Unconfigured Ad

Collapse

Epo yak 54 fra throttlestore

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O.Bach
    • Aug 2004
    • 116

Epo yak 54 fra throttlestore

Hei.

Noen som har erfaring med dette flyet. Har acromaster nå.
    Ønsker noe som er elektro, 3D og større.
    Flyr det bra?
    Har veldig god erfaring med throttlestore iallefall.
    Billig var det også

Her er link:
    http://www.throttlestore.com/fly/nes...p.aspx?lang=NO

Kom med positivt og negativt.

Mvh

Ole Bach
  • Tarpoon
    • Jan 2008
    • 335

Ta en titt her: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=25814
    Trond Nilsen

Comment

• RunarS
      • Jun 2010
      • 226

Dette er ikkje den samme modellen. Den du linkar til er frå E-DO.
      Den trådstartar linkar til er frå DZhobby.com.

Her er link til video av modellen:
      Runar Sandnes
      Medlem i Gloppen modellflyklubb

------
      Constantly fighting gravity

Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RCŽish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

Comment

• Sort Baron
        • Nov 2009
        • 22

Har akkurat fått denne opp i luften. De medfølgende rorlinker for side/høyderor gikk i søpla, kvaliteten på dette var horribel. Dårlig løsning med vingeskruer akkurat der en av servoene sitter, så den ene vingen måtte festes permanent, da det ikke var mulig å skru inn/ut vingebolten med servoen montert. Gjengene for vingebolter er dårlige og boltene vil ikke vare lenge. Har en kraftigere motor enn den anbefalte, og flyet flyr greit. Men det virker relativt tungt i forhold til vingeareal og flyr mye dårligere enn min RIP balsa Haikong Yak. Derfor har jeg fått meg en ny Hyperion Yak 55 sp (Samme model som Haikongyak, vsp 149cm) fra All e R C (allerc.com). Tar ut utstyret fra EPO-modellen og legge den vekk.
        Last edited by Sort Baron; 01-11-10, 08:41.
        Hangar:

Haikong YAK55sp 55e
        Hyperion YAK55 25e
        Multiplex Cularis
        Reichard XL3200
        Elefun Fokker DR. 1
        TWM Piper Cub 1/5 elektro

Comment

• orjanp
          • Nov 2007
          • 726

Ja, man får fort det man betaler for.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• Sort Baron
            • Nov 2009
            • 22

Tillegg til min forrige post angående denne varen:
            Balanserorene er bare hengslet i isoporen, det er allerede flere cm lange sprekker i hengslingen, flyet er nesten ikke brukt!
            På Multiplexfly fungerer dette glimrende, på denne kinamodellen ser balanserorene ut til å løsne etter kort tid.
            Rorhorn er festet i treplater på hver side av rorene, her følger det med noen små treskruer for å feste dette. Dette duger ikke.
            Noe malingsøl på cockpitvindu.

Jeg ser en fordel med dette flyet, det er billig. Men du får hva du betaler for...
            Hangar:

Haikong YAK55sp 55e
            Hyperion YAK55 25e
            Multiplex Cularis
            Reichard XL3200
            Elefun Fokker DR. 1
            TWM Piper Cub 1/5 elektro

Comment

• ThrottleStore.Com
              Forhandler
              • Apr 2009
              • 248

Epo yak54

Tja; her var det litt å ta tak i.

Som nevnt noen ganger, så setter vi pris på kritiske vurderinger.
              Men forutsetningen for at man skal bygge og vurdere en modell, er at man skjønner de tekniske løsningene og at man også forstår fordelene og ulempene ved materialet modellen er produsert i.

Modellen er produsert i EPO, ikke isopor.
              Isopor er et veldig lett, relativt kompakt, men sprøtt og ikke særlig solid materiale.
              EPO er noe tyngre, ikke så kompakt (mykere), men mye seigere og solidere.

Det vi er enige i ang vurderingen, er at det godt kunne vært brukt pinnehengsler på både balanseror og høyderor, slik som det er gjordt på sideroret. Dette har vi også kommentert til produsenten. Vi vurderer derfor å legge i noen ekstra pinnehengsler i settet, som man kan velge å benytte hvis EPO hengslingen skulle løsne.

Hvor vidt modellen flyr bra eller ikke, får hver enkel bedømme basert på videoen av den.
              At man oppfatter modellen som litt tung, etter å ha montert et større og tyngre oppsett i den, får stå for byggerens egen regning.
              Denne modellen er først og fremst konstruert for å kunne fly godt og stabilt, og tåle mest mulig juling. Ønsker man en lettere modell, så blir den også mindre solid.

Det som er kommentert ang vingeboltene er så enkelt at man setter i boltene i kroppen, og lar de bli der, før man monterer servoene. Da kan vingene settes på og taes av uten nevneverdige problem. Litt trangt er det for fingrene for å skru to av boltene, men ikke verre enn at de fleste mestrer dette uten spesielt besvær. Hvorvidt dette er en god eller dårlig løsning, blir opp til den enkelte å vurdere.

At rorhornene ikke holder mål er helt feil. Det som følger med er metallhorn av meget god kvalitet. Se vedlagt bilde. Det eneste er at hullene i de er for små til linkene og må bores opp. Dette ser vi imidlertid på som en fordel, slik at den enkelte bygger kan bestemme hvor lite eller mye klaring (slark) man ønsker i roroverføringene. Det fleste vet hvor irriterende det er å få rorhorn med for store hull i forhold til linken.

