper. Jeg har valgt mange viklinger fordi E-Starter er et relativt sakteflygende fly (ikke sant?). Denne motoren har relativt stor diameter også. 10" er litt for stort for denne men den gjør det bra med så lav pitch som jeg testet og kan nok dra et lett 3D fly som bare det. 2 mm magneter er tingen for 10" propellere.

Måkene i Finding Nemo ruler! "Mine mine mine mine mine..."

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Regner med at E-Starter er sakteflygende ja. Fortell hvordan den flyr, vil ha en sånn med flottører til stille kvelder rett borti nabolaget her...

I tillegg til måkene likte jeg den omvendte mafiametoden der krabba skal presses til å snakke
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Superstar40
          • Dec 2002
          • 1667

Ungene har den og helt sikkert sett den noen ganger. Men når vi snakker om tegnefilmer så er vel flysekvensene i Bernhard og Bianca ganske fornøylige, mange modellflyvere har vel opplevd lignende take-off og landinger.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

Ja, må inrømme det! Har hatt mye rare landinger opp igjennom årene.

Jeg er ganske filmgal selv og like Pixar sine animasjonsfilmer bedre enn de gamle tegnefilmene fra Disney.

Den gangen jeg var og fløy på modellflyplassen og de andre heliflygerne var der, var det en som filmet det lille helikopteret mitt. Skulle gjerne hatt en kopi av den videosnutten så jeg kunne legge den ut her. Har vært der et par ganger etterpå til omtrent samme klokkeslett men da har jeg vært alene. Det er derfor jeg sluttet å fly for en stund siden. Det var kjedelig å fly alene.

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Jeg fikk et 2S1P Kokam 340 mAh batteri i posten i går og prøvde det i stedet for 3S som jeg har flydd med til nå. Helikopteret flyr enda bedre nå. Det er ikke så nesetungt lenger, og motoren går finere. Har ikke flydd det på to uker og oppdager på nytt hvor moro det er. Det er dritgøy å fly kjappe runder i hagen, men jeg må passe meg for åpningen mellom bygningene her, for der kommer det en konstant vind.

Den burde trekke mindre strøm nå, mellom 1 og 1.5 A i hover tenker jeg. Jeg regner med at helikopteret veier rundt 115 g med dette batteriet. Jeg trenger fortsatt en varsling på batterispenningen for det er litt for spennende å fly med cut-off. Helikopteret flyr fint selv på 6V og når redusert cut-off slår inn så daler det ned ganske fort.

Jeg fikk lyst til å bygge et litt mindre helikopter nå. Kanskje jeg bare skal bestille mindre batterier med en gang. Et mål på under 100 g er ikke noe problem.

Comment

• Vingemutteren
                • Jul 2002
                • 2421

Med den nye micro revolusjonen så er det visjonene jeg opp igjennom årene har hatt om pylon race med micro fly rund kandelabrene på mutterns lange jule spisebord (eller svigermors ditto), blitt mere og mere realistisk, ja siste tanke var nå nettop da jeg leste tors innlegg om mindre heli og jeg som i ett syn så for meg tahustvedt med kompangjonger i vilt pylon race rund stua hans med micro heli (vilket hærligt syn folkens), det burde dere ha sett. Duglige mengder fantasi trengs men om dere har det prøv å se for dere det tingene jeg beskriver her, gøy ikke sant.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

Vet ikke om jeg har postet denne videoen før for jeg fant den ikke her. Det er i hvertfall en video av litt utendørs flyging med det lille helikopteret. Det er litt vind så den hopper rundt omkring en del. Først i videoen er det et fly som lander og litt Apache-flyging, så kommer Myggen.

Comment

• Satheesh
                    • Nov 2004
                    • 2

Wow!

Ett ord broder - IMPONERENDE!!!

-Satheesh-

-> Satheesh.net

Comment

• tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

Hei, Satheesh!

Comment

• Satheesh
                        • Nov 2004
                        • 2

Originally posted by tahustvedt
                        Hei, Satheesh!
                        Hei, hei du...
                        Hehe... Må si det bringer en hel haug av minner om biler, fly og diverse andre elektro-prosjekter vi hadde på gang. Så utrolig artig å se at du faktisk får til mange av dine "sprø" stunts!

Si ifra om du trenger en riktig side m/domene for å få publisert tinga dine, jeg sponser plassen! -> www.exeqt.org

Du må forresten seriøst komme ned på besøk en dag altså! Nærmere Juletider kanskje, når du skal hjem til Moss?!

Keep up the good work!
                        Cheers!
                        -Satheesh-

-> Satheesh.net

Comment

• tahustvedt
                          • Feb 2004
                          • 4601

Jeg skal en snartur til Moss over julaften og så skal jeg reise opp hit igjen.

I dag kom det noe fint i posten, en splitter ny Futaba 9CHP. Nå kan jeg lage hva som helst uten å måtte bekymre meg for at jeg ikke kan mixe det som må til.

Comment

• Psyko-lefse
                            • Feb 2004
                            • 1438

Heldiggris

Sitter her med en focus enda eg...
                            Men snart, Eclipse eller optic!!!
                            Morten Smøraas

Comment

Working...