Det at man ikke skjønner hvordan man monterer rorhorn på EPO rorflater er det lite vi kan gjøre noe med. Selvsagt kan man bruke maskinskruer og mutter i stedet for treskruer. Men det har ingen hensikt, fordi man kan ikke dra til mutterene særlig mye. Gjør man det, så ender man opp med å dra både horn og festeplater tverrs gjennom hele roret.

Ved montering av rorhorn på EPO rorflater, så må man bruke lim og ikke trekke til skruene for hardt.
              Først limer man de to finerplatene på hver side at rorflaten.
              Så skrur man på rorhornet ved hjelp av to treskruer (plateskruer) tverrs gjennom begge finerplatene.
              Så; skrur man ut skruene igjen, fyller lim i hullene på begge sider og også på gjengene på skruene.
              Så skrur man pånytt hornet på igjen og trekker passe til uten å deformere EPOen.

Når limet tørker, så sitter det hele mer enn godt nok, uten at det fjærer for mye.
              Bruker man epoxylim til dette, så kan det sitte så godt at det blir umulig å demontere hvis det skulle bli nødvendig senere, bare så det er sagt også.

TS.Com teamet
              Attached Files
              Last edited by ThrottleStore.Com; 01-11-10, 19:45.

Comment

• O.Bach
                • Aug 2004
                • 116

Hei.

Her var det kommet bra med tilbakemeldinger.
                Vurderer nok å kjøpe den yaken eller denne og ha som et kosefly:
                http://www.throttlestore.com/fly/kom...s.aspx?lang=NO

Hva mener dere eksperter?
                Må ha noe som tåler harde landinger. Der har acromasteren vært suveren. Da jeg må lande i motbakke.)

Comment

• O.Bach
                  • Aug 2004
                  • 116

Har vurdert denne også:

http://www.throttlestore.com/fly/nes...c.aspx?lang=NO

Kom med anbefalinger.

Comment

• JayBee
                    • Sep 2009
                    • 762

Hvis du skal ha fly som er kun kosefly, og som flyr som en veldig snill vektløs cub så går du for cessna'en! Denne kan ikke gjøre øvelser med høy G grunnet noe svak konstruksjon, men holder i massevis til å loope og rolle litt... Men for all den den tåler ekstremt mye når det kommer til å krasje Har selv planta min i myra noen ganger uten en eneste skramme.. Jeg tror at nå når vinteren kommer vil du ha mye mer nytte av en cessna på flottører enn noe annet. Har hørt snakk om at angrepsvinkelen på flottørene til cessna'en skaper nedover-drag så jeg vil anbefale deg å eksprimentere med noen skiver bak understellsinnfestninga fremme på modellen. Yak'en skal jeg ikke uttale meg noe om siden jeg ikke har en selv.

Lykke til med koseflyet
                    Jon-Brage Hoel Andorsen
                    -------------------------------------------------------------------------
                    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• O.Bach
                      • Aug 2004
                      • 116

Hei.

Sikler etter et kosefly ja. Har jo acromasteren til å leke meg med. Eneste motoropsettet er noe svakt. Kjører med en hyperion 3013 - 16 motor og 50 A waypoint regulator. Har og veldig lyst på et større 3d fly. Balsa er ikke noe alternativ for meg, da det er dårlig med ordentlig landingsplass her.
                      Dette er valgets kval.
                      Blir nok å vurdere yaken eller u-can doen også.

Comment

• arhennie
                        • Mar 2008
                        • 4316

Originally posted by O.Bach
                        Dette er valgets kval.
                        Blir nok å vurdere yaken eller u-can doen også.
                        Nå snakker vi. U Can Do er kosefly ja.
                        Jeg har en U Can Do 46 som jeg fløy masse med ski den vinteren jeg begynte med denne hobbyen. Da med en 70 4T.
                        Nå har jeg satt elektro motor i den og den ble fantastisk fin å fly.

Nå er snart snøen her og da har du landingsplasser over alt...

Om det er elektro du er ute etter. Har du sett på Precision Aerobatics Addiction X?
                        Den har jeg og litt trua på.
                        Last edited by arhennie; 02-11-10, 21:49. Reason: kom på noe...
                        arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

Comment

• JayBee
                          • Sep 2009
                          • 762

Ja PA er noe du virkelig bør prøve! Jeg fikk prøve en sånn en gang, og den var jo som å fly depron De trenger absolutt ingen landingsbane hvis du kommer inn i harrier
                          Jon-Brage Hoel Andorsen
                          -------------------------------------------------------------------------
                          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• O.Bach
                            • Aug 2004
                            • 116

Hei.

Den så snerten ut. Litt liten, da jeg ønsker noe som er større enn acromasteren. Er bra om det tåler litt vind. Skal nok bestille yaken eller U -can -do, ser det ut for. Må bare bli ferdig med noe oppusingsprosjekt hjemme først. Så det blir tid til flyene også.

Mvh

Ole Bach

Comment

• fjante
                              • Mar 2010
                              • 138

Vist du skal kjøpe noe som tåler litt vind så må du for all del ikke kjøpe yak'en, for min del så var dette et av di dårligste flyene jeg har sett, litt vind å den for som en vinglef...

Sent from my Nexus One using Tapatalk
                              Terje Vik

Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

Comment

Working